Музикант і блогер Іван Марунич: "Іноді відчуваєш, що 12-й пост за день вже зайвий"

Музикант і блогер Іван Марунич: "Іноді відчуваєш, що 12-й пост за день вже зайвий"

Серйозні тексти, похмурий вигляд, краватка та костюм… Ні, ні, це не про нього! знає, що таке правильний хайп, як привернути увагу до своїх постів та створити якісний музичний продукт. Він з легкістю може зняти відео, як біля адміністрації президента, так і у метро чи у парку. Привітати Олега Вінника з Днем народження на Пейзажці – та легко! Або ж попроситися до Камалії, щоб вона його усиновила – без проблем! Знайомтеся! Музикант, соліст гурту NRavitsa Planet, блогер та телеведучий, продюсер музичного проекту з Олександром Положинським "Ол.Ів.'Є." – Іван Марунич у студії Радіо Промінь.

0:00 0:00
10
1x

Де знайти час?

Від музиканта до блогера — Іван Марунич розповідає, як так сталося, що, крім написання пісень, він став ще й блогером.

"Це випадково сталося, тому що зараз такий час, що однієї пісні навіть на місяць — якось замало. У нас творчість — кожен день, але щоб пісню випустити, по-перше, її треба написати, потім піти в студію, там тижнями докручувати, записувати, потім, в ідеалі, зняти ще якесь відео, потім все це запустити —  це тривалий період. А зараз такий час швидкий, що люди сьогодні вранці послухали одну пісню, але ввечері вже послухають іншу пісню, і на наступний день точно можуть забути. Виходить так, що є трошки вільного часу, між записами музики є натхнення займатися гумористичною творчістю, блогерською"

 

Пише Іван без конкретного плану і стратегій — за бажанням: "У мене немає якогось там контент-плану, але виходить так, що іноді відчуваєш, що 12-й пост за день вже зайвий".

Чи може блогер заробляти?

Займаючись блогерством близько трьох років, Іван Марунич вже навіть досяг рівня, коли його пости монетизуються і приносять дохід. 

"Перший рік це було десь так просто — творчість, а потім вже заходили навіть великі компанії з рекламою. Ідеальна реклама — коли люди не розуміють, що це реклама".

На думку музиканта, зараз навіть не настільки важливо, скільки у тебе підписників, головне — генерувати такий контент, який стане "вірусним", швидко пошириться мережею і набуде розголосу.

"Раніше дивилися, що якщо в блогера є десятки тисяч підписників, то значить, що всі побачать, а зараз це не головне. В Фейсбуці і в Інстаграмі змінилися налаштування і все залежить від популярності контенту, тобто, якщо люди лайкають, шерять, коментять, то це набагато краще, аніж просто 70000 підписників, але контент такий, що люди не діляться ним", — говорить блогер.

Заробити в хорошому темпі, за його словами, можна до двох тисяч доларів на місяць, головне — мати якусь свою ідею і працювати в своєму стилі. 

Соцмережі чи телевізор?

Згідно з результатами дослідження, оприлюдненими "Інтерньюз", українці почали менше дізнаватися новини з телевізора, а більше із соцмереж, зокрема, 68% людей віддають перевагу соцмережам порівняно, наприклад, з 2018 роком, коли було 53 відсотки. Новини з соцмереж дізнаються 49% опитаних.

Іван Марунич користується переважно Facebook, але важливіше не мережа, а джерело, яке поширює інформацію. 

"Я довіряю не стільки соцмережам, скільки людям конкретним, тобто блогерам. Я розумію стиль кожного, знаю, хто завжди серйозно тільки пише, або хто може дозволити собі пожартувати. Знаю, у кого яка приблизна направленість новин, хто про політику пише, хтось про спорт чи шоу-бізнес. В мене навіть є в стрічці люди, які пишуть майже всі пости про автомобілі" 

Якщо інформація подана цікаво, то читати цікаво навіть лонгрід.

По телевізору Іван дивиться футбол або інколи переглядає фільми, впевнений, що, попри соцмережі, телевізор все ж не вмирає.

"Обираю Facebook, бо в мене там просто більша аудиторія, мені там цікаво, але і в Instagram також я заходжу дивлюся. Музику легше просувати все ж таки в Інстаграмі і в YouTube. Наприклад, Ярмак, мій товариш і колега по музиці, в нього велика аудиторія саме в Інстаграмі, він зараз запустив серіал, який сам зняв. Там декілька серій вже вийшло, в Інстаграмі я вже дізнався, що серіал виходить на YouTube і перейшов туди. Але до цього я, наприклад, жодного поста про це не бачив у Фейсбуці", — говорить блогер.

Як популяризувати пісню в соцмережах?

Жарти і пости самого Івана більше заходять на Facebook, який він сам вважає комфортним майданчиком для цього. Один з таких жартів трапився з піснею "Камалія", яку позитивно і жартома сприйняла співачка Камалія.

"Ми плануємо з моїм гуртом завжди концептуальні альбоми, бо ми ж олдскульні, нам треба, щоб кожен альбом був з якоюсь історією і концепцією. Але ми залишаємо декілька позицій у трек-листі для натхнення. І от в останньому альбомі "Календар", який вийшов восени, з’явилась пісня, яка називається "Камалія". Там був приспів такий: "Ти всинови мене — прошу Камалію, і відвези мене у Португалію". Наспівав, потім за день дописали куплети, тут же в студії записали, зробили невеличне лірик-відео, і я виклав у Facebook", — розповідає музикант. 

 

За декілька годин Камалія репостнула цю пісню і написала коментар "Яке чудо!". Пісня потрапила в концертну програму, люди дуже добре її співають.

Як запросити Бреда Пітта на концерт?

Іван Марунич розповів також про цінність медіа-хайпу та те, як виникають божевільні ідеї у просуванні того чи іншого проекту. 

"Все почалося з того, що ми познайомилися з Юрком Юрченком, у них було 14 років гурту. Перед своїм туром ми поспілкувалися, думали, щось треба придумати. Зайшли з його величезного компанією фанатів і музикантів у метро і зробили тур червоною гілкою метро. Чому червоною? Тому що це єдина гілка, де є ще станції під відкритим небом, і  ми там також запланували концерти. І оголосили, що в кінці цього туру на один день буде два концерти — у Палаці Спорту і у Палаці "Україна". Але ми не казали, що це будуть станції метро. Ми під час зйомок кайфонули, а потім за декілька днів випустили відео, про яке без жодного прес-релізу сказали всі центральні величезні медіа, і вирішили, якщо це людям подобається, то чом би не продовжити цим займатися". 

Потім був концерт гурту "Без обмежень", дата якого співпадала з 55-річчям голлівудського актора Бреда Пітта, тож вирішили йому перед концертом надіслати квиток — знайшли його адресу справжню і надіслали квиток в Голлівуд.

Ще один хайповий епізод — серіал про Валерія Харчишина, який з’являвся в незвичних місцях і грав на трубі та запрошував людей на концерт. 

Іван Марунич також є  гравцем футбольної команди "Маєстро", солістом гурту NRavitsa Planet, продюсером музичного проекту з Олександром Положинським "Ол.Ів.Є".

Як записати 11 пісень за один раз?

"Ол.Ів.Є" — це експериментальний проект з Олександром Положинським, солістом гурту Тартак і Був'є, експериментальність його полягає в тому, що пісні записуються за один раз і без усілякої підготовки.

"Збираємося в якійсь локації, це вже у нас було три таких досвіди. Перший раз зібралися у Києві — Олександр Євгенович приносить якісь напрацювання текстів і мелодій, я (у мене є там своя квота пісень). Сідаємо і за один раз записуємо пісні. Перший раз їх вийшло 11 і ми вирішили, що це — магічна цифра і це у нас буде перший альбом. І кожної суботи о 9:00, що б там не було, ми випускаємо нову пісню. А потім 11 тижнів закінчилися, народ захотів ще. Ми поїхали в Карпати і записали знову 11, і знову-таки кожну суботу виходила нова пісня.

 

Але й ці пісні теж закінчилися. І так сталося, що на початку жовтня ми поїхали у Нідерланди, у нас був невеличкий тур, під час якого ми тиждень надихалися, дописували свої пісні — і написали ще 11. Сіли на сторічному баркасі прямо посеред Нідерландів і записали ще нові пісні, які склали наш третій альбом", — розповів музикант. 

Фото: Facebook