"Бажання Росії "душити" Україну економічно": у Мінагро пояснили, чому зерновий коридор майже зупинився

"Бажання Росії "душити" Україну економічно": у Мінагро пояснили, чому зерновий коридор майже зупинився

Нині у Босфорі очікують інспекції 117 українських суден, що свідчить про те, що "зерновий коридор" не працює повноцінно. Заступник Міністра аграрної політики та продовольства України Маркіян Дмитрасевич переконаний, що це пов’язано з маніпуляціями Росії та її бажанням погіршити економічну ситуацію в Україні, зменшивши кількість валютних надходжень. Про це він заявив в ефірі Українського радіо, наголосивши, що для вирішення ситуації має бути політичний тиск на РФ.

0:00 0:00
10
1x

"Кількість суден, які проходять Босфором, скорочується"

Нині у Босфорі очікують інспекції 117 суден, зазначає Маркіян Дмитрасевич. "З кінця минулого року проходять інспекцію лише 2-3 судна на день, що у два рази менше, ніж у вересні-жовтні, коли йшлося про 6-7 суден. Відповідно було ухвалено рішення пропускати судна з більшим вантажем", — каже заступник міністра.

Дмитрасевич наголошує, що тижневі очікування здорожчують логістику. Відтак продукція стає дорожчою для отримувачів. За його словами, особливо чутливим це питання є для країн, які залежні від українського зерна. Крім того, це лягає додатковими витратами на українських аграріїв. Один день простою завантажених кораблів в Босфорі коштує українським аграріям 20 тисяч доларів.

"На Росію має бути політичний тиск"

Для того, аби відновити повноцінну роботу "зернового коридору", на думку Дмитрасевича, насамперед має бути політичний тиск на російську сторону, яка створює ці штучні проблеми в Босфорі. "Росіянам треба поставити лише підпис, для чого вони вигадують багатогодинні процедури, зменшують кількість своїх інспекційних команд з п'яти до трьох і постійно знаходять надумані приводи для затримки суден", — пояснює посадовець.

Заступник Міністра аграрної політики та продовольства України наголошує, що на Росію мають тиснути не лише Організація Об'єднаних Націй та Туреччина, а й інший цивілізований світ, оскільки внаслідок блокування чорноморської зернової ініціативи ціни на продовольство ростуть не лише в африканських країнах та країнах Азії, а й в Європі. "Саме тому результати саботажу зернової ініціативи обговорювалися під час візиту міністерства до країн Африки і на конференції аграрних міністрів, яка відбулася в Берліні минулого тижня", — зазначає Дмитрасевич.

Він також додає, що "Президент України виходив з ініціативою не лише збільшити кількість команд, які інспектують судна, і пришвидшити експорт, а й включити до зернової ініціативи і миколаївські порти, що здешевило б логістику для українських аграріїв і стабілізувало світові ринки зерна".

"Маніпуляції Росії і бажання "душити" Україну економічно"

Дмитрасевич пояснює, чому росіяни з кінця минулого року скорочують пропускну спроможність українських суден у Босфорі. "Агропродукція — це дуже вагомий внесок в надходження валютного виторгу до України і для економіки загалом. Тобто росіяни намагаються душити нас економічно. Крім того, цю ситуацію росіяни використовують на міжнародній арені, адже дуже мало людей і політиків заглиблюються в технічні деталі зернової ініціативи, наскільки вона ефективно працює і чи використовуються всі можливості. Тобто відбувається маніпуляція фактами. І росіяни заявляють, що вони не виходили з зернової угоди. Однак цікаво, що у листопаді, коли росіяни на декілька днів нібито призупинили свою участь, за цей час черга з суден, яка очікувала інспекцію, суттєво скоротилася". 

Фото: facebook.com/oleksandr.kubrakov