Спочатку МіГи, а потім… F-16? Ігнат про перспективи надання Україні сучасних літаків

Спочатку МіГи, а потім… F-16? Ігнат про перспективи надання Україні сучасних літаків

Перші літаки МіГ-29 для України надійдуть від Польщі. В Україні зараз на озброєнні перебувають Су-27, Су-24, Су-25 та 3 бригади МіГ-29. Але, як каже Юрій Ігнат, МіГи не є ефективними, бо обладнання на цих літаках застаріле. Наші льотчики роблять дива на цих літаках, хоча МіГ-29 не може сьогодні протистояти російським Су-30, Су-35 та Су-34. Тому ми все ж очікуємо саме тих сучасних західних літаків, які нададуть нам перевагу в повітрі над ворогом і посприяють деокупації українських територій. Детальніше про наші потреби на сьогодні розповів слухачам Українського Радіо полковник, начальник служби зв'язків з громадськістю Командування Повітряних сил ЗСУ Юрій Ігнат.

0:00 0:00
10
1x

Фото:  facebook Ю.Ігната

"МіГ-29 є зовсім не тією технікою, яку хочуть мати на озброєнні наші пілоти та ЗСУ"

Відколи Україна заговорила про те, що нам потрібні літаки, відтоді щодня про них йде мова на різних рівнях: від вищого керівництва держави як політичного так і військового і до дипломатів та депутатів, каже Юрій Ігнат. На зустрічах говорилося про спільне рішення партнерів щодо багатоцільового сучасного літака західного типу, який може стати у нас на озброєнні. "Всі зійшлися на тому, що найперспективнішим може бути F-16. Але ми не стверджуємо цього. Бо є колегіальне рішення Заходу. Там озброєння уніфіковане під різні моделі літаків. Зараз йде мова саме про МіГи, які можуть не сильно, але дещо посилити наші спроможності та вплинути на них. МіГ-29 є зовсім не тією технікою, яку хочуть мати на озброєнні наші пілоти та ЗСУ. Те, що відбулася передача бойової авіації, це той крок, на який всі очікували. Нехай це спершу будуть МіГ-29. Але ми очікуємо певних зрушень щодо тих літаків, які нам допоможуть завоювати перевагу в повітрі, які допоможуть деокупувати наші землі та виграти у цій війні".

"МіГ-29 не бачить російського літака, який уже випустив по ньому ракету з відстані 100 км"

Юрій Ігнат каже, що у нас на озброєнні є 5 бригад тактичної винищувальної авіації: 2 бригади Су-27 і 3 бригади МіГ-29, які виконують сьогодні бойові завдання щодо охорони повітряного простору, підтримці бойових дій та ударних груп бомбардувальників та штурмовиків. Су-27 та Су-24 щодня завдають ударів по позиціях ворога. МіГами випускають протилокаційні ракети HARM, які б'ють ППО противника. Разом із винищувачами перехоплюють і крилаті ракети та дрони-камікадзе. Через застаріле обладнання на цих літаках ефективність не надто висока, каже Юрій Ігнат. На маневреність та повітряні бої ставка на сьогодні не робиться. Сьогодні перспектива у всьому світі є саме на високоточну та далекобійну зброю. Зараз важливим чинником є наявність у літаках потужних радарів, тобто "хто кого раніше побачив радіолокаційною станцією, випустив ракету і полетів. МіГ-29 не бачить російського літака, який уже випустив по ньому ракету з відстані 100 км. Наші льотчики просто роблять дива на цій радянській техніці, витискаючи з неї все можливе, втікають від російських ударів ракетами Р-37, які летять сотні км і є небезпечними для пілотів. Але вони навчилися і від неї йти шляхом взаємодії. МіГ-29 не може сьогодні протистояти російським Су-30, Су-35 та Су-34. Потрібні технології". Юрій Ігнат каже, що в тих літаках, які будуть передавати Польща та Словаччина, пройшла певна модернізація, але це стосується більше так би мовити модернізації "для мирного часу: додано навігацію, систему зв'язку, адаптовану під натівський стандарт, систему "свій-чужий" для розпізнавання літаків. А от його основа, радіолокаційна та бортова станція, а також озброєння — це те, що треба було модернізувати. А цього немає". Але, каже Юрій Ігнат, це допоможе нам і ремкомплектом, бо з літаків, які нам надійдуть, можна буде знімати обладнання, ставити на наші літаки, займатися донорством, яким активно користуються в сучасних арміях світу.

Унікальні запчастини до МіГів виготовляються в Росії

У нас зараз на озброєнні, каже Юрій Ігнат, є МіГ-29, Су-27, Су-24 та Су-25, розвідники та транспортна авіація. Є 3 бригади МіГ-29 і ремонта база, яка займається поточним ремонтом в польових умовах, каже Юрій Ігнат. Заміна двигуна відбувається за 15 хв. "Унікальні запчастини виготовляються в Росії. Двигуни, планер літака і інше бортове обладнання ми не виготовляємо, лише деякі запчастини. Ми маємо авіаремонтні заводи, які можуть щось виготовляти, ми маємо базу до цієї радянської техніки. Одна справа, коли він (сучасний західний літак — ред.) буде літати, інша справа його обслуговувати та відкривати ремонтні бази в умовах перспективного часу. Можна мати, наприклад, F-15 і F-16. Останні пройшли глибоку модернізацію, але деякі країни чекають на нього десятиліттями". 

4 літаки разом з артилерією, піхотою завдадуть 5-10 високоточних ударів по противнику за 2 дні. Тоді ворог втече 

Юрій Ігнат, посилаючись на командувача Повітряних сил ЗСУ Миколу Олещука, каже про три складові, які потрібні нам для успіху: зупинити ворога та його атакувальні дії, і завоювати перевагу в повітрі на окупованих територіях. А це — сучасні засоби ППО, винищувальна авіація, яка переб'є логістику і тоді вже можна здійснити контраступ. Юрій Ігнат наголошує на тому, що війна сьогодні не ведеться великою групою літаків. Удари наносяться малими групами. "Є підрозділи в авіації, такі як пара, ланка, ескадрилья: це повноцінний підрозділ, який складається з 12 літаків. Пара Су-24 має потужний тоннаж, тоді ж працює артилерія, піхота, армійська авіація, і на тому чи іншому фланзі йде прорив. Якщо говорити про літаки західні, то їх достатньо, наприклад, 4 одиниці, які завдають високоточних ударів по логістиці ворога, вони підірвуть склади із боєприпасами, пальне, позбавлять противника вогневої міці. Здійснять 5-10 таких ударів за 2 дні, тоді противник просто побіжить. Він не матиме чим відбиватися".