Про боротьбу з коронавірусом: що робить столична влада, аби Київ не потрапив до "червоної зони"?
"Ми забезпечили ліжками всі лікарні, підготували весь медперсонал, забезпечили ліками, захисними костюмами, докупили машини для проведення тестів, для того, щоб у нас збоїв не було. По кількості тестів у Києві – найвищий показник по всій країні", – розповідає міський голова Віталій Кличко.
Щодо заповненості лікарень, Кличко говорить, що вже понад 50% кількість ліжкомісць у столиці заповнені: "Заповнені інфекційні, ми зробили додаткові ліжка по інших корпусах лікарень. На сьогоднішній день у лікарнях знаходяться понад 600 хворих. У нас є запас. Ми можемо збільшити кількість ліжкомісць до 7 тисяч, якщо, не дай Бог, можемо долучити кількість лікарень, які знаходяться у керуванні відомств. І можемо збільшити до 11 тисяч ліжкомісць".
Основною проблемою мер називає не ліжкомісця, а брак лікарів. "Більш того, хочу зазначити, що десь 15% від всіх, хто захворів у столиці – це лікарі".
Всього ж у Києві захворіло понад 18 тисяч людей, більш як 5 тисяч одужало. Але, кількість людей, які захворіли, випереджає кількість людей, які одужали. "Наше завдання, – каже Кличко, – зробити все, щоб не сталося інфекційного вибуху, коли кількість людей, які захворіли, більша, ніж кількість ліжок у лікарнях, та лікарів, які можуть забезпечити лікування. В цьому випадку смертиність може досягти 10% як це було в Італії, Іспанії, Нью-Йорку".
Якщо Київ потрапить до карантинної "червоної зони", зазначає міський голова, то є правила прописані урядом: "Ми будемо більш жорстко підходити до кількості громадян, які користуються транспортом, до режиму роботи, пересування. Я роблю все для того, щоб цього не сталось. І не втомлююсь просити людей дотримуватися ключових правил".
На запитання, чи може вплинути епідситуація на проведення виборів у столиці, мер відповів, що робить усе, аби волевиявлення відбулося. Однак, у випадку загострення захворюваності напередодні виборів, рішення про перенесення приймається виключно на державному рівні.
Про вибори, підтримку Європейської Солідарності та головних конкурентів
"До завтрашнього дня я поки що не кандидат", – говорить чинний міський голова столиці.
18 вересня відбудеться з’їзд партії "УДАР", на якому і будуть представляти кандидатів. "Я буду висуватись кандидатом і пропонувати киянам продовжити ті зміни, які відбулися для того, щоб реалізувати ключові проєкти в Києві. Є багато проблем, які нам потрібно подолати. Якщо кияни підтримають цей план, то наступні 5 років моїм завданням буде реалізувати очікування киян", – говорить Віталій Кличко.
Також Кличко прокоментував заяву партії "Європейська Солідарність" про підтримку його кандидатури. "Ключове завдання – щоб кияни, в першу чергу, підтримали. А підтримка політисил, це – політична гра. Я хочу подякувати колегам-політикам, які підтримують, розділяють погляди".
Назвав Кличко і свого головного суперника на цих виборах: "Ключовим моїм суперником є зношена інфраструктура. Багато кандидатів вже почали роботу з того, що вони щось обіцяють. Я виконую обов’язки мера міста Києва, і замість того, щоб дебатувати, я краще, справами доведу те, що місто Київ змінюється, і змінюється на краще. Тому кожного дня відкриваю новий об’єкт, вулицю, пам’ятники, сквери, дороги, мости і це краща відповідь".
Про основні проблеми Києва та плани щодо їх вирішення
Ремонт та реконструкція мостів.
Після того, як на Шулявці обвалився шляхопровід, розповідає Віталій Кличко, він доручив проінспектувати всі столичні мости. "Я був шокований тим, що 75 мостів знаходиться в аварійному стані. Це значить, що їх треба закривати".
Один із таких мостів – це міст Патона, другий – міст Метро. "Якщо закрити міст Метро і Міст Патона, – каже мер, – дійсно, в місті станеться колапс. Тому ми зараз обмежили навантаження на міст Патона. Ті, хто їде мостом Патона, може побачити, що його звузили, зараз там діє заборона їздити вантажівкам".
Але для того, щоб у наступному році почати капремонт мосту Патона, треба відкрити сполучення між лівим та правим берегом. "Подільско-Воскресенський міст ми відкриємо до кінця цього року, і це зможе зменшити навантаження на мости. Нам треба півтора-два роки для ремонту мосту Патона при наявності фінансування", – говорить Віталій Кличко.
Також одним із завдань Кличко називає завершення Шулявського шляхопроводу. "Нам потрібно зробити розв’язку, де стоїть зараз 5-ий цех (колишнього заводу "Більшовик" – ред.), який не виконує функцію, там секонд-хенд. Фонд держмайна повинен віддати територію, але це питання затягується, починають виставляти космічну суму, щоб місто на своїй землі могло побудувати необхідну розв’язку. Якщо дозвіл не дадуть, сам особисто сяду на бульдозер, знесу цей цех і будемо будувати шляхопровід", – говорить столичний очільник.
Щодо хаотичної забудови міста. Та хаотична забудова столиці, яку зараз спостерігають кияни, розповідає Віталій Кличко, є наслідком рішення з ліквідації містобудівної ради, яке було прийняте 2012-го року.
"Всі забудови повинні проходити через містобудівельну раду, – говорить він, – повинен бути генеральний план, затверджений усіми інституціями, і кожен киянин повинен знати, яким чином буде розвиватися його мікрорайон".
Для того, щоб не лунало звинувачень у лобіювані інтересів забудовників міська влада залучила західних експертів, розповідає мер. "Ми зробили генеральний план і готові виносити його на громадське обговорення. Отримавши всі зауваження, ми мали винести його на сесію. Але, коронавірус вніс свої корективи, прийняття генерального плану, можливо, буде наступного року".
Будівництво метро. Щоб провести на Троєщину метро, каже міський голова, треба побудувати міст. "Коли я прийшов на посаду, побачив документи на міст підписані 1979 роком. Тобто вже майже 40 років будують міст. Багато мерів обіцяли його добудувати, але я дав обіцянку, що міст до кінця року буде побудовано і ми будемо переходити до будівництва метро. І вже багато киян можуть бачити що зараз міст вже має зовсім інший вигляд ніж раніше".
Будівництво гілки метро на Троєщину буде тривати три - п’ять років, порахували в мерії. А от на Виноградарі - дві станції будуть відкриті в 2021 році. "Реконструкція станції "Вокзальна", з відкриттям другого виходу – необхідно рік – півтора, щоби реалізувати цей проєкт. "Львівська брама" – найбільш підземна станція вже зроблена, лишилось побудувати ескалатори, там дуже глибоке залягання станції, і є певні технічні проблеми, але і її відкриття ми плануємо протягом трьох років", – зазначає Кличко.
Про бюджет міста та здобутки за 5 років. У 2014 році бюджет Києва складав 18 мільярдів гривень, а борг міста складав 25, сьогодні ж боргів немає, розповідає Віталій Кличко. "Бюджет міста становить 60 мільярдів – з них 20 на освіту, 10 – на медицину. І я відшукую можливості отримання цих грошей, у тому числі, й іноземні інвестиції. І досить значна цифра – минулого року 60 відсотків іноземних інвестицій було витрачено саме на столицю".
За чотири роки, звітує він, побудовано більше 30 дитсадків, 7 сучасних шкіл, більше трьохсот парків і скверів отримали відповідні статуси та були відремонтовані.
"Щоб зникли маршрутки, нам необхідний сучасний громадський транспорт, муніципальний транспорт", – говорить Кличко. За даними мера, за останній рік Київ закупив 121 сучасний тролейбус, 63 трамваї, 100 автобусів. Оновили 135 вагонів метро, а до кінця року місто має отримати ще 200 нових сучасних автобусів.