Руслана Хазіпова (Ragapop): "Мистецтво – на часі, воно надихає і надає сили продовжувати боротьбу далі"

Руслана Хазіпова (Ragapop): "Мистецтво – на часі, воно надихає і надає сили продовжувати боротьбу далі"

Гурт Ragapop – таке ж яскраве позажанрове явище в українській музиці, як DakhaBrakha чи Dakh Daughters, – з якими ця команда споріднена. Дві учасниці Ragapop – Руслана Хазіпова та Ганна Нікітіна – також виступають у складі Dakh Daughters. Разом із Антоном Очеретяним вони вже п’ять років експериментують на стику lo-fi електроніки та перформативного мистецтва. У квітні Ragapop представили потужний сингл "Бо вже той день коли", а 3 травня видали дебютний повноформатний альбом, який назвали просто "Do You Listen To Ragapop?".

Про історію виникнення назви, езотеричні методики запису звуку і про те, яким боком до рагапопу Джек Вайт (той самий, з The White Stripes), ведучій Ксенії Івась розповіла актриса, співачка та учасниця Ragapop Руслана Хазіпова в ефірі шоу "Вікенд нової музики" на Радіо Промінь.

0:00 0:00
10
1x

Фото: Пресслужба гурту Ragapop

"Давайте зробимо так і побачимо, чи не зноситимуть нас ці звукові хвилі"

Руслано, привіт! Як твої справи? 

Я, чесно кажучи, досі приходжу до тями після туру Україною. Це було надпотужно. Нам треба було це зробити, тому що в першу чергу нам цього дуже не вистачає. А по-друге, як ми зрозуміли, це дуже важливо було для людей в Україні теж. Тому що люди нам казали, що мистецтво на часі, воно надихає і надає сили продовжувати цю боротьбу далі. 

Отже, ви видали дебютний альбом "Do you listen to Ragapop?". Як виникла ідея назвати його саме так?

Це цікава історія. Одного разу наш товариш із Каліфорнії Джонні приїхав відвідати Україну. І подорожуючи країною, приїхав в місто Вінниця, де зайшов перекусити в бар. А там побачив плакат з назвою "Do you listen to Ragapop?". Він підійшов до працівників і сказав: "А ви знаєте, хто власне це організував?". А вони відповіли, що прийшла людина і попросила розмістити цей постер. Тож ми зараз шукаємо цю людину, щоб їй вручити вінілову копію, бо насправді нам дуже сподобалось, і ми взяли це як за назву альбому. 

Оце так історія! Я бажаю вам знайти ту людину! Скажи, скільки пісень увійшло до альбому і за яким принципом ви обирали, що саме має увійти до нього, а що ні? 

Здається, увійшло сім пісень. В принципі, увійшли всі пісні, окрім "Сяся" і "Fevrosia". У нас були тільки три сингли, які ми випустили. І ми зрозуміли, що в принципі це не важливо – але важливо, що у нас буде зафіксована в часі платівка із тих пісень, які вже є. 

Також увійшла нова пісня "Чи любов" на слова Світлани Пиркало.  Всі решта пісень ми вже виконували, це була наша основна програма. Ми дуже багато працювали саме над звучанням цього альбому. Зараз люди пишуть цікаві коментарі: "Я дуже плакав, коли побачив, що це ті самі пісні, які я бачу на концертах", "Але звучання зовсім інше. Інше враження, інші емоції". 

До альбому увійшла пісня "Lylyk". Як виникла ця пісня і як саме долучився Ілля Калюкін, він вказаний у співавторах?

Насправді ця пісня присвячена Іллі Калюкіну. Це мій колишній чоловік, вже його немає з нами. І це фантастична людина, яка змогла створити в собі гуцульський світ, об'єднати сучасність зі старовинною гуцульською говіркою. І власне, вербатім "Ганнуся", яку я виконую, – це теж його мистецький твір. І для мене було завжди дуже цікаве його мислення і бачення цього гуцульського світу.  

Дуже цікаво те, що це єдина композиція, яка у нас не перекладається жодною мовою світу, тому що це абсолютно унікальний текст, який можливо тільки відчути і ніяк неможливо перекласти. Він напряму стосується до цього треку, бо це його слова. На його вірші був зроблений "Lylyk". 

Я пригадую історію про ваш перший міні-альбом "Siasya", коли в одному з інтерв'ю Антон Очеретяний розповідав, що ви його зводили на детройтській студії, яку заснував легендарний Джек Вайт (Jack White). Де ви записували свій повноформатник? 

Ми починали записувати на київській студії Lipkyzvukozapys в Будинку звукозапису, ще до війни. Далі ми продовжили записувати в Нанті у Франції, на студії Garage Hermetique. Дуже цікава старовинна студія. Цікава тим, що Ніколас Моро (Nicolas Moreau) – власник просто тисячі синтезаторів і електричних фоно. Ми з ними познайомилися, вони неймовірно вражені були нашим мистецтвом, нашими теплими взаємовідносинами. І настільки вони до нас були відкриті і щирі, що можна було сидіти ночами без них і зводити на цій студії свій альбом. 

Паралельно з цим ми записували Андрія Надольського (барабани) у Дениса Ямбора на кіностудії Довженка. Так що це якби інтернаціональний такий запис. А мастерингом займався Білл Скібе (Bill Skibbe) зі студії Third Man Records, який співпрацює разом з Джеком Вайтом і який виявився в корінні теж українцем. Він був неймовірно щасливий працювати з нами. Вадим Лазарєв (колишній учасник гурту 5Vymir, – прим.ред.) також є одним з саунд-продюсерів альбому "Do you listen to Ragapop?". Отака величезна родина. 

Ви дописували альбом у Франції. Чому саме там? Тому що там дешевше, якісніше, краще?

Ні, ні, у жодному разі. Тому що ми тут (у Франції, – прим. ред.) свою діяльність розвернули. Ми багато ж з Dakh Daughters їздимо. І тепер це якби сімейний підряд. У нас є тут свій продакшн, ми записуємось тут, знімаємось, ми робимо вистави, возимо вистави. І тому возяться декорації, наприклад, з Франції у Словаччину. Ми самі себе обслуговуємо повністю. І через те, що ми тут, ми вирішили вже добити цю історію з альбомом і записати його у Франції. Не можна сказати, що це дешевше. Безумовно, Франція зараз одна з найдорожчих країн, але нам вдалося досягти зв'язку людяного і зробити це тут не за всі гроші світу, як то кажуть.

Ти у шоу "Селекція" розповіла історію про те, що альбом записувався із використанням як наукових, так і езотеричних методик записів звуку. Що ти мала на увазі? 

Це знаєте, коли ти приходиш, а тобі кажуть: "Слухайте, ну все, що я зводив до цього, немає нічого спільного з тим, що я маю зробити зараз з цим альбомом". І от тут починається – а давайте спробуємо це, а давайте спробуємо магнітофон поставити і записати його на десять (поділок) менше, а потім на тридцять більше. Оце є ця вся езотерика. А тепер давайте ми поставимо так і побачимо, чи не зноситимуть ці хвилі нас, і коли вони будуть відштовхуватися від вікна, чи не будемо ми відчувати надто сильний поштовх? Тому що знову ж таки, все, що ми зробили до цього на цій студії, нічого не має спільного з тим, що ми будемо робити зараз.

Яким буде наступний реліз гурту Ragapop? І коли?

Ми сподіваємось, що ми це зробимо восени. Ми чули, що ніхто майже не друкує альбоми зараз, але кожні 60 днів має випускатися один сингл. Не знаю, чи ми пристанемо на цю ідею, але це цікаво. Але ще ж є і гастрольний графік, який перебиває весь час. Все-таки ми плануємо засісти влітку і зробити нові пісні, бо нам самим це цікаво.

 

Редакторка текстової версії – Міла Кравчук

Відеоверсії інтерв'ю дивіться на офіційному YouTube-каналі Радіо Промінь.

 Щоб не пропускати кращі українські прем'єри, підписуйтеся на подкаст шоу нової української музики "Селекція" та щоп'ятниці отримуйте на свій смартфон новий епізод програми. 

Останні новини
Заради виборів у Німеччині та ваги ЄС. Макітра про візит Шольца до Києва
Заради виборів у Німеччині та ваги ЄС. Макітра про візит Шольца до Києва
Україні треба навчитися відповідати. Фактажем. Кабачій про політизацію у Польщі Волинської трагедії
Україні треба навчитися відповідати. Фактажем. Кабачій про політизацію у Польщі Волинської трагедії
"Потенціалу і амбіцій у Польщі вистачає". Ексклюзивне інтерв'ю посла України
"Потенціалу і амбіцій у Польщі вистачає". Ексклюзивне інтерв'ю посла України
Посол України у Польщі: Дорога до певного порозуміння з історичних питань відкрита
Посол України у Польщі: Дорога до певного порозуміння з історичних питань відкрита
"Комунікатор". Семенюк про майбутню роль Келлога ― спецпредставника Трампа
"Комунікатор". Семенюк про майбутню роль Келлога ― спецпредставника Трампа
Новини по темі
Збірний образ українця у війні: OTOY випустив новий альбом "8 роздумів"
Вдихайте повітря свободи: BAH.ROMA презентував саундтрек до фільму "Буча"
Michelle Andrade: Раніше я думала, що можу бути цінною лише тоді, коли подобаюся іншим
Alice Change: Для мене помста — це зробити альбом про людину, яка зі мною погано вчинила
Tolo4nyi: Я мрію, щоб мої треки стали культурною цінністю навіть після того, як я перестану видавати пісні