Як живуть та скільки заробляють українські інфлюенсери у соцмережах — розповідають експерти

Як живуть та скільки заробляють українські інфлюенсери у соцмережах — розповідають експерти

Блогери, влогери, інфлюенсери заполонили соціальні мережі. Саме вони формують уяву своїх підписників про стиль життя, моду, подорожі, спорт і навіть їжу. Хто ці люди та як їм вдається заробляти на емоціях своїх читачів? Як стати лідером думок у соцмережах? Скільки заробляють сучасні інфлюенсери? Як обирати найкращих блогерів на фестивалі Блогосфера? Чому люди так активно стежать за лідерами думок та довіряють будь-якій рекламі? Про все це в ефірі Радіо Промінь розповіли інфлюенсерка, засновниця київського Do: SMM-Agency, український лайфстайл-блогер Еліна Крупська, головна редакторка Cosmopolitan Україна Олександра Буринська та психологиня, активна користувачка соцмереж Анна Ракитянська.

0:00 0:00
10
1x

Як же живеться в Україні сучасним блогерам і наскільки ви відповідально ставитесь до такої онлайн-діяльності? Як сталося, що ви назбирали таку кількість підписників в Instagram (170 тисяч)?

Еліна КрупськаЦе було не раптово. Це було протягом 6 років. На мою думку, зараз блогінг — це хобі, яке кожному врешті-решт повинно приносити заробіток. Це заробіток, нетворкінг, вплив та можливості. Це цілі, які я ставлю перед собою на даному етапі мого блогу.

Як ви відчуваєте, що ваш вплив працює?

Еліна Крупська: Наприклад, робота із рекламодавцями. Дуже часто це українські великі бренди, міжнародні бренди, які хочуть співпрацювати. Тому це такий показник, що дійсно – це працює. Маркетинговий відділ не буде розтринькувати свій бюджет на речі, які не працюють.

Коли саме розпочинають надсилати такі повідомлення з пропозицією реклами? Скільки має бути підписників, щоб ти почав рекламувати товари?

Еліна Крупська: Десь від 10 тисяч підписників. Якщо у людини є 10 тисяч підписників, це дає можливість працювати з якимось брендами по бартеру. Так працюють новачки до 100 тисяч підписників.

А якщо вже не новачок і рекламуєш не по бартеру, а хочеш отримувати за це гроші? Скільки можна заробити за рекламний допис, якщо ти досить відомий блогер?

Еліна Крупська: По-різному. В середньому — це коефіцієнт 1000 до 1. Наприклад, 200 тисяч підписників це приблизно 200 доларів за пост.

Чи можете ви назвати свою онлайн-діяльність роботою? Ви заробляєте достатньо, аби, наприклад, не ходити на звичайну роботу?

Еліна Крупська: Для мене це хобі, яке дає мені якийсь заробіток. Я зробила агенцію, і для мене це окей. Це називається "персональний бренд". Якщо у блогера хороший персональний бренд, він може продавати будь-яку послугу чи товар.

На фото: Еліна Крупська,facebook.com/fedorivhub

Цього літа вже вчетверте у столиці відбувся фестиваль БЛОГОСФЕРА — це премія від засновників VIDEOZHARA, метою якої є заохочення найкращих креаторів-інфлюенсерів. Обирали ж найкращих блогерів зіркові лідери думок, які і самі користуються популярність у реальному та віртуальному світі. Серед них була і наша експертка, головна редакторка Cosmopolitan Україна – Олександра Буринська.

Як відбувався цей фестиваль? Як обирали найкрутіших блогерів в Україні?

Олександра Буринська: БЛОГОСФЕРА — це дуже крутий фестиваль, який представив досить велику вибірку лідерів думок з різних категорій: були діти, які вже мають власні канали, категорія краси, моди, Youtube-спільноти. Нам як журі потрібно було обрати найкращих й найбільш відповідних, оскільки багато блогерів хочуть охопити якомога більше тем. А хотілось обрати саме експертів в своїй сфері.

Чи потрібно пройти якісь курси, аби стати саме експертом? Тому що можна просто почати щось робити і це буде заходити підписникам, і людина вже через якийсь час може вважатися блогером?

Олександра Буринська: Мені б хотілось, аби ці люди були експертами. Але життя показує, що сьогодні ти можеш бути непрофільним експертом. Достатньо просто бути ближчим до людей, аби кожна людина, підписана на твій канал, впізнавала у цьому себе, знаходила відповіді на свої питання. Чим ближчий до народу, тим популярніший блог.

Чим керувалися при виборі найкращих? Чи можна визначити, чи накручені підписники?

Олександра Буринська: Це перевіряли організатори. Мені дуже запам’яталася номінація "Освітній проект для дітей". Це короткі відеоролики на Youtubе, мультики з якоюсь ідеєю. Потрібно аби це виглядало і корисно, і цікаво. Оскільки деякі мультики виглядали досить дивно. Дуже багато номітантів було у категорії краси та моди.

На фото: Олександра Буринська, bestin.ua

Чому люди так активно стежать за ними та довіряють будь-якій рекламі віртуальних кумирів, знає психологиня та активна користувачка соцмереж – Анна Ракитянська. Аня і сама є лідером думок: вона щодня знімає корисні сторіс, проводить онлайн-консультації та веде активний спосіб життя.

Чи радила б ти  користувачам довіряти лідерам думок?

Анна Ракитянська: Інфлюенсери — це такі люди, які здатні залучати, утримувати та впливати на увагу великої кількості людей. Найголовніша їхня мета — керувати, змінювати та впроваджувати потрібні думки. Це такий спосіб непомітно впливати на людей. Блогер, інфлюенсер сприймається як віртуальний друг. І якщо людина дружить, вона стає навіть схожа на свого друга. Як психолог раджу бути завжди усвідомленими.

А що відбувається з неусвідомленими людьми? Це вони біжать скуповувати все, що рекламують?

Анна Ракитянська: Якщо у людини немає своєї цілі, мети – це такий вільний простір. І соцмережі — це вплив, який заповнює ці пустоти. І людина вже не знає, чи це була її реальна мета, чи нав’язана якимось інфлюенсером.

На фото: Анна Ракитянська, facebook.com