Низка українських медіа започаткувала мультимедійний проект "КАЛИНОВИЙ К@ТЯГ". Розповісти про мету проекту, а саме - повернення в українську історію не тільки пам'яті про відомих людей, а повернути саму Людину, яка творила цю історію, зголосився в ефірі програми Українського радіо "Сьогодні. Вдень" генеральний директор інформаційного агентства "Укрінформ" Олександр Харченко.
Як виник проект і чому саме зараз, невже це пов'язано зі 100-річчям Укрінформу?
Певною мірою це пов'язано зі сторіччям. Нам хочеться в цей рік повернутися до української історії, пильніше пригледітися до багатьох визначних імен. Є потреба в суспільстві до повернення цих імен саме як живих людей, як постатей, які жили, переживали, мріяли, досягали чогось,боролися... Тут багато чого задумано у нас, і ряд видатних імен, і забутих, і призабутих, і не відкритих іще. Найближчим часом ми будемо використовувати різні інформаційні приводи, як святкові, так, можливо, і трагічні, для того, щоб розповісти про цих людей. 29 червня спливає 2 роки, як загинув Василь Сліпак. Це якраз привід згадати цю світлу людину, розповісти про неї. 30 червня народився Ісаак Бабель. Ми більше його чогось асоціюємо з російською культурою, але ми доведемо, що це син України.
Мені видається дуже цікавим ракурс подання життя і діяльності тих чи інших історичних осіб, зокрема, історії Ганни Барвінок - дружини Пантелеймона Куліша. Сам Куліш постає у незвичному ракурсі через відчуття, переживання його дружини. І ми вже бачимо не забронзовілу постать, а живу людину, яка увійшла в історію не тільки своєю діяльністю, а й своїм життям, своїми емоціями, переживаннями і почуттями. Цікавий ракурс, як на мене.
Саме цього ми і намагаємося досягнутити - показати живих людей. В цьому плані буде цікаво поглянути на багатьох людей, як ви кажете, забронзовілих, зняти ідеологічну патину з них, і тут ми будемо шукати різних авторів. Ми намагатимемося робити цей проект сучасним. Ми сподіваємося, що він триватиме не один рік.
Чи це проект тільки "Укрінформу", чи й інші медіа стали вашими партнерами?
Зараз проговорюється, вимальовується, виокреслюється цей пул медіа. Яким він буде насправді, наскільки широким - поки що важко сказати, але те, що точно в ньому буде "Дзеркало тижня", сподіваюся, що буде Українське радіо, будуть нові сучасні медіа - "Новое время", "Український тиждень", багато інших, "День", можливо. Але ми хочемо зібрати ті медіа, які не женуться за дешевою популярністю, а намагаються самі зростати і вести за собою аудиторію.
Що ще в контексті 100-річчя "Укрінформу" планується найближчим часом? Хто, до речі, придумав таку назву проекту?
Якщо по "КАЛИНОВОМУ К@ТЯГУ" говорити, цю назву придумав Олександр Рудіченко. Він з'явився у нашому полі зору буквально останні тижні. Я перетинався з ним, як із журналістом, і от він прийшов до нас із цією ідеєю, і вона настільки була такою драйвовою, що я не міг не загоріться нею, не запалити інших людей, і так воно народилося. Я думаю, що далі лише зростатиме наша команда.
По 100-річчю у нас заплановано багато чого цікавого. Ми вирішили не робити його якимось помпезним, ми робимо його цикловим впродовж року. Ще є багато чого задуманого, хай це буде певною інтригою.
Ви зараз працюєте не тільки для української аудиторії, а й для світової, чи буде дублюватися "КАЛИНОВИЙ К@ТЯГ" англійською чи іншими іноземними мовами?
Я думаю, що ми шукатимемо можливості зробити його і англійською, і можливо іспанською, і французькою, і німецькою мовами. Ми сімома мовами ведемо мовлення на світ. Будемо шукати засоби, шукати стилістику, для французького читача вона не може подаватися так, як для українського. Будемо використовувати всі наші можливості для того, щоб світ побачив, наскільки фантастичною країною є Україна, скільки наша земля дає неймовірних людей.