Правила перевірки інтернет-магазинів, щоб не "купити кота в мішку"

Правила перевірки інтернет-магазинів, щоб не "купити кота в мішку"

В зв’язку з тим, що людям зручніше користуватися онлайн-системами розрахунків за послуги та товари, збільшилася кількість покупок в інтернет-магазинах. Проте в мережі зростає і кількість шахраїв. Як не потрапити до них на гачок та не придбати кота в мішку, розповідає Михайло Кольцов, фахівець компанії YouControl.

0:00 0:00
10
1x
Програма:
Ведучі:

За словами експерта не обов’язково орієнтуватися на великих постачальників, тому що багато крафтових виробників існують в малій формі. Хтось використовує комунікаційну платформу Instagram, хтось – Facebook для того, щоб продати прикраси чи інші товари, створені власноруч. 

Перевірити велику платформу досить нескладно. Достатньо поглянути на їх назву та ЄДРПО. Маючи цю інформацію, можна дізнатися, скільки компанія на ринку, чи є в неї судові позови, яка в неї історія та чи мала вона конфлікти з користувачами. 

Невеликі платформи перевірити тяжче, адже потрібно звертати увагу на супутні фактори. "Один із показових факторів, чи є на сторінці інтернет-магазину умови повернення, тому що іноді буває, що магазин називається одним чином, і ви думаєте, що так називається компанія, але, насправді, магазин може мати одну назву, а компанія, яка за ним стоїть, іншу. Саме в доставці та повернені можна побачити справжню назву компанії та поглянути, з ким ви маєте справу", – розповідає Михайло.

Серед іншої інформації, на яку потрібно звернути увагу:
- контакти;
- сторінка про компанію;
- місце розташування цієї компанії.

"Ще одна з цікавих ознак – це зворотній зв’язок. Надійні платформи завжди намагаються підтримувати зв’язок зі своїми покупцями. Вони використовують соціальні мережі та підтримку на самому сайті. Якщо ви бачите, що в невеличкого інтернет магазину дуже хороша підтримка, він відгукується на ваші товари, дає консультацію, вказує на важливі умови, то це може бути малий підприємець, але надійний постачальник", – каже експерт.

Втім, навіть за такої комунікації потрібно бути обережними з передоплатою. За можливості, не платити завчасно, а робити післяплату при отриманні. В такому разі ви матимете можливість перевірити товар на пошті чи у кур’єра, а також відмовитися від нього, якщо він не відповідає вашим критеріям якості.

Варто пам’ятати, що є інтернет-магазини з історією, а є ті, що виникають ситуативно. До останніх також потрібно ставитися з обережністю.

Ознаки ситуативних інтернет-магазинів:
- поганий дизайн;
- стокові або вкрадені фотографії для демонстрації товарів;
- дуже складний товар (наприклад, технологічні пристрої);
- занадто приваблива ціна, яка не співмірюється з самим товаром;
- надто спеціалізований товар або дуже широкий вибір.

Чи можна довіряти відгукам?

"Фальшивий відгук ви завжди побачите. Якщо ці відгуки абсолютно повністю улесливі, або там всього один-два відгуки, то, швидше за все, вони штучні. Справжні відгуки даються вже на сторінках соціальних мереж, там і можна подивитися, що було сказано, – це перший момент. Другий момент – хороші відгуки завжди різноманітні", – каже Михайло. Достатньо також подивитися на імена тих, хто дає відгуки. Якщо вони набрані виключно латиницею, а на зображеннях стокові фотографії, – це ознаки, що їм не можна довіряти.

Ще більше правил для інтернет-купівлі можна знайти в аналітичному матеріалі YouControl. Якщо ж уникнути розчарування не вдалося, то варто звернутися зі скаргою до Держспоживслужби.

Фото: YouControl