Як змінилися музичні уподобання українців за 10 років — коментує продюсер Віталій Клімов

Як змінилися музичні уподобання українців за 10 років — коментує продюсер Віталій Клімов

Результати опитування щодо музичних уподобань українців свідчать скоріше про соціальну привабливість жанрів, ніж про музичний смак. Таку думку в ефірі Радіо Промінь висловив музичний менеджер, продюсер Віталій Клімов.

Українці найбільше люблять популярну, класичну і народну музику. Найбільше прихильників — у поп-музики, це 26% опитаних, але вона втрачає свої позиції. Так, ще 10 років тому поп був улюбленим стилем музики для 32% українців. Така ж ситуація із народною музикою, яка увійшла у першу трійку музичних уподобань українців: за останні 10 років поціновувачів народної музики поменшало на 4% —  до 21%. Натомість, у класики прихильників побільшало на 5%, і тепер їх — чверть серед опитаних. Такі результати дослідження оприлюднила соціологічна група "Рейтинг". 

На четвертому місці в рейтингу музичних уподобань — шансон (18%, втратив 4%). Далі йде рок (14%), і він активно зростає. Потім — танцювальна музика або диско, клубна музика і джаз. Важкий рок популярний лише серед двох відсотків українців, і лише чотири відсотки наших громадян не люблять музику взагалі.

Музичний менеджер і продюсер Віталій Клімов до результатів опитування ставиться дещо скептично.

"Якщо подивитися на цей рейтинг, то ми живемо в якомусь такому суспільстві, в якому чверть людей віддає перевагу класичній музиці. Питання: де ж всі ці люди? Насправді, їх немає. Це опитування соціальної привабливості жанрів, а не вподобань. Опитування, яке б показало реальні вподобання, мало би бути проведене між людьми, які регулярно потребують музики як продукту, для яких музика є необхідним продуктом споживання". 

Відповідно, на думку Віталія Клімова, такий високий рівень популярності народної і класичної музики, як 10 років тому, так і зараз — нічого не означає. 

"Якби так було, у нас була би вже купа радіостанцій, які б ці пісні крутили, була б комерційна успішність, були б заповнені майданчики такими виконавцями. Воно ж просто радикально суперечить ситуації. Цей жанр (класична музика) він є привабливим для самоідентифікації людини як особистості. І коли тебе питають, який жанр тобі подобається, ти не можеш сказати, що вже 15 років просто нічого не слухаєш, а тільки випадково потрапляєш на якісь звукові потоки. Але ти себе ідентифікуєш як людина-аристократ. І ти кажеш, що любиш класичну або народну музику", — говорить продюсер. 

Експерт пропонує не проводити опитування за жанровим поділом, на його думку, перевагу надають не жанрам, а артистам, адже в плейлистах людей жанрові артисти зустрічаються дуже рідко. Орієнтуватися радить на рейтинги музичних FM-станцій і статистику відвідування концертів.

Фото: Pinterest