Мобільний додаток

Як перетворити ідею на успішний проєкт? Пояснюють керівник бізнес-інкубатора та засновник стартапу

2.08.2021 р., 17:05

Босо-взуття, яке є максимально природнім для ніг, сайт, що аналізує ціни і наявність препаратів у кількох тисячах аптек, магазин-морепродуктів, де можна замовити рибу, яку зловлять рибалки у будь-якому куточку світу ― все це українські стартапи, які набрали популярності протягом останнього року. Як ідеї стають реальністю, хто допомагає їх реалізовувати, з чого варто починати, щоб мрія про бізнес перетворилася на успішний проєкт в ефірі Українського радіо розповідають керівник бізнес-інкубатора Ukrainian Future Малої академії наук України Віталій Лісовий та засновник стартапу "БОСІ" Микита Гречина.

Програма:

Віталій Лісовий

Як Київ представлений у світовому рейтингу стартапів
У світовому рейтингу StartupBlink Київ втратив свої позиції, але, на мою думку, ми маємо всі передумови для того, щоб надолужити втрачене. Зокрема, ми робимо все для цього, проводячи великі конкурси стартапів, працюючи з міжнародними партнерами. У цьому році ми плануємо провести Startup World Cup (прим. ред. ― найбільша глобальна конференція-конкурс стартапів з фіналом у Кремнієвій долині), адже на такі заходи також дивляться при занесені країни в рейтинг. Тому ми докладаємо зусиль для цього. 

Про рейтинг StartupBlink 

Для внесення у цей рейтинг зважають на кількість стартапів загалом, залучення інвестицій, тобто оцінюють стартап-екосистему країни. 

Моя суб’єктивна думка щодо того, що вплинуло на зниження Києва у цьому рейтингу, полягає у тому, що є така позиція західних інвесторів, що при інвестуванні в українські компанії у них дуже часто вимагають реєструвати юридичну особу не в Україні. Тобто ні для кого не таємниця, що низка компаній зареєстровано в штаті Делавер (США), частина компаній зареєстровано на території Євросоюзу, найпопулярнішими є Естонія, Литва, Польща. Я чув, що зараз на рівні депутатів чи держави це питання піднімають, щоб зробити спрощену податкову систему для технологічних компаній. Сподіваюсь, що уряд разом з парламентом створить законодавчі ініціативи, які поліпшать ситуацію. Адже так буває, що наші компанії, які тут працюють, сплачують податки у країні, де зареєстровані.

В Україні немає проблеми в тому, щоб зареєструвати свій бізнес, але коли з’являється інвестор, то він хоче бачити певні гарантії через зрозумілі і прозорі інструменти. 

Читати далі: Старт для стартапів: як пандемія вплинула на розвиток інновацій в Україні?

Як допомагають молодим українським інноваторам

Насамперед ми даємо менторську підтримку. У нашій команді за тривалий час сформувалася група професійних менторів, яка не змінюється, а лише поповнюється, що дозволяє нам працювати з кожним резидентом індивідуально. Ми прописуємо і плануємо дорожню карту, в яких заходах брати участь, а куди не варто подаватися, визначаємо, на чому краще зосередитися, чи сформована команда стартапу. Ми починаємо все з аналізу, а потім зважаючи на всі аналітичні дані, ми вказуємо етапи, після яких підводимо підсумки і врешті-решт з'ясовуємо працювати далі зі стартапом чи ні. Також ми готуємо конкурентоспроможні заявки для пітчингу, щоб ідея мала шанс на перемогу, адже ми витрачаємо свій час і ресурс задля цього. Ми все дуже детально прописуємо і потім планово працюємо зі стартапом. Також у нас є лабораторія прототипування, ми єдині в Україні, хто має доступ до 10 000 найновітніших матеріалів.

Ви приходите до нас і кажете, що хочете зробити безпровідну зарядку, яка складається з корпусу, плати та ще з чогось. Мені потрібно підібрати матеріал для корпусу, адже ринок великий, на ньому є конкуренція, тобто форма та дизайн дуже важливі, також вона повинна бути безпечною. Всі ці матеріали ви можете підібрати у нас. Розуміючи, які матеріали вам потрібні ми йдемо в бібліотеку прототипування, в лабораторії якої виготовляємо прототип. У нас працюють інженери і фахівці своєї справи, які розуміються у галузі. Хочу сказати, що клієнтами компанії, з якою ми працюємо є Tesla, Baeyer, BMW. Тому, прийшовши до нас, ви отримуєте доступ до тих матеріалів, які використовували світові гіганти. 

Читати далі: "Ми створили новий клас дронів": як українським винахідникам і ветеранам вдалося створити непомітну техніку

Чи є вікові обмеження для тих, хто хоче розпочати стартап

Вікових обмежень немає. Все залежить від рівня пропрацювання ідеї та готовності проєкту. 

Це, мабуть, є нашою особливістю ― те, що ми починаємо працювати з дітьми. Вже підліткам 14 років ми пропонуємо різні програми, орієнтовані на такий вік. Наші програми спрямовані на тестування ідей, наукові роботи, винаходи. Ми вводимо наших учасників в середовище підприємництва, показуємо яким чином можна себе реалізувати, мотивуємо. Результатом цих програм для нас є те, що люди для себе вирішують, чим вони надалі планують займатися: йти в науку чи в бізнес. Часто у результаті проходження цих програм учасники змінюють свої ідеї і проєкти, які були успішно реалізовані у майбутньому. Для кожної цільової аудиторії у нас є певні програми, розраховані на різний вік: 14-17 років, 18-20 років, 30-35 років. Також ми працюємо з дорослими компаніями, зареєстрованими стартапами у форматі екселераційних програм.

Потрапити до нас досить просто. Ми не закритий клуб. Звичайно, у нас є певні вимоги і очікування від стартапу, тому що ми витрачаємо свій ресурс і час. Ми оцінюємо перспективність ідеї і готовність людей працювати.

Як визначити успіх бізнес-ідеї

Потрібно визначити, чи це потрібно цільовій аудиторії. Завжди є такий етап як опитування. Коли ми запускаємо проєкт, то повинні запустити й опитування. Якщо його результати показують, що цільовій аудиторії це цікаво, якщо ми правильно визначили своїх клієнтів і їх об’єм, тоді можна працювати. Важливо мати прототип, тобто ми маємо щось показати. Також серйозним чинником є команда і ті якості, якими володіють люди: працелюбність, наполегливість, порядність, креативність, готовність до змін.

Микита Гречина

Чи складно реалізовувати в Україні бізнес-ідеї

Стартувати не так важко як це може багатьом здаватися, це можна робити за власні невеликі кошти. Спочатку я вклав приблизно 100 доларів. Після цього я зміг заявити про свою ідею навколишньому світу. Я витратив кошти на реєстрацію домену, створення сайту-візитки проекту. Це міф, що для старту проекту одразу потрібен інвестор. Можна розпочати з мінімальним капіталовкладенням, яке маєш, протестувати ідею. Не треба цього боятися, тому я всім бажаю спробувати зробити перший крок. 

Фото: pixabay.com

Як перетворити ідею на успішний проєкт? Пояснюють керівник бізнес-інкубатора та засновник стартапу

Новини по темі