Фото з інстаграм-сторінки leya_lvk
"Значною мірою повпливало те, що я 10 років співала в хорі. Репертуар у нас був різний, але, звісно, велика частина з того, що я співала, було фолькового спрямування. І коли я почала писати свою музику, то я поверталась до того, що в мене вже наслухано, і тому, власне, фольк."
Привіт! Хочемо одразу зачепитись за твоє захоплення фольком. Чому тобі в якийсь момент це стало цікаво? Здавалось би, стільки всього можна було обрати з інтересів, але ти зупинилась на цьому.
Думаю, тут значною мірою повпливало те, що я 10 років співала в хорі. Репертуар у нас був різний, але, звісно, велика частина з того, що я співала, було фолькового спрямування. Я була дуже наслухана і це те, що вже було всередині мене, те, що мені подобалось. І коли я почала писати свою музику, то я поверталась до того, що в мене вже наслухано, тобто до того, що я вже виконувала, і тому, власне, фольк.
А з українською міфологією і містикою ти коли подружилась?
Думаю, це сталось наполовину випадково. Мені завжди подобалась тема містики й міфології, але вивчати українську міфологію я почала, коли зародився концепт альбому "Бестіарій". І найбільше, напевно, зачепило те, що ця тема дуже нерозкрита. У нас є хіба що Мавка в такому поп-продукті, і всі знають, хто це, це дуже форситься зараз всюди. А про інших персонажів, які не менш цікаві, не менш круті, якось набагато менше всього. Я почала це все вивчати, почала цим цікавитись і зрозуміла, що це не просто наш культурний спадок, це окремі персонажі, вони наче живі й заслуговують того, щоб бути десь показаними.
А є персонаж, з яким ти себе асоціюєш або який тобі найбільше до душі?
Асоціювати, напевно, ні, бо в більшості персонажі нашої міфології трохи, якщо так можна сказати, однобокі.
Або хороше, або погане, так?
Так. Якщо глибше копати, то ні. Але перше враження саме таке. Хоча є персонаж, який мені подобається найбільше, це Чугайстер. У мене про нього є пісня в складі цього альбому. Тому що він, от якраз таки, найменш однобокий. Про нього існує дуже багато різних уявлень. Настільки багато, що він там може бути і вовком, і ведмедем з обличчям людини, і старцем, і велетнем, до речі, і вихром вітру, ким він тільки не може бути, там залежить від локації ще. Про нього мали дуже різні уявлення, і мені це дуже подобається.
Насправді цим можна займатись дуже глобально, випускати такі альбоми, працювати з візуальною складовою, можна говорити про фільми, робити окремий всесвіт цього фольклору й таким чином його популяризувати. В тебе є подібна амбіція?
Так, в мене є амбіція, це альбом, він об’єднаний однією історією, тобто світ уже існує, історія в ньому уже існує. Є навіть декілька мальованих кліпів, які почали розкривати цю історію, і зараз я в процесі продовження цих кліпів. Але наразі на повноцінний фільм чи щось таке не вистачає бюджету. Проте у нас є зараз купа українських проєктів, які займаються якраз таки саме фільммейкінгом у напрямку української міфології. Зараз, наприклад, ми працюємо разом із командою над фільмом "Мавчин Великдень", я там писала саундтрек, побачите, може, пізніше трохи.
Ти якось відрізняєш для себе, коли пишеш під кіно чи просто сингли й альбоми?
Саундтрек відрізняється від просто синглу тим, що в тебе є хіба що задача передати певний сенс, який від тебе не залежить. Але загалом це дуже схожий формат. А кіномузика, звісно, — це взагалі окремий жанр, вони навіть не перегукуються, можна сказати, але я теж цим займаюсь.
"Я не буду розкривати сенс пісні "Течія", який я вкладала, бо кожен слухач їх для себе виокремлює сам. Але можу вкинути цікавий факт: в пісні є литаври, і щоб їх визвучити, я ходила в філармонію записувати їх сама."
Пісня "Течія", що б ти хотіла, аби знали про неї?
Я не буду розкривати сенс, який я вкладала, бо кожен слухач їх для себе виокремлює сам. Але можу вкинути цікавий факт: в пісні є литаври, і щоб їх визвучити, я ходила в філармонію записувати їх сама. Це було трохи тяжко.
Слухати пісню Леї "Течія", як і багато інших прем’єр, можна в плейлисті "Промінь Рекомендує 2024" на Spotify.