На скільки можуть зрости ціни на залізничні квитки з 1 квітня — коментує експерт

На скільки можуть зрости ціни на залізничні квитки з 1 квітня — коментує експерт

Міністерство інфраструктури підготувало проєкт наказу про затвердження змін до тарифів на перевезення пасажирів, багажу і вантажобагажу залізничним транспортом у внутрішньому сполученні. До кінця 2021 року тарифи на перевезення зростуть на 22%. Наразі проєкт представлений для обговорення у Федерації профспілок України (ФПУ). Директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк в ефірі Українського радіо прокоментував, на скільки можуть зрости ціни на залізничні квитки з 1 квітня та чи є виправданим підвищення тарифів.

0:00 0:00
10
1x

"Востаннє тарифи підвищувалася у 2018 році. Ті кошти, які отримує "Укрзалізниця" від пасажирських перевезень, не покривають собівартості самих перевезень, і пасажирські залишаються збитковими. Тому потрібно поступово проводити збільшення вартості перевезень, аби уникати крос-субсидіювання, тобто фінансування за рахунок вантажного транспорту пасажирського. Таке перекриття є абсолютно не прозорим, оскільки дуже складно прослідкувати ті фінансові потоки, які відбуваються при цьому. Крім того, недостатньо коштів і для оновлення рухомого складу і у сегменті пасажирських перевезень, і у сегменті вантажних перевезень", — зазначив Сергій Вовк.

Таким чином, за словами Вовка, "логіка, за якою йде зараз "Укрзалізниця" — це розділення компанії по видам діяльності, тобто виділення і створення компаній пасажирського руху, створення вантажного напрямку та інших напрямків по видах діяльності інфраструктури і ремонтних підприємств "Укрзалізниці". 

Директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк зауважив, що соціальна місія "Укрзалізниці" у вигляді не дуже дорогих квитків на пасажирські перевезення призвела до того, що ми маємо з року в рік падіння в якості перевезень в пасажирському та вантажному сегментах, а також скорочення самих напрямків. 

"Той порядок, який існує сьогодні, абсолютно не має майбутнього. Тому, дійсно, потрібно поступово збільшувати вартість пасажирських перевезень, хоча вони у будь-якому випадку залишаться дотованими. Потрібно працювати над механізмом дотацій як з центральних бюджетів, так і з місцевих, коли мова йде про приміські напрямки. Але ми маємо бути свідомі, що якщо ми хочемо бачити якісні пасажирські перевезення, то вартість таких перевезень буде зростати", — сказав він

На думку Вовка, "наразі ситуація така, що відсутністю належної кількості поїздів по напрямках користуються переважно маршрутки. І завдання "Укрзалізниці" полягає в тому, щоб за рахунок отримання коштів, зокрема через індексацію тарифів, направляти більше коштів на оновлення парку і відповідно на покращення ситуації і з сіткою пасажирських перевезень, і з покриттям відповідних міст"

Фото: facebook.com/Ukrzaliznytsia