"Бровари перетворилися в Чикаго": депутат міської ради про проблеми з перевізниками

"Бровари перетворилися в Чикаго": депутат міської ради про проблеми з перевізниками

Сьогодні вранці у Броварах на Київщині сталася стрілянина за участі приблизно сотні осіб, які займаються пасажирськими перевезеннями. Троє чоловіків отримали поранення, поліція відкрила провадження. Частина з тих, хто влаштували перестрілку, – місцеві; частина – з Києва, Вінниці та Волинської області. Про ситуацію у місті розповідає депутат Броварської міської ради Андрій Саук.

У затриманих вилучили мисливську та травматичну зброю. Події набули такого резонансу, що президент зустрівся з прем’єр-міністром та міністром внутрішніх справ. Останній повідомив, що одна з груп зловмисників прийшла з дробовиками та помповою рушницею. Друга група, яку найняли, не мала при собі зброї.

Депутат Броварської міської ради Андрій Саук описує, що та чому трапилося: "Сьогодні Бровари внаслідок такого управління перетворилися в Чикаго. Нещодавно в Броварах пролунав вибух, тому що намагалися зламати банкомат та отримати гроші. Сьогодні зранку, а це майже година пік – 7:15 ранку – люди починали збиратися та виходити на роботу, побачили перестрілку із понад 50 озброєних людей.

Бачу тому декілька причин. Місто Бровари, як і Київ, хаотично забудовується. Людей стає все більше, і виїхати з міста стає все важче. Зрозуміло, що офіційні перевізники, які виграли конкурси в Київській обласній раді, не встигають вивозити всіх людей і з’являються люди, які "допомагають" їм виїхати – неофіційні перевізники. Вони збирають людей в місцях скупчення, на них вже навіть стоять черги. Вони мають трішки кращий сервіс – лише сидячі місця, не беруть пільговиків, тобто не витрачають на це кошти, та їх автобуси в кращому стані.

Ситуація в тому, що влада міста самоусунулася з цього процесу. Основна відмовка чиновників – не маємо повноважень. Жодним чином вони не намагаються впливати на ці процеси при тому, що перевізники велику частину шляху роблять по Броварах.

Є легальні та нелегальні перевезення. Також сама існуюча система перевезень однозначно призводить до конкуренції. У нас ця війна триває давно – минулого року були випадки, коли маршрутки горіли, їх підпалювали, били вікна. Внутрішньовидова боротьба також триває. Потік грошей там величезний. Оцінити дуже складно, тому що ніхто не рахує. Міська рада, в супротив нашим пропозиціям запровадити електронний квиток щоб якось обліковувати пасажиропотік, відмовилася. Зрозуміло, чому. Коли неясно – скільки, то набагато простіше створювати корупційні ризики.

Через карантин дуже сильно знизилася база доходу і всі отримують набагато менше грошей. А утримувати потрібно і штат, і автобуси. Свого часу ми піднімали питання зміни системи, вивчали досвід інших країн. Насправді, така система є, працює. Її намагалися запровадити в декількох містах України. Ми пропонували й у нашому місті, але, на жаль, міський голова та його підлеглі саботують цей процес, щоб ми не отримали систему, яка дозволить уникнути цих ризиків.

Зараз ми маємо конкуренцію – багато маршрутів дублюють один одного. Маршрутки створюють перегони на трасі, щоб встигнути перехопити пасажира одне у одного. Це призводить до небезпеки. Корупційні ризики, які існують у цій системі, створюють проблеми щодо технічного стану. Минулого року ми мали ситуацію, коли в однієї маршрутки під час руху відвалилися двері, а у іншої – відпали колеса. Всі маршрутки тримаються з останнього, але і міська влада, і поліцейські, які щодня ці випускають їх на маршрути, цього не помічають.

Йдуть вибори, і міському голові такі подарунки не потрібні. За десять років він так і не зміг домовитися з Києвом, при тому що вже створена громадська організація Київська агломерація, куди увійшли Бровари та Київ. Була ситуація, коли місто Київ абсолютно законно просило маршрутників зробити кінцеву на автостанції "Дарниця", де за їх документами є кінцева. Але, на скільки мені відомо, вони домовилися з Києвом та платять сто тисяч гривень на місяць, щоб користуватися "Лісовою" як кінцевою. Місто жодним чином не втрутилося та не допомогло, попри те, що третина броварчан їздять в Київ на роботу. Коли міський голова киває на область, то цікаво, чому ті самі перевізники, які возять людей з Броварів на Київ, працюють і в Броварах.

Попрацювавши вже чотири роком міським депутатом, вивчивши досвід інших країн, я зрозумів, що бізнес робить лише те, що йому дозволяє влада. На жаль, влада дуже часто закриває очі на багато речей в силу різних корупційних ризиків. Сьогодні депутатами розглядається питання про висловлення недовіри міському голові.

З забудовниками та ж ситуація, сьогодні забудова відбувається хаотично, мережі не витримують – щомісяця відбуваються аварії. Те, що ми бачимо, – це все наслідки, а причина у них одна – і сидить вона в приміщенні Броварської міської ради".

Фото: facebook-сторінка Поліція Київської області