Тисяча державних послуг в одному Гіді. Людмила Рабчинська про новий продукт від Мінцифри

Тисяча державних послуг в одному Гіді. Людмила Рабчинська про новий продукт від Мінцифри

Про те, як користуватися Гідом з державних послуг, захист персональних даних та переваги ID-картки у порівнянні з паспортами-книжечками в ефірі Українського радіо розповідає заступниця міністра цифрової трансформації Людмила Рабчинська.

0:00 0:00
10
1x

Міністерство цифрової трансформації України презентувало Гід з державних послуг — інформаційний онлайн портал про всі сервіси, що надаються органами виконавчої влади та місцевого самоврядування.

"Гід державних послуг покликаний розказати українцям громадянам та бізнесу про послуги, які надаються в Україні. Там є повна інформація про майже кожну послугу. А це тисяча послуг, які згруповані по 17 категоріях та складаються з 36 життєвих подій. За ключовим словом можна знайти послугу, яка людина бажає отримати. Вказується вартість послуги, строк надання, скорочена інформація про послугу, куди звертатися і які документи слід подати, куди звертатися у разі відмови надання послуги. Часто люди приходять спершу запитати про послугу, оскільки не можуть додзвонитися в установу. А тут усі основні питання, з якими звертаються люди описані в розділі "Часті запитання і відповіді",  коментує завдання і функціонал Гіду з державних послуг Людмила Рабчинська.

Президент фонду "Східна Європа" Віктор Лях зазначив, що одне з найважливіших завдань Гіду з державних послуг – мінімізувати побутову корупцію. Яким чином цього досягти пояснює заступниця міністра: "Що далі від центру, то більше змінюється практика надання послуг. Незважаючи на те, що в нормативному акті може бути зазначено подача двох документів, у людини можуть попросити і до 20. Людині в такому разі немає куди звернутися, аби зрозуміти, який правильний насправді набір документів. Крім того, у Гіді передбачена можливість зворотнього зв’язку, коли особа може поскаржитися на дії певної установи, яка вимагає документи, не передбачені для отримання цієї послуги".

На питання, щодо захисту персональних даних Людмила Рабчинська зазначає: "У травні цього року наше міністерство пройшло перевірку і в нас не виявлено жодних порушень законодавства у сфері захисту персональних даних. Тому можна з упевненістю використовувати усі продукти міністерства цифрової трансформації, адже вони пройшли вже контроль якості. Але ми не зупиняємося на цьому і плануємо найближчим часом провести краш-тести. Тому запрошуємо усіх білих хакерів, аби вони зареєструвалися і взяли участь у тестуванні наших продуктів щодо стійкості до атак".

Багатьох українців хвилює питання заміни паперового паспорту на ID-картки. Чи є пластикова картка  повноцінним замінником паперового документа і які переваги вона має пояснює заступниця міністра: "В Україні вже 5 млн українців, які мають паспорт у формі ID-картки. Усі банки їх приймають. Постанова Нацбанку про фінансовий моніторинг чітко передбачає можливість подачі паспорту в будь-якому вигляді: як у формі книжечки та і у формі картки. Власники паспортів у формі ID-картки мають більше переваг ані ж власники паспортів у формі книжечки, тому що в електронних системах інформації про паспорти-книжечки немає, а про ID-картки є".

На фото Людмила Рабчинська