"Я також схиляюся до думки, що, залежно від умов, вирубка лісу може бути основним чинником. Але у більшості випадків вона є поряд з іншими факторами. Це і неякісне будівництво лісових доріг, які є каналами для швидкого стікання води, це і відбір гравію, який руйнує річкову систему, а також руйнування і випалювання прирічкових ділянок, які сповільнюють паводки", ― зазначив Богдан Проць.
Проць прокоментував, чи вдалося б уникнути катастрофічних паводків, якби виконувалися державні програми захисту басейнів річок проти паводків.
"Ми тільки на самому початку, але у правильному напрямку у виробленні басейнового підходу. Але, наприклад, американська система працює років на 50 вперед. У них на підставі басейну всі організації підпорядковані вирішенню питань у межах басейну. У нас поки що є окремі структури, які не володіють повноцінними функціями для його вирішення. Але не потрібно шукати простих і швидких рішень. Не можна сказати, що це питання ми можемо вирішити за рік чи за два. Це складна робота протягом тривалого періоду", ― сказав він.
За його словами, "якби щось виконувалося з цих програм і будувалася якісна інфраструктура, мости і дамби, то наслідки впливу були б значно меншими. У рази. Крім того, у міжповеневий період про паводки не говорять. Говорять тільки тоді, коли це все стається".
Проць зауважив, наскільки таку шкоду можна пов’язувати зі забудовами річкових заплав.
"Однозначно, можна пов’язувати. Кожна громада має свою історичну пам'ять і знає, в яких місцях можна будувати будинки, а в яких ― ні. Багато сіл розширилося і вирішили будувати там, де нічого немає. Але у межах першої, а інколи й другої заплави абсолютно категорично не можна робити будь-яке будівництво. Ці території повинні зберігатися у природному або напівприродному стані", ― пояснив Проць.
Читайте також ― Екс-міністр екології Семерак: "На запобігання підтопленням на Прикарпатті у бюджеті кошти не виділялися"
Зазначимо, внаслідок повеней, від яких постраждали Івано-Франківська, Чернівецька, Львівська і Закарпатська області, за офіційними даними, загинули три людини, ще одна – вважається зниклою безвісти.
Повідомляється, що загалом зруйновано 110 кілометрів автодоріг, 1850 метрів берегоукріплень та 90 мостів у Івано-Франківській області. Пошкоджено 429,7 кілометрів автодоріг та 130 мостів загалом у Івано-Франківській, Львівській та Чернівецькій областях. Порушено транспортне сполучення із 34 населеними пунктами.
Фото: ДСНС