Чи чекати українцям зниження ціни на бензин? Розповідає експерт

Чи чекати українцям зниження ціни на бензин? Розповідає експерт

Міністерство економіки знову анонсувало зниження цін на бензин: 26 серпня були оприлюднені нові розрахунки вартості бензину та дизельного палива. Дані для розрахунків надав НАК "Нафтогаз України". Чим зумовлене чергове подешевшання, кого воно торкнеться та чи довго триватиме Українському радіо розповів експерт ринку нафтопродуктів Леонід Косянчук.

0:00 0:00
10
1x

"Спроба регулювання державою граничних цін на бензин не принесла ані бюджету, ані споживачам жодних змін. Єдині, кого це зачіпає, – це преміальні мережі, яких на ринку України всього 14 %, та споживачі, які там обслуговуються. Решта ринку, яка складає більше 80 %, не має рівня цін на свої товари, які б держава могла б регулювати. В них ціна набагато нижча, ніж рекомендує Міністерство економіки", – розповів Леонід Косянчук. 

Для користувачів преміальних мереж, за словами експерта, ціна на паливо безперечно знизилася, проте загалом на ринок це не вплинуло: "Ціна, яка була до 26 серпня, така й лишилась. Разом з тим, навіть якщо якась мережа поставить ціну не 30,53 грн за літр – ціну, встановлену КМУ, а 31 грн, тут не буде жодних порушень закону. Проте ніхто не ризикує так робити, тому що накличе на себе обшуки чи будуть закривати АЗС".

"Проте думаю, що уряд не скасує державне регулювання цін, адже це буде означати, що він розписується в тому, що вони придумали дурню", – наголосив експерт.

Також Косянчук торкнувся й питання нелегального ринку пального,  оцінки якого, за словами експерта, сильно перебільшені: "Державне регулювання цін – це результат всіх спроб показати вражаючі цифри, недоотримані бюджетом через нелегальний ринок пального. Проте нелегальний ринок тому й нелегальний, що його не видно. Треба натрапити на конкретну заправку, щоб побачити, що вона нелегальна. Тому вся шкода для держави та бюджету насправді дуже перебільшена".

"Стверджують, що, наприклад, 34 % скрапленого газу в нас йде "в тіні". Проте він виробляється на наших заводах і йде по імпорту й всі податки – акциз, ПДВ – справляються на кордоні або на заводі. Якщо в нас 34 % нелегального ринку, це означає, що сотні вагонів йдуть через кордон без митного оформлення. І тоді це питання не до учасників ринку, а до митної служби, ДФС, поліції та СБУ", – пояснив Леонід Косянчук.

Наостанок експерт торкнувся й питання електромобілів, які могли б зняти питання щодо пального та його тіньового обігу зокрема: "Електромобілі так само, як і автомобілі, обладнані газовими установками, мають право на життя як альтернатива".

Фото: ТСН