Трансляцію 4 лютого готували в турборежимі — голова делегації України на "Євробаченні"

Трансляцію 4 лютого готували в турборежимі — голова делегації України на "Євробаченні"

Довелося в турборежимі готувати трансляцію 4 лютого, зазначає голова делегації України на "Євробаченні" Оксана Скибінська, розповідаючи про фінал національного відбору "Євробачення" 2024. Під час голосування за фіналістів стався збій у застосунку "Дії". В ефірі Українського Радіо Скибінська сказала: оскільки виникла проблема, доводилося ухвалювати оперативні рішення, щоб усі охочі змогли проголосувати. Підготовка позачергової трансляції відбувалася в студії Суспільного за участі тих людей, які мали бути 3 лютого, крім двох ведучих, у котрих були заплановані концерти на 4 лютого. "Дуже тішить те, що багато українців подивилися всі шоу – і 3 лютого, і оголошення результатів 4 лютого. Зараз обидві ці трансляції в трендах Ютуба", – зауважила Скибінська. 

Фото: Тетяна Джафарова/Суспільне Культура

"Довелося в турборежимі готувати трансляцію 4 лютого"

Наскільки вплинув особисто на вас і на всю команду збій в роботі застосунку "Дія"? Чи затьмарила ця ситуація роботу вашої команди? 

Безумовно, це був форс-мажор, який вплинув на хід фіналу Національного відбору. Адже ми не планували продовжувати трансляцію ще на один день. За планом, зйомки відбувалися 2 лютого, ми про це не розповідали заздалегідь з міркувань безпеки. А 3 лютого була вже запланована трансляція і вихід в прямий ефір для оголошення результатів із сертифікованого укриття. Однак, ситуація склалася по-іншому. І оскільки виникла проблема із голосуванням, доводилося ухвалювати оперативні рішення про те, що голосування буде продовжено для того, щоб усі охочі змогли проголосувати. І нам довелося в турборежимі готувати трансляцію 4 лютого. Це вже відбувалося в студії Суспільного за участі тих людей, які мали бути в укритті 3 лютого, окрім двох ведучих, у яких були заплановані концерти на 4 лютого. Тож за допомогою Тимура Мірошниченка ми провели в прямому ефірі оголошення результатів. 

Насправді дуже тішить те, що багато українців подивилися всі шоу – і 3 лютого, і оголошення результатів 4 лютого. Зараз обидві ці трансляції в трендах Ютуба. Тобто, вони не залишилися поза увагою українців, що для нас, як організаторів, дуже приємно. Наше завдання – створення максимально цікавого, важливого, наповненого сенсами контенту, який буде транслювати всі культурні меседжі як в Україні, так і за кордоном. І те, що наші англомовні трансляції зібрали вже 840 000 переглядів, і про них говорять на міжнародному рівні – це ті цілі, які ми перед собою ставили. А кожен форс-мажор – це додаткова можливість зробити більше, ніж навіть планувалося.

 

— У застосунку "Дія" проголосували понад 1 мільйон 160 тисяч українців. Яка динаміка цих цифр порівняно з минулим роком і з минулими "Євробаченнями"? 

Це справді великі і значні цифри. Минулого року було 166 тисяч, тобто майже на мільйон менше, ніж цього року. Якщо говорити про динаміку, то зазвичай вона коливалася в межах від 100 до 400 000 голосів. А цього року – цифра в рази більше, понад мільйон голосів. Звісно, вплинуло і те, що було більше часу на голосування. Мусимо це враховувати. Але те, що від самого початку наплив голосів був настільки великим, що навіть не витримала "Дія", це показово. Це показує рівень інтересу, зацікавленості, ваги цього голосування для українців, які вирішили долучитися. Для нас це теж один з індикаторів того, що Національний відбір мав значення, був потрібен і привернув увагу. А саме для цього ми його і робили.

"Бали від журі та глядачів можуть відрізнятися і це абсолютно нормально"

— Бачимо певні нюанси у тому, як проголосувало журі, і як проголосували слухачі за своїх фаворитів. Журі віддало найвищий бал гурту Ziferblat, а глядачі – за дует alyona alyona & Jerry Heil. Чи це нормальна ситуація? 

Абсолютно нормальна. Бали від журі та глядачів можуть відрізнятися. Таку ситуацію ми спостерігаємо практично кожного року. Журі створене для того, щоб була фахова експертиза, тому що "Євробачення" – це дуже потужний великий майданчик, який має свої особливості. У цього конкурсу існують певні критерії. Тому важливо, щоб в журі були люди, які можуть з експертної точки зору оцінити учасників.

А глядачі, звісно, висловлять свою точку зору, і у глядачів завжди є перевага в голосуванні: якщо рівна кількість голосів, то перевага буде на боці глядачів. Але для того, щоб збалансувати і максимально різносторонньо оцінити учасників, є журі, і є глядачі. Ці голоси не завжди збігаються. Оцінка журі та глядачів була наближеною, а плюс-мінус один бал – це похибка, яка завжди існує, адже експерти і глядачі оцінюють виконавця за різними критеріями. 

— Jerry Heil вже двічі брала участь в Національному відборі в 2020 і 2022 роках. Складається враження, що той, хто не покладає рук, досягає результату. На скільки вдалим, на вашу думку, є поєднання абсолютно різних співачок – ліричної Jerry Heil і реперки Ааlyona alyona? Наскільки вдалий цей хід з точки зору маркетингу?

І Jerry Heil, і аlyona alyona – це потужні українські артистки. І те, що Jerry Heil вже кілька років проходила Національний відбір і боролася за своє бажання представити Україну, має велике значення. "Євробачення", як і спорт – це той майданчик, в якому перемагає той, хто найбільше над цим працює і цього хоче.

Для мене завжди дуже важливо бачити в артисті, з яким ми потім працюємо над підготовкою до виступу на міжнародному конкурсі, бажання і наполегливість в досягненні результату. Тому що воно буде дуже потрібне вже потім на кожному етапі підготовки до виступу. "Євробачення" – це не спринт. "Євробачення" – це радше марафон, до якого потрібно бути готовим. І тут важливі різні аспекти. І маркетинговий аспект також має велику вагу. На "Євробаченні" будуть різні країни, які також будуть застосовувати всі можливі ресурси для того, щоб підготувати свого артиста та представити себе максимально повно, яскраво і різноманітно. І готовність українських артистів, українських працівників об'єднуватися, щоб разом створювати ще більш потужну музику, ще більш потужно звучати, дуже важлива. Те, що вони різні, на мій погляд, є перевагою.

Оксана Скибінська. Фото ФБ-сторінка "Євробачення Україна"

Навіть якщо ми подивимося на різні приклади успіхів України на "Євробаченні", то поєднання різного спрацьовувало. Візьмімо за приклад Go-A, коли поєдналися народні мотиви і сучасне звучання. Спочатку це поєднання було дивним, насамперед, для міжнародного слухача, але згодом воно спрацювало, тому що це те, що виділяється. Зараз ми бачимо два різних музичних компоненти, які поєднуються в одній пісні. І я радію, що цей меседж єднання буде звучати на міжнародній сцені.

Адже ця об'єднаність для нас, українців, зараз дуже важлива. Спільним духом ми єднаємося в наших прагненнях, в наших цілях боротьби і свободи. Те, що буде дух і атмосфера єднання різного музичного звучання заради спільної мети гідно представити Україну на міжнародній, на мій погляд, є нашим активом. Звісно, нам доведеться з ним працювати. Зараз ми побачили, як пісня прозвучала на Національному відборі, і у нас є кілька місяців, щоб працювати над підготовкою як пісні, так і всього, що буде її супроводжувати. Адже "Євробачення" – це, насамперед, шоу. Роботи попереду багато, але є з чим працювати, і це не може не тішити. 

"Я впевнена, що "Євробачення" в Мальме буде дуже сильним"

— Пісня Teresa & Maria – про об'єднання жінок, про Україну, як кажуть самі виконавиці. Ми знаємо, що Україні доводиться впродовж останніх 10 років враховувати ще й політичну складову у своїх виступах на "Євробаченні". Адже у нас війна, і ми повинні використовувати будь-який міжнародний майданчик для донесення інформації про те, що у нас відбувається. Наскільки це вдалий меседж про те, як Українки об'єднуються? Адже сьогодні на їхніх плечах не лише тил, вони служать і в Збройних Силах України. Наскільки ці образи будуть асоціюватися з Україною, яка бореться? 

Те, який меседж обирають українці кожного року, для мене завжди є провідною зіркою. Тому що дійсно Україна живе в стані війни, але ми не стоїмо на місці. Ми продовжуємо розвиватися і боротися кожен на своєму майданчику. Ми завжди на Національному відборі даємо палітру вибору і хочемо, щоб українці самі обрали, як вони хочуть, щоб була представлена Україна цього року.

І те, що українці цьогоріч обрали саме такий меседж – єднання і духовної сили, які допомагають робити ще більш потужні кроки вперед, для мене є показовим. На мій погляд, це має зрезонувати. Це буде показувати налаштування України сьогодні, на другому році повномасштабного вторгнення. Сподіваюся, що цей меседж відгукнеться в серцях міжнародної аудиторії. Ми бачимо, що після Національного відбору і в ставках букмекерів Україна залишається на провідній позиції. Також бачимо багато позитивних відгуків від міжнародної аудиторії стосовно пісні і стосовно того, з яким меседжем буде представлена Україна. Насправді для цього ми й беремо участь в Євробаченні – для того, щоб про нас чули, для того, щоб про нас говорили, для того, щоб Україна залишалася на порядку денному. Це важливо завжди, а в часи війни це особливо важливо. Тому будемо працювати вже над тим, щоб гідно представити Україну.

Зараз ще не так багато країн, які представили свої пісні й артистів. Я впевнена, що "Євробачення" в Мальме буде дуже сильним. Кожне Євробачення, яке відбувається в Швеції, завжди дуже потужне. Тому наше завдання – це показати високий рівень підготовки України навіть в часи війни. У нас попереду дуже багато роботи, нам потрібно підготувати всі необхідні матеріали для Євробачення – це і музичні матеріали, і відеоматеріали. Також потрібно продумати постановку і всі аспекти шоу, адже Євробачення – це велике шоу, де потрібно всього багато передбачити і підготувати: промостратегію, роботу з пресою тощо. Тому наступні три місяці будуть вкрай насиченими. 

КОНТЕКСТ

68-й пісенний конкурс відбудеться у шведському місті Мальме. Перший і другий півфінали заплановані на 7 та 9 травня (на одному з них виступить Україна), а грандфінал — на 11 травня. 

Суспільне Культура та Радіо Промінь — офіційні медіапартнери "Євробачення".