"Постраждає малий бізнес" — експерт про податок для великих інтернет-компаній

"Постраждає малий бізнес" — експерт про податок для великих інтернет-компаній

Верховна Рада ухвалила законопроєкт, який зобов’яже інтернет-гігантів в Україні сплачувати податки до українського держбюджету. Як це працюватиме і що означатиме для українців, в ефірі Українського радіо пояснює експерт із онлайн-комунікацій, медіатренер, керуючий партнер групи компаній PlusOne Максим Саваневський.

0:00 0:00
10
1x

Верховна Рада ухвалила законопроєкт №4184, який, зокрема, зобов'яже інтернет-гігантів, які працюють в Україні, сплачувати податки до українського держбюджету. У багатьох країнах світу такий податок вже  є, його називають "податком на Google" (ред. відома пошукова система). Тож, передбачається, що міжнародні компанії, які діють в інформаційному просторі України та заробляють на мережевій рекламі платитимуть 20% податку в Україні. 

Про кого йдеться в законопроєкті?

Йдеться про великі міжнародні інтернет-компанії. Тепер, коли ви розміщуватимете рекламу в них, будете в певний спосіб оподатковуватися. Те, що цей закон називають "податком на Google" не дуже коректно, адже компанія Google вже дуже давно сплачує всі податки в Україні. 

Що це означає для українського користувача?

Для користувача це означає, що якась частина послуг чи товарів зростуть в ціні, через зростання вартості реклами. Якщо ми говоримо про електронну комерцію, то там вже в вартості самого товару чи послуг зашита реклама. Але крім реклами є й інші послуги. 

Наприклад, українці користуються таким відеосервісом, як Netflix, який дає можливість переглядати фільми, серіали. Відповідно, цей сервіс теж буде зобов'язаний платити податок, але чи захоче він це робити інше питання. Чи зможе держава створити необхідні інструменти, для того, щоб він міг у нормальний спосіб це здійснювати? Побачимо.

Про недоліки законопроєкту

Автори законопроєкту, які планують зобов'язати великі компанії платити податки, стверджують, що їм вдасться це зробити. Але видно, що вони не дуже розуміються на рекламному ринку України. Адже коли вводять такі важливі законопроєкти, які змінюють правила гри в цілій галузі, варто спілкуватися і з галуззю, і з компаніями, які присутні на цьому ринку. Планується, що завдяки цьому збільшаться доходи до держбюджету на 3 мільярди гривень. Але не варто забувати, що якраз великі компанії вже у непрямий спосіб сплачують податок, тобто держава від них додатково нічого не отримає. 

Хто найбільше постраждає від законопроєкту?

Якщо Інтернет компанії гіганти, як Facebook  таки підуть назустріч українській державі і збільшать вартість реклами для українських рекламодавців, то постраждає малий бізнес, адже їм доведеться більше платити за рекламу і частково перекладати витрати на свого покупця. Це означає, що вони стануть менш конкурентними, в порівнянні з великим бізнесом.

Фото: pixabay.com