Міністерка пояснила, що після об’єднання громади переходять на прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом України, і їм не потрібна ланка району для розподілу бюджетних коштів.
"Але, на жаль, навіть маючи прямі міжбюджетні відносини, ті громади, які об’єдналися, на 70% є дотаційними. Тому ми очікуємо, що будуть відбуватись переходи: об’єднання, дооб’єднання громад. І той закон, який буде прийнято, щоб завершити цей процес добровільного об'єднання громад, повинен врахувати ці перехідні положення, щоб дати право тим громадам, які сьогодні де-юре є об’єднаними територіальними громадами, але неспроможними забезпечувати себе ресурсами, будувати належну інфраструктуру та надавати послуги, щоб вони мали спроможність доєднуватися до інших громад і бути спроможними", – зазначила Альона Бабак.
При цьому є певні критерії, які визначатимуть спроможність громади.
"У спроможній громаді не може бути менш як 5000 осіб. Цей критерій формувався на основі того, що за цієї кількості мешканців у громаді буде не менше 200 дітей шкільного віку, не менше 150 дошкільнят, що в цій громаді буде можливо утримувати школу, утримувати амбулаторію, мати лікаря, що в цій громаді можна буде утримувати ЦНАП та будувати дороги", – перерахувала міністерка.
Реформа децентралізації триває в Україні з 2014 року. Найближчою до людей владою є органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради. Отже, саме вони повинні мати широкі повноваження і достатньо коштів, щоб бути спроможними розв'язувати всі місцеві питання й нести за це відповідальність.
Для цього в Україні відбувається децентралізація – передача повноважень та фінансів від державної влади органам місцевого самоврядування.