Мобільний додаток

Освітній омбудсмен Сергій Горбачов: моя мета — стати голосом освіти у владі

17.07.2019 р., 20:06

12-го липня назвали ім'я першого освітнього омбудсмена. Ним став директор київської спеціалізованої школи № 148 Сергій Горбачов. Кандидатура поки що на розгляді в Кабінеті міністрів. Тобто є певний бюрократичний шлях до остаточного, офіційного рішення. В інтерв'ю Радіо Культура в програмі "Імператив" Сергій Горбачов відповів на запитання про те, що це за посада, що він робитиме та з якими питаннями до нього потрібно звертатися.

Ведучий:

Василь Шандро

"Звичайно, я добре розумію мету діяльності освітнього омбудсмена — вона, насамперед, полягає в тому, щоб стати голосом освіти у владі, представляти освіту під час ухвалення владних рішень. Бо, загалом, у класичному розумінні, омбудсмен — це той, хто представляє права людини у стосунках із державою, з владою. І у цьому сенсі є кілька важливих напрямів про які треба дбати", — наголосив пан Горбачов.

Він назвав головні напрями діяльності на своїй досить відповідальній посаді.

"Перший напрям діяльності освітнього омбудсмена, який я вважаю найважливішим, — це дотримання права учасників освітнього процесу на належне фінансування. Бо Конституція нам гарантує безкоштовну загальну середню освіту, певну частку безкоштовної вищої освіти, а Закон про освіту прямо говорить про те, що головний обов'язок держави — це належно фінансувати освіту. І тут величезне поле роботи, яке треба зараз структурувати", — упевнений освітній омбудсмен.

Сергій Горбачов зауважив, що нині держава виділяє на освіту не так багато грошей. А те що виділяється — досить часто використовується, м'яко кажучи, не дуже ефективно.

"Тому одне з перших завдань показати: а скільки ми маємо грошей на освіту, як вони розподіляються, за яким принципом, хто їх отримує, яким чином гроші використовуються, чи не вилітають вони в трубу, чи, можливо, десь їх треба використати дещо інакше? Звичайно, крім використання того, що є, це буде робота, пов'язана, з формуванням державного бюджету. Омбудсмен має право дорадчого голосу під час засідань Кабінету міністрів. Тобто бере участь в засіданнях Кабміну з питань, які пов'язані з освітою", — пояснив він.

"Якщо говорити про поточну роботу, то найважливішим буде розгляд звернень, скарг і ухвалення за ними рішень. Тут важливо розуміти одну річ. Що омбудсмен освітній не є суб'єктом владних повноважень. Простіше кажучи, я, бачачи посаду омбудсмена, я бачу, що в нього немає жодних повноважень комусь оголосити догану, когось звільнити. Омбудсмен має право з'ясувати, що відбувається. Вислухати сторони конфлікту, якщо є конфлікт. І надати свої рекомендації щодо усунення порушення прав, якщо таке буде виявлене", — пояснив Горбачов свою роботу на посаді освітнього омбудсмена.

За його словами, у його службі працюватиме всього 15 людей.

"Але я розумію, що без залучення громадськості, без участі активних людей, які дійсно дбають і переймаються захистом прав, навряд чи щось вдасться зробити. І тут мене тішить, що ми починаємо не на порожньому місці… Є дуже потужний батьківський рух. Є досить потужні педагогічні спільноти, які виходять на захист своїх прав. І це дуже добре", — зауважив Горбачов.

Він додав, що, проаналізувавши групи у соцмережах, вже бачить, які скарги будуть надходити до нього як до омбудсмена.

"Тобто я вже їх структурував для себе з великою долею точності", — наголосив він.

Весь ефір програми слухайте тут

Сергій Горбачов. Фото Facebook 

Освітній омбудсмен Сергій Горбачов: моя мета — стати голосом освіти у владі

Новини по темі