Марія Бурмака готує концерт із Симфонічним оркестром Українського радіо

Мотоспортсмен Сергій Малик: "Бонневіль – це мій маленький Еверест"

11.02.2019 р., 14:44

Два роки поспіль українці встановлювали рекорди на змаганнях Bonneville Speed Week, що традиційно проходять на висохлому соляному озері Бонневіль у США. Засновник і президент київського міського мотоклубу, гонщик і рекордсмен Сергій Малик в ефірі програми "Рушійна сила" розповів, на чому і навіщо збирається підкорювати Бонневіль втретє.

Ведуча:

Олена Григорович

Сергій Малик розповів, що сезон мото- та автоспорту в Україні скоро розпочнеться.

"24 лютого буде Гонка Чемпіонів, потім 8 березня – традиційне велике жіноче ралі, потім Ралі Столиця, яке повернулося у ранг чемпіонату у минулому році. Воно не проводилося близько 14 років. На жаль, у Києві ганяти нема де. Тому відкриття буде на Хрещатику, а ганятися будемо у Житомирській області", – поділився спортсмен.

Цього року в серпні у США відбудеться 71-ий Bonneville Speed Week, в якому гонщик планує взяти участь.

"У світі технічних видів спорту, авто-мото, існує багато різних гір. Гора MotoGP, гора Superbike, в автоспорті це WRC Rally і Формула 1. А є Еверести. На мою думку, це Дакар і це Бонневіль. Там збираються відчайдухи з усього світу. Тому що умови там унікальні: це соляне озеро і сама атмосфера, – розповів гонщик. – Це законна свобода. Усі тобі дуже раді, але якщо ти не відповідаєш технічним вимогам, тебе просто не допустять на старт. Тому що дуже багато людей, буйних голівоньок там по солі проїхалося одним місцем. А сіль – це не пісок, не гравій, не ґрунт і не асфальт. Це грізна стихія. На мою думку, простіше впасти раз на асфальті, ніж раз на солі".

Фото: Sergii Malyk (Facebook)

Сергій Малик називає змагання в Бонневілі "своїм маленьким Еверестом", який знову хоче підкорити.

"Бонневіль – це така потужна подія, це маленький Еверест для мене. Ми знову розпочали підготовку, вже готуємося, – розповів Сергій Малик. – Це буде модифікований "Дніпро", але вже з досить серйозною претензією на швидкість. Мінімально – це потрапити у "Клуб 200 миль", це далеко за 300 км/год, і можливо, що встигнемо. Тому що ми вже пробуксовуємо. Проблема з ресурсами, тому що це дорого".

За словами Сергія Малика, збирати гроші на участь з кожним роком не стає легше. Минулого року через борги на Бонневіль довелося продати більшість мотоциклів з гаражу гонщика.

"Пріоритети які: або Бонневіль, або в гаражі класний мотоцикл. Планка постійно піднімається все вище й вище, – розповів гонщик. – Я хотів підняти ще й стрімлайнер наш. Це така "голка". Я хотів їхати за 400 миль/год. Мати рекорд у своєму класі, який стоїть уже понад 22 роки, його ніхто побити не може. Слава богу, в нас є буйні голівоньки-техінженери толкові. Машина прорахована, вона продута вже, але це ресурс. Нікому з наших "великих" воно не треба, бо йде боротьба за торбу. Але ми потихеньку робимо свою справу, і я сподіваюся, що у нас все вийде".

Гонщик переконаний: закінчити роботу можна дуже швидко, якщо буде зібрана достатня кількість коштів.

"Якщо ресурс з’явиться у лютому, то я ще, можливо, у цьому році встигну. Те, що робиться роками, ми робимо досить швидко, тому що працює команда людей. Тому що їхати  з претензією на таку швидкість – треба мати ще здоровий глузд і відповідний накат. За 600 їхати – той, хто їздив хоча за 300 км/год, розуміє, про що мова йде. А це – за 600", – поділився Сергій Малик.

Уже в минулому році українців на змаганнях чекали, адже у 2017 Сергій Малик встановив світовий рекорд швидкості у класі 650 М-РВG на українському мотоциклі "Дніпро".

"У минулому році я їхав з бензиновим, турбованим "Дніпром". І коли я стартував, прозвучало "I do not believe in it!" Тобто вони кричали, що не вірять, що він завівся і поїхав, – сміється гонщик. – Цього не може бути! І коли я їхав, прозвучала в трансляції така фраза: "На курсі знаходиться український мотоцикл "Дніпро", і він рухається з рекордною швидкістю!".

Фото: Sergii Malyk (Facebook)

Гонщик розповідає, що бере участь у змаганнях навіть не заради себе, а заради України.

"Поки мене ноги носять, я буду намагатися зробити щось не стільки для себе, скільки для країни. Якщо кожен з нас щось буде робити для країни, то все буде гаразд. Бо в мене особиста мотивація – це в черговий раз занести наше жовто-синє в зал слави Бонневіля. Тому що в цієї події дуже потужна інформаційна оболонка. І Україна, як на мене, потребує такого піару саме через технічні види спорту", – розповів спортсмен.

Технічні види спорту, зокрема автомобільний, залишається найдорожчим видом спорту, додає Сергій Малик. І саме його в Україні треба розвивати.

"На жаль, у нас  в Україні немає нормальних умов, де можна проводити нормальні змагання, де можна поганятися. Я зараз цим питанням дуже щільно займаюся, це Центр технічних видів спорту. Він повинен бути не тільки під Києвом, такий центр має бути у кожному обласному центрі. Треба формувати середовище, в якому будуть рости наші Шумахери. А для цього треба необхідні умови", – завершив спортсмен.

Фото: Sergii Malyk (Facebook)

Мотоспортсмен Сергій Малик: "Бонневіль – це мій маленький Еверест"

Новини по темі