Посилення відповідальності за ігнорування повітряних тривог та прогулянки вночі: як це може працювати?

Посилення відповідальності за ігнорування повітряних тривог та прогулянки вночі: як це може працювати?

У Верховній Раді України з’явилися законопроєкти про посилення відповідальності за порушення комендантської години та ігнорування повітряних тривог. Що це означає, як працюватимуть правові нововведення у випадку їх схвалення парламентом Українське радіо дізнавалось в експерта Українського інституту майбутнього з питань реформування правоохоронних органів Івана Ступака.

0:00 0:00
10
1x

"11 липня у Верховній Раді зареєстрували проєкт закону № 7546, в якому пропонується запровадити покарання для бізнесу за роботу під час повітряної тривоги. Проте законопроєкт може змінитися в ході його розгляду, тому варто дивитися на перебіг розгляду, правки, які будуть внесені, адже кожна кома має значення", ​​— висловив свою думку Іван Ступак. 

На даному етапі, за словами експерта, мета проєкту непогана, адже багато людей в Україні гинуть через ігнорування повітряних тривог: "Проте з іншого боку, таким чином будь-який бізнес можна помножити на нуль. Адже, припустімо, в приміщенні магазину є людина, яка під час тривоги не залишає приміщення. Яким чином продавчиня може вигнати цього чоловіка з магазину? В той час прийде патрульна поліція, складе протокол зі штрафом в 50 тисяч. Якщо таке повториться кілька разів, оплату штрафів бізнес вже не "витягне". А бізнес зараз й так в скрутному становищі". 

"Якщо людина нехтує своїм життям і не хоче нікуди рухатися, ховатися, ти її не змусиш. Тому навіть якщо внаслідок таких дій будуть жертви, чи притягати бізнес до відповідальності — це дискусійне питання", — додав Ступак. 

Разом з тим, експерт висловив свою підтримку проєкту закону, який запроваджує відповідальність за порушення комендантської години: "На даний час відповідальність за порушення комендантської години передбачена лише тоді, якщо це непокора працівнику правоохоронного органу. Тобто спеціалізованої статті немає і час вимагає від нас прийняття такої норми законодавства. Тому тут я на стороні правоохоронців. Проте не має бути так, що людина вийшла на вулицю в 23.07 і їй виписали 150 тисяч штрафу".   

"Головна мета цього проєкту закону — не покарати людину, а мотивувати її не залишати приміщення. В нічний час здійснюється перевезення чутливих вантажів Україною, тому не варто, аби сторонні очі це бачили, люди ж можуть фотографувати чи іншим способом фіксувати напрямок руху, характер цих вантажів. Росіяни зараз дуже полюють на інформацію щодо перевезення цієї техніки. Плюс досі існують диверсійно-розвідувальні групи, вони залишились, бо когось ще не змогли виявити, хтось себе ще навіть не встиг проявити. Вони можуть очікувати команди, пересуваються вночі, аби розставляти мітки, можуть шукати зброю, яку для них залишили групи раніше. І люди сторонні вночі можуть заважати правоохоронцям працювати з такими ДРГ", — підсумував Іван Ступак.

Фото: Суспільне