Аматорські електротаврії та вживані електромобілі: реалії українського ринку "зелених" авто. Коментує експертка

Аматорські електротаврії та вживані електромобілі: реалії українського ринку "зелених" авто. Коментує експертка

Станом на перше листопада, за статистикою, в Україні налічувалося 31 817 електромобілів. Столиця України, Київ, на противагу іншим регіонам, є лідером за чисельністю електрокарів — 6 993 одиниці їздять вулицями нашого міста. Про екотранспорт у Києві, Українське радіо розпитало Марину Китіну, експертку з інноваційного транспорту, радницю заступника Міністра Міністерства інфраструктури України.

0:00 0:00
10
1x

Про чисельність електромобілів у Києві   

"31 817 електромобілів в Україні та 6 993 у столиці — є застарілою статистикою, сформованою станом на перше листопада. А сьогодні, 5 листопада їх, звісно, більше, оскільки чисельність екотранспорту в Україні зростає щоденно. Можу сказати з впевненістю, що зараз вулицями Києва їздить понад 7000 електромобілів", —  розповіла Марина Китіна, експертка з інноваційного транспорту.

Що сприяє зростанню чисельності екотранспорту

"Зараз купівля електромобілів є трендом. Якщо раніше їх купляли для того, щоби заощадити кошти й подбати про екологію, то сьогодні тенденції змінилися. Бути власником електромобіля — це мати статус сучасної інноваційної людини, яка дбає не лише про себе, але й про майбутнє.

Економія також спонукає людей пересідати на електромобілі. Ціни на пальне постійно зростають. І світові тенденції показують, що цей процес буде продовжуватися", — зауважила експертка Марина Китіна.

Про меморандум між КМДА та Групою "Нафтогаз України" щодо взаємодії та співпраці щодо створення та розвитку інфраструктури для електромобілів у Києві 

"Цей меморандум є лише стартом і зародженням взаємодії та співпраці щодо створення та розвитку інфраструктури для електромобілів у Києві. Група "Нафтогаз України" ще два роки тому створила свою невелику мережу електрозарядних станцій. Зараз компанія планує провести ребрендинг та чисельно збільшити кількість електрозаправок в Україні. Проте випереджувати події й говорити про масштабність цієї взаємодії між КМДА та "Нафтогазом", чи способи втілення меморандуму у життя — надто рано", — підкреслила Марина Китіна, радниця заступника Міністра Міністерства інфраструктури України.

За словами експертки, у жовтні 2021 року, в Україні було придбано 1 595 електромобілів, з яких 48% налічували вживані електрокари, 44% становили внутрішні перепродажі, і відповідно 8% — це купівля нових автомобілів із салону. Ці 8% є значно вищим показником, на противагу тим, які ми спостерігали в попередні роки. Що свідчить про те, що українці більше не бояться купувати нові електромобілі й платити за них повну вартість. Вживані авто, зрозуміло, можна придбати значно дешевше, а перепродати — простіше. Купівля нового електрокара свідчить про те, що люди є переконаними, що електромобіль для них є правильним вибором, і вони дійсно готові користуватися ним щонайменше впродовж наступних 5-8 років.  

Про відмінність між новими та вживаними електрокарами

"Виробники електромобілів надають гарантію на авто: 300 000 км пробігу, або ж 8 років гарантії на роботу батареї. 

Але з власного досвіду розповім вам, що нещодавно я придбала свій другий електромобіль. Відповідно перед купівлею нового авто, я продавала своє вживане. На момент продажу йому було 7 років, і за гарантією виробника, через один рік батарея мала б стати уже непридатною. Проте батарея мого електрокара втратила лише близько 20% своєї місткості. Людині, яка придбала моє авто, залишилося 82, 6% місткості батареї, а, отже, вона зможе впевнено користуватися ним впродовж найближчих 5 років.

8 років гарантії від виробника є швидше додатковим перестрахуванням з його сторони, ніж реальними цифрами. Нове ж авто вірно прослужить вам впродовж 10-13, а то й 15 років з дати виготовлення", — розповіла Українському радіо експерта з інноваційного транспорту Марина Китіна.

Про вітчизняне виробництво електрокарів

"На жаль, вітчизняні електрокари не їздять вулицями нашої столиці і їздитимуть ще не скоро. В Україні немає широкомасштабного виробництва електромобілів, виготовляють лише умільці на аматорському рівні, в яких є знання та вміння у цій сфері, проте немає змоги запусти масове виробництво. Зокрема близько десятка зареєстрованих електротаврій на дніпровських номерах курсують містами України. А, отже, ці автомобілі є цілком справними та справжніми.  

Щодо конвеєрного виробництва електрокарів в Україні, то є декілька виробників, які хочуть та готові виробляти екотранспорт. Нещодавно були прийняті законопроекти 3476 і 3477, у яких передбачено надання пільгової допомоги виробникам легкового та комерційного транспорту (електробуси). Дотації поки що не передбачені, але пільги надаватимуться, щоби стимулювати створення ринку електротранспорту в Україні", — стверджує експертка Марина Китіна.

Фото: REUTERS

Останні новини
Рютте може бути главою НАТО не формально, а за духом — Левусь
Рютте може бути главою НАТО не формально, а за духом — Левусь
"ЗМІ останньої надії". Юрій Табаченко про Українське Радіо в часи війни
"ЗМІ останньої надії". Юрій Табаченко про Українське Радіо в часи війни
"Ворожа зграя", або за що репресували працівників Українського Радіо в 30-ті роки
"Ворожа зграя", або за що репресували працівників Українського Радіо в 30-ті роки
"Я була у Чернівцях і спілкувалася тільки українською" — пані посол Канади Наталка Цмоць
"Я була у Чернівцях і спілкувалася тільки українською" — пані посол Канади Наталка Цмоць
Гакслі переміг Орвелла. Вадим Карп'як про вплив інтернету
Гакслі переміг Орвелла. Вадим Карп'як про вплив інтернету
Новини по темі
Мобільні оператори зможуть працювати автономно 10 годин не раніше середини наступного року — Бєлоусов
Білоруська опозиція зібрала докази співучасті Лукашенка у викраденні українських дітей — Тихановська
Мінімальна пенсія 2361 грн, зарплата 8000 грн. Економіст про виживання на мінімалці
В Україні досі є пострадянське ставлення до медичного канабісу — Шабас
Курська операція ЗСУ сковує 40 тисяч російських військових — Селезньов