Саша Чемеров: Коли робиш спільну пісню, можна навіть стати ворогами

Саша Чемеров: Коли робиш спільну пісню, можна навіть стати ворогами

Саша Чемеров і гурт "Бумбокс" представили другу спільну роботу – сингл "Любила". В ефірі "Вікенду Нової Музики" на "Радіо Промінь" ініціатор створення пісні Саша Чемеров представив новий реліз, розповів про те, чому робота над сольним проєктом розпочалася саме минулого року, про специфіку створення пісень разом з іншими артистами, про те, чому навчило життя в Америці, а також про вплив на сучасну українську музику.

0:00 0:00
10
1x
Програма:

Фото Яна Сочевічек Радіо Промінь

Планувалась пісня з Андрієм Хливнюком, а вийшла – з "Бумбоксом"

Дмитро Захарченко: Яка історія пісні "Любила" і де вона бере свій початок?

Саша Чемеров: Після "Тримай мене" мені хотілось зробити ще щось разом з Андрієм Хливнюком. Ще в Америці я написав пісню "Любила", вже маючи на думці, що другий куплет в ній буде співати Андрій. Я йому показав, запропонував написати свій текст на другий куплет – так ми почали роботу над піснею. Потім я приїхав в Україну зняти кліп для The Gitas, розпочалась пандемія, я застряг тут і ще не виїжджав з того моменту. І записав сольний матеріал, в тому числі прекрасну пісню "Любила" разом вже не тільки з Андрієм, а і з "Бумбоксом". Планувалась спільна пісня тільки з Андрієм Хливнюком, а вийшло з усім гуртом.  

Дмитро Захарченко: Ти сказав, що коли писав пісню, то другу частину залишив для іншої людини. Як це відбувається технічно? Ти пишеш пісню, а потім залишаєш місце для куплету?

Саша Чемеров: Я написав свій куплет, але я його навіть не показував Андрію. Коли робиш спільну пісню, то краще, щоб людина, яка буде з тобою співати, написала свої рядки. Мені було б приємніше співати те, що я написав.

Дмитро Захарченко: Тобі сподобалась його версія?

Саша Чемеров: Звичайно. Він спочатку додав текст. Потім, на репетиції перед моїм першим концертом рік тому, ми вирішили зіграти "Любила". Він почав співати трохи по-іншому, як зараз є в пісні. Я кажу: "Все, стоп! Отак має бути". Він відповідає: "Ні, може давай ще щось придумаємо?", а я сказав, що все має бути саме так. Він ще декілька разів хотів змінити пісню в студії, каже: "Давай я заспіваю інший варіант?", на що я відповів: "Ти заспівай, а буде так, як буде".

Дмитро Захарченко: У фейсбуці вже розпочалась дискусія: одні люди кажуть, що пісня – про країну, а інші відстоюють тему любові. Можемо зараз вирішити цю суперечку?

Саша Чемеров: Ми можемо заплутати ще більше. По-перше, я пишу пісні з достатнім "повітрям" всередині. "Повітрям" я називаю те, що людина може приміряти на себе, додумати. Тому тут може бути багато варіантів. Що саме я писав – я писав про відносини з країною. Андрій увірвався з темою про любов. І те, і те – любов, але щось – любов, а щось – кохання.

 

Фото Яна Сочевічек Радіо Промінь

Я одинак, але мені легко сходитись з іншими людьми

Дмитро Захарченко: Мені здається, що колаборація – це завжди дуже тонка матерія, має зійтись багато факторів: відчуття іншої людини, "хімія", технічні моменти. Як людина ти одинак чи більш компанійний? Наскільки тобі легко сходитись з іншими людьми?

Саша Чемеров: Я одинак, але мені легко сходитись з іншими людьми. І ти правий: коли ти робиш спільну пісню – це доволі складно, і можна навіть залишитись ворогами наприкінці роботи або недоробити пісню взагалі. 

Дмитро Захарченко: З Андрієм ви стали ворогами чи подружились?

Саша Чемеров: Ми як дружили, так і продовжуємо дружити. Може, щось станеться, але я не хотів би, і я не думаю, що так буде.

Дмитро Захарченко: Розкажи про свій досвід роботи з Андрієм Хливнюком. Ви дві повноцінні, сильні особистості, то це ж кров, піт, сльози? Що з цього було на етапі створення пісень "Тримай мене" і "Любила"?

Саша Чемеров: Перший трек створювався по-іншому. Для мене це було спонтанно. Я приїхав в тур з The Gitas, у нас була війна з учасниками "Димної Суміші", тому для мене все зійшлося. А "Любила" – це була саме робота. Я переписував пісню три рази, ми переписували вокали два чи три рази, були різні музиканти. Було дуже багато версій і варіантів, був реп в пісні.

Дмитро Захарченко: Чому він не залишився?

Саша Чемеров: Аранжування було трохи інше. Був джаз, який я записав з хлопцями з Hyphen Dash. І в ньому реп був більш органічним. А коли ми переробили аранжування, мені здалося, що реп – це ніби старий дід прийшов з журналом "Екстремізм", зачитав і пішов. Тому я заспівав госпел у тій частині пісні і вважаю, що так набагато краще. 

Дмитро Захарченко: У фінальній версії пісні залишилась частина з госпел-хором, який взяв участь у записі, розкажи про нього?

Саша Чемеров: Дуже довго я шукав госпел-хор. Ми знайшли трьох дівчат африкансько-українського походження і записали їх. Я думаю, що вони додали своїм колоритом дуже багато, але нам було дуже складно їх записувати. Ми думали, що запис триватиме дві години, а витратили п'ять.

Фото Яна Сочевічек Радіо Промінь

Україномовний проєкт треба робити в Україні

Дмитро Захарченко:  У пісні "Кохання до смерті" є слова "Занадто відверті мої пісні по радіо". Ти як оцінюєш відвертість і щирість у своїх піснях?

Саша Чемеров: Ця пісня з "пасхалками" насправді. Вона дуже особиста, але я її зробив так, щоб ніхто цього не запідозрив. Скажімо, слова "Занадто відверті мої пісні по радіо": "Димну Суміш" по радіо не ставили до якогось моменту і казали, що це не формат. Якщо чесно, я співаю про своє життя у кожній пісні. Але роблю так, щоб в них залишилось місце і для інших. 

Дмитро Захарченко:  "Кохання до смерті" – це пісня з твого сольного проєкту, який стартував цьогоріч. Чому він з'явився?

Саша Чемеров: По-перше, про сольний проєкт я вже давно думав і навіть збирав демо-записи. Але я приїхав в Україну рівно на дев'ять днів зняти кліп для гурту The Gitas, почалися складнощі зі зйомками, а потім – пандемія: все закрито, виїхати не можна. У мене сім᾽я в Америці, а я – тут, застряг в Україні. І зрозумів, що Всесвіт мені каже: "Хотів робити сольник – ось час, можливості. Роби!". І я роблю.

Дмитро Захарченко: Тобі більше користі від того, що робота над сольним проєктом розпочалась в Україні, і ти робиш його саме тут?

Саша Чемеров: Звичайно. Це україномовний проєкт, тому його потрібно робити в Україні. Тим більше, зараз Америка потрошку просипається, а на той момент було дуже складно. В нас злетів контракт. Точніше, ми його не підписали, адже я не зміг прилетіти. Ми мали їхати в тур по 42-м містам в Америці, ми на це дуже чекали. Тому всі зірки стали в положення, коли треба україномовний проєкт робити в Україні.

Дмитро Захарченко: Що ти плануєш далі робити з сольним проєктом?

Саша Чемеров: Зупинити його я вже не можу, це точно, тому буду робити і його, і The Gitas. Я буду жити на дві країни і робити два як мінімум проєкти, бо завжди роблю одночасно навіть більше. 

Дмитро Захарченко: Два проєкти – це не складність для тебе?

Саша Чемеров: Так було все життя, паралельно було два-три проєкти, не враховуючи твори, які я пишу для поп-артистів. 

Дмитро Захарченко: Де ти береш на це сили, час і енергію?

Саша Чемеров: Не знаю, мабуть, енергія завжди була. Зараз я просто структурно підходжу до роботи: якщо раніше я за все хватався, біг, падав і все одно намагався бігти, то зараз я не вмираю в процесі. Я розділяю, роблю щось одне, а потім інше. Наприклад, в нас з The Gitas є два сингли: вони були готові ще місяць тому, але я не випускаю їх, тому що не хочу змішувати сольний проєкт і The Gitas. Якщо я накидаю усе зараз, люди не будуть розуміти, куди бігти і що слухати. 

 

Фото Яна Сочевічек Радіо Промінь

В мене немає війни з учасниками гурту "Димна Суміш"

Дмитро Захарченко: Хто ті люди, які беруть участь у твоєму сольному проєкті? Чи є якийсь усталений живий склад, з яким ти весь час працюєш?

Саша Чемеров: Зараз я зібрав новий склад. В минулому році була ідея грати з Hyphen Dash, але не вийшло. Зараз у живому складі – Олег Пашковський на клавішах, з ними ми вчився і він навіть підігрував мені "Creep" гурту Radiohead на екзамені з вокалу, на якому мені завжди знижували бали за американізацію і британізацію української культури; Алекс Чунін, бас-гітарист, який теж вчився з нами або на потоці, або на рік молодший. Нік з групи ESQUIZET на гітарі і Сєня Сєрий, який грає з The Maneken, на барабанах. І бек-вокалістка в нас є, Людмила Капітонова з гурту Folky Funky. Ми добре працюємо разом.

Дмитро Захарченко: А серед людей, яких ти залучав до студійної творчості, були ті, з ким ви співпрацювали, наприклад, у гурті "Димна Суміш"?

Саша Чемеров: Барабани мені записав і в перший, і в другий сингл Олександр Люлякін. Бас для першого синглу записав The Lazy Jesus, гітари – Ігор Кириленко і я. Ми з Ігорем разом зробили продакшн. В першому синглі барабани обробив Олег Федосов, барабанщик "Димної Суміші".

Дмитро Захарченко: У яких ви зараз відносинах та на якому етапі твоя війна з учасниками гурту "Димна Суміш"?

Саша Чемеров: В мене немає війни з учасниками гурту "Димна Суміш", є просто один елемент в групі, який усе це зробив і продовжує робити. Я не спілкуюся з ним, я спілкуюся з Олегом Федосовим – і все.

Дмитро Захарченко: Який твій орієнтир у розумінні іншої людини? Як ти відчуваєш, з ким ти можеш спілкуватись, а з ким – ні?

Саша Чемеров: Я працюю над тим, щоб розуміти і приймати кожну людину. Це дуже складно, до речі. Я не буду спілкуватись з підлабузниками, нечесними людьми, злими. Люди, які щось руйнують, мені не цікаві.

Дмитро Захарченко: Тобто ті, хто створюють – це твої люди?

Саша Чемеров: Так, ті, у кого є концепція, конструкція, любов один до одного. Люди, з якими можна домовитись про щось, якщо є розлади в стосунках. А люди, які хочуть воювати, мені не цікаві.

Дмитро Захарченко: Саме на цьому ви зійшлись з учасниками гурту The Gitas?

Саша Чемеров: Так. Сел в The Gitas мені як брат. У нас барабанщики змінювались, Бруно теж кльовий, але Сел – мій брат, хоч і не по крові, але по реаліям.

Дмитро Захарченко: Музиканти The Gitas мали прилетіти в Україну, чи вони прилетіли?

Саша Чемеров: Ні, ми вирішили, що треба трохи відтягнути цей момент, не змішувати два проєкти разом. Зараз я хочу випустити все, що я підготував від Саші Чемерова, а потім вони прилетять.

Дмитро Захарченко: Чим вони планують займатись в Україні?

Саша Чемеров: Подивимось. Зараз все дуже змінюється і, хто знає, можливо ми поїдемо в тур Америкою. Я поки не можу казати, що відбувається, але ми хотіли зробити базу в Україні до початку 2022 року і зараз подивимось, чи це матиме сенс.

Фото Яна Сочевічек Радіо Промінь

Я міг бути великою зіркою, але не мав би нічого свого

Дмитро Захарченко: Ти знаєш, скільки ще ти будеш Україні і коли повернешся в Америку?

Саша Чемеров: Ні, я не можу навіть сказати, чи повернусь я в Америку, чи це буде Гватемала? Дуже багато планів і пропозицій: подивимось, що буде.

Дмитро Захарченко: Що тобі дали поїздка до Америки і західна культура?

Саша Чемеров: Це як поїхати вчитись в університет. Вісім років я вчився життю на іншому континенті, де я нікого не знав. І я намагався робити щось величне, воював з лейблами, не підписував контракти. Я їхав туди підписати контракт, а коли до мене почали приходити пропозиції, навіть дуже великі, я зрозумів, що мені він не потрібен. Якщо б я підписав контракт, то життя для мене закінчилось би. Я міг бути великою зіркою, але не мав би нічого. Все, що я зробив би – не було б моїм.

Дмитро Захарченко: Ти відчуваєш, що ти повипливав на сучасну українську музику?

Саша Чемеров: Звичайно. Я це відчуваю і я не думаю, що це якось високомірно може звучати. Я думаю, що "Димна Суміш" дуже сильно вплинула, і навіть зараз впливає на молодь. Більше того, навіть слова "димна" не існувало в українській мові до якогось моменту. Є слово "димова", а слова "димна" – не було. Зараз воно є.

Дмитро Захарченко: Яку емоцію ти відчуваєш від цього? Не зриває дах?

Саша Чемеров: Я дуже спокійно сприймаю це. Ніхто ж мене не пестить за це, немає такого, що тьолки прибігають з кокаїном. Все нормально. Навіть хтось продовжує не помічати, адже "Димну Суміш" Україна не дуже сильно помічала або відмовлялась помічати, бо ми були незручними завжди. 

Дмитро Захарченко: Чого хоче Саша Чемеров саме зараз?

Саша Чемеров: Я хочу, щоб усі прийшли до мене на концерт 19 червня в STEREO PLAZA, де я буду грати свої сольні пісні, трохи "Димної Суміші" і трохи The Gitas. Усіх чекаю у себе на концерті.

Фото Яна Сочевічек Радіо Промінь