Катерина Гольцберг: "В школу дитина йде майже не готовою, тому що вона не сприймає світ"

Катерина Гольцберг: "В школу дитина йде майже не готовою, тому що вона не сприймає світ"

Чи має дитина право на гру? Чи не порушуємо ми права дитини раннім розвитком та інтенсивним навчанням? У студії програми Українського радіо "Сьогодні. Вдень" - психолог Катерина Гольцберг.

Чому ж дитяча гра така важлива?

Право на гру важливо не тільки для дітей, а й для дорослих, тому що це гра нашого життя. Починається вона в дитинстві, коли дитина вперше бере найпростішу іграшку і розуміє, що ці предмети мають якісь властивості. Перше пізнання світу відбувається за рахунок іграшок. Важливо усвідомити, що пізнання світу дуже важливий процес в дитячому віці. Він відбувається до 3 років і дає дитині спробувати світ на смак, на дотик. Вона повинна зрозуміти, як світ поводиться. Вона розуміє причинно-наслідкові зв'язки. Дитина пізнає світ. І крапще, щоб вона пізнавала його через природні предмети, а не через гаджети. В школу дитина йде майже не готовою, тому що вона не сприймає світ.

В селі розвивати дитину через природні предмети не проблема, а що робити мешканцям міст?

Це є велика проблема. Батьки дуже зайняті, і щоб якось дитину від себе відірвати, вони використовують гаджети, комп'ютери. А дитину поглинає вся ця комп'ютерна спільнота і її дуже тяжко потім витягти. Але якщо ми у дитини заберемо гаджет, ми дійсно щось їй повинні запропонувати. Якщо батько і мати дуже зайняті, то це дійсно буде великою проблемою для них. Але все одно, розвиток відбувається через певні взаємодії. Дитина імітує дорослі справи і розуміє, як це відбувається. А плоский екран нам не дає ніяких почуттів і відчуттів.