OTOY: "Для мене музика — це те, завдяки чому я себе відчуваю живим"

OTOY: "Для мене музика — це те, завдяки чому я себе відчуваю живим"

Музика дає реп-виконавцю OTOY можливість бути справжнім — висловлюватися без потреби надягати ту чи іншу маску. Зухвалий, але щирий, він не боїться називати речі своїми іменами, бо того вимагає не стільки творча, скільки його людська натура. 

В ефірі шоу "Вікенд Нової Музики" на Радіо Промінь виконавець презентував альбом "Темна Ч.1" та поговорив з ведучою Ксенією Івась про різні сторони своєї особистості.

 

0:00 0:00
10
1x
Програма:
Ведучі:

Фото: Пресслужба OTOY

Цей альбом я мав випустити у квітні 2022-го, але через повномасштабне вторгнення творчість відійшла на другий план.

OTOY, ти у травні нам розповідав, що альбом "Темна Ч.1" ти на хард-диску відніс до Masterskaya, щоб вони його зберегли на випадок, якщо з тобою щось трапиться… 

Так, якщо я десь там забаранюсь, як то кажуть, і мене більше не стане на цьому світі, щоб залишилися мої треки. Але так трапилося, що, слава Богу, як мінімум до першої частини альбому я дожив.

І що до неї увійшло?

Туди увійшли одинадцять треків. Вони були написані одними з перших ще восени 2021 року, тобто до повномасштабної війни, до всіх цих критичних подій мого життєвого шляху. В них — справжній OTOY. Взагалі цей альбом я мав випустити в квітні 2022-го. Але почалося повномасштабне вторгнення, історія з армією, волонтерством. Творчість відійшла на другий план на певний період.

Тоді чому зараз випустив? 

Я хотів випустити альбом восени або влітку. Але потім ми подумали про те, що Україну десь із листопада по березень накриває таким ковпаком сірим, непрозорим, коли сонечка немає, депресуха десь на фоні. І тут я такий зі своїм альбомом, щоб добити. Тому й видав. 

"Недовготривалі відносини" ти робив із The Lazy Jesus, а з ким альбом "Темна Ч.1"?  

Це фіт з народом, так я писав у пресрелізі. Насправді саундпродюсером цього альбому є MOEERR, і він відповідальний за всі треки на ньому. В альбомі є велика кількість різних інструментів, народних співів, записів пам'ятних діалогів з матір'ю, бабусею, дідусем. Це досить масштабна робота для мене.

У тебе в пресрелізі написано, що "Темна Ч.1" — це обряд. В чому полягає обрядовість? 

Це обряд поклоніння своїм емоціям, своїй найтемнішій стороні, якої ми дуже часто цураємося. Часто ж бувають такі думки: "Ні, я не агресивний, не злий, а добрий, пухнастий, це точно не про мене". Але без нашої темної сторони не існувало б і світлої. Тому я видобув світлий альбом, а потім подумав: "Я ж і злий, і агресивний, і буває, що обманюю, користуюся кимось, маніпулюю". Напишу про це альбом.

Фото: Лілія Лилик, Радіо Промінь

Я ніколи не пишу треки про якісь примарні світи, про те, що не відбувалося зі мною насправді.

На твоєму новому альбомі є пісня "Зло". Коли ти її писав, в яких станах перебував?  

Не повіриш, в стані злості. Це якраз один із перших треків, він супертемний.

Все те, про що ти написав в альбомі "Темна Ч.1", — це документалка чи, так би мовити, ліричний герой?

Я майже ніколи не пишу треки про якісь примарні світи, про те, що не відбувалося зі мною насправді. Здебільшого це історії, які або в буквальному відображенні, або в якомусь збірному образі, але є реальними подіями, відрефлексованими мною.  

У пісні "Етнокод" є рядки: "Коли ти усміхнений, плакати змусять, насиплють хейту". Ти можеш пригадати, коли востаннє плакав від хейту і за що тобі прилітало? 

Це більше метафора. Насправді зараз такий час, що хейтити вважається чимось класним. Люди з цього черпають енергію, не послухавши, навіть, не переглянувши. Просто ображають, знецінюють. І коли вони бачать, що є якийсь емоційно негативний фідбек від артиста, то отримують від цього особливе задоволення. Але зробити боляче онлайн, це ж не те саме, що сказати щось в обличчя. Ти не мусиш відповідати за свої слова, бо можна просто створити фейковий акаунт. 

Добре, розбираємо твої пісні далі. У композиції "Гора 1" ти співаєш, що "стомився будувати дім, там, де мав бути бетон, мертва вода". Що це за метафора?

Це про те, що життєвий шлях, до якого я зараз прийшов, обнесений великою кількістю помилок. У мене вдома, у Львові, довгий час не було води, окрім як з-під крана. Було дорого купляти питну воду в пляшках, тому ми ту воду кип'ятили й називали її "мертвою водою". Адже під час кип'ятіння зникають будь-які корисні мікроелементи. Ти її п'єш лише для того, щоб не померти від зневоднення. Тому цей образ, він про те, що не має сенсу, не приносить тобі більше емоцій від певної життєвої ситуації. Минув час усвідомлення, треба іти далі. Ти дивишся назад, а там не фундамент, а мертва вода, тобто те, звідки ти вже нічого корисного для себе не винесеш. 

За твій творчий період десь стався "бетон", в чомусь ти забетонувався?

Мені здається, що початком формування фундаменту кожного з нас, я на це дуже сподіваюся, стало 24 лютого 2022 року. За ці майже два роки відбулося дуже багато подій і творчих, і духовних, питань честі твоєї, які однозначно стали фундаментом.

Фото: Лілія Лилик, Радіо Промінь

Для мене музика — це те, завдяки чому я себе відчуваю живим.

У пісні "Кістки" ти співаєш: "Зарплату кинути на кліп, реп — це стиль мого життя". Ти вже заробляєш музикою? Чи витрачаєш на неї гроші з іншої роботи?

Вже набагато менше. Раніше це була стовідсоткова інвестиція без повернення. А зараз вже той рівень, коли вдається балансувати. Річ іще у тім, що мені хочеться все робити красиво, щоб воно класно виглядало, звучало, а це завжди дуже дорого. І щоб воно виглядало класно, треба часто йти в мінус. Тому для мене музика — це не про заробіток. В мене він є поза нею. Для мене музика — це те, завдяки чому я себе відчуваю живим. І мені хочеться, щоб це життя красиво жилося.

Зазвичай люди воліють приховувати свої темні сторони. Вони ховають їх, наприклад, за грубістю. За якими масками тобі доводилось ховатися, в яких випадках? 

Ходжу зараз в панамці від Puma, такій прикольний, до неї пришита балаклава, щоб зимою не було холодно. От за нею я тепер дуже часто ховаюсь. А взагалі у мене буває таке, що я люблю грати дурника, бо у такий спосіб тримаюся на відстані, не підпускаю людей до свого кола спілкування, щоб вони якось там, можливо, применшено мене оцінювали, недооцінювали тощо. Маска дурника добре працює якраз тоді, коли треба побачити різні сторони людини, щоб потім проаналізувати її ставлення до тебе ж. Маска екстраверта, відкритої людини, душі компанії, теж інколи працює. Хоча я не люблю натовпу, дуже панікую, коли навколо багато людей, терпіти цього не можу.  

Агресія, біль, виснаження — тобі достатньо написати пісню, щоб звільнитися від них? 

О, я живу з ними весь час. Ні, написати пісню недостатньо. Щоб їх позбутися, мені треба, наприклад, побитися, тому я йду на тайський бокс.   

Наскільки ти взагалі є вразливим? 

В якому плані? Якщо фізичному, то, мені здається, якщо людина важча за мене на кілограмів сорок і більш технічна, то вона мене легко загасить. Емоційно мені складно сказати, що я вразливий. Доволі добре вмію тримати себе в руках, але є певні моменти, які можуть вивести із себе. Але це дуже поодинокі випадки. 

Куди ти біжиш, коли тобі погано?

Зазвичай від поліції.

Хто і що тебе рятує?

Мене рятує вміння розмовляти, аргументувати свої дії та знання законів про самозахист.

З чим ти до нас завітаєш наступного разу? 

Наступного разу завітаю до вас, думаю, або в період до або після, напевно, 30 січня, коли вийде друга частина альбому "Темна". До неї увійде одинадцять треків, ще агресивніших. А також запрошу всіх на свій сольний концерт, що відбудеться 10 лютого в київському клубі Atlas. 

Редакторка текстової версії — Анастасія Герасимова.

Щоб не пропускати кращі українські прем'єри, підписуйтеся на подкаст шоу нової української музики "Селекція" та щоп'ятниці отримуйте на свій смартфон новий епізод програми.