Фото: Леонід Мацієвський для Суспільне Житомир
"Київстар" нокаутували, і він досі непритомний
— Що очікувати від "Київстару" найближчим часом?
— Відбулася, на жаль, дуже масштабна і успішна атака на найбільшу мережу мобільного зв'язку. Крім того, "Київстар" підтримує одну з найбільших мереж фіксованого зв'язку і надає низку цифрових послуг для приватних та державних установ. Тобто "Київстар" є одним з провідних гравців на цьому полі. Його нокаутували, і він зараз досі непритомний. І як довго це триватиме — досі невідомо через надзвичайно великий обсяг завданої шкоди. Керівництво компанії попереджає, що в найгіршому випадку це може зайняти ще кілька діб.
Національний роумінг не рятує, якщо не працює ядро мережі
— Чому не спрацювала система із національним роумінгом?
— Національний роумінг призначений для того, щоб допомагати людям в ситуаціях, коли немає покриття одного оператора, а є радіосигнал від базових станцій інших українських компаній. Ключова передумова для того, щоб національний роумінг працював — це повне функціонування ядра мережі. Це центральна частина, де обробляється вся інформація. Якщо воно не працює, а в нашому випадку лягла вся мережа "Київстару" разом із ядром, то національний роумінг не допоможе. Бо наші sim-картки не можуть зареєструватися в мережах інших операторів. Тобто інший оператор бачить нашу sim-картку, але коли він звертається до ядра мережі "Київстар", то не отримує ніякої відповіді. Тож все, що можна зробити — це хутенько побігти чи дістати із шухляди sim-картку іншого оператора. І одна з причин, чому люди не можуть зняти гроші в банкоматах — це багаторічна практика економії на резервних каналах.
В оператора не вистачає працівників, щоб фізично швидко відновити зв’язок, але робота триває
— Чи можливо фізично відновити зв'язок?
— Завдано настільки масштабної шкоди, що неможливо просто у програмний спосіб взяти і більш-менш швидко відновити попередні копії програмного забезпечення для "київстарівських" серверів. Треба дуже багато роботи робити руками, тому що мережа "Київстар", як і будь-якого мобільного оператора, це великий територіально розподілений об'єкт. Є кілька сотень ключових об'єктів, розкиданих по всій країні, і на кожному з них треба руками щось зробити. Але в жодного українського оператора немає такої кількості персоналу, ресурси обмежені. Тому так довго. Але, звичайно, все це буде зроблено.
— Вчора про DDoS-атаку повідомляли і в "Монобанку".
— DDoS-атаки відбуваються весь час. Тут нічого особливого немає. Наших операторів фактично щодня намагаються зламати. Це перетворилося на нормальний фон. У випадку з "Київстар" цю атаку, на жаль, не вдалося відбити.