Авіакатастрофа під Чугуєвом: літак з курсантами розбився під час навчань

Авіакатастрофа під Чугуєвом: літак з курсантами розбився під час навчань

У Харківській області на 530 км траси Київ-Харків поруч з дорогою під час тренувального польоту впав військовий літак АН-26 і одразу загорівся. Про деталі катастрофи в ефірі Українського радіо розповідає заступник міністра МВС Антон Геращенко та авіаексперт Кирило Новіков.

0:00 0:00
10
1x
Програма:

"О 20:50 літак ЗСУ, на якому проходили навчання курсантів Харківського національного університету  повітряних сил ім. Кожедуба, сідав на аеродром поблизу Чугуєва. З незрозумілих причин він не долетів якихось 2 км і зіткнення із землею. На сьогодні відомо, що на борту було 27 чи 28 осіб. Наразі знайдено 22 тіла загиблих. Двоє осіб направлено в лікарню. Вони перебувають у важкому стані. На місці працюють рятувальники. Тривають роботи з розборки уламків літака, оскільки тіла можуть бути розкидані по території. Створена комісія з розслідування причин даного інциденту. Це був навчальний політ. Літак був спеціально обладнаний для навчання штурманів авіації. Завдання навчань – відпрацювання навичок майбутніх пілотів. Зараз не можна точно сказати, що сталося: чи це технічна несправність чи якісь інші причини. Я висловлюю співчуття рідним і близьким загиблих. Це безсумнівно шок. Загинула молода еліта, молоде покоління. Наше завдання з’ясувати причини трагедії, надати матеріальну допомогу сім’ям та з почестями провести курсантів, які захищали нашу країну",  коментує трагедію Антон Геращенко.

На питання, скільки часу може тривати розслідування причин авіатрощі заступник міністра зазначає: "Тут не варто забігати наперед. Слід детально розібратися, що сталося. Якщо це технічна несправність, то у нас у світі літає близько 5 тисяч літаків АН-26. Увесь світ буде поінформовано про те, що сталося. Є спеціальні міжнародні договори і протоколи розслідування авіаційних катастроф. Звісно це буде зроблено із максимальним залученням експертів і суспільство знатиме, що сталося», а Кирило Новіків додає «Говорити про причини авіатрощі зараз не доречно, адже ще не було комісії. Україна – розробник літака, тому в нас не буде третьої сторони під час вивчення ситуації. Якщо в катастрофі гинуть іноземці, тоді до розслідування можуть долучатися треті країни. Оскільки це військовий борт, то ніяких іноземців там не мало бути. Тому Україна власними силами має провести розслідування. Воно здійснюється  за участі завода-розробника ДП Антонов, державної авіаційної служби, яка очолює цю комісію. У нас є національне бюро з розслідування авіаційних катастроф. Крім того буде залучена військова частина базування літака і війська частина, до якої приписані усі курсанти".

Крім того, Кирило Новіков розповідає, історію виробництва літаків АН-26: "Це є стандартна модифікація літака АН-26 Ш – штурманський варіант. Це означає, що у вантажній частині цього літака обладнано додатково 10 штурманських місць. Незрозуміло, чому перевозили групу в 20 чоловік.  Екіпаж літака може бути до 7 людей. Літаків АН-26 у базовій модифікації випущено не більше 1,5 тисячі одиниць. Свого часу це був дуже успішний і вдалий літак. Його почали випускати наприкінці 60-их років. Основну кількість випустили до 1986 року. Частково продовжували випуск у Києві до 90-их років. Вони є на озброєнні українських повітряних сил та інших країн пострадянського блоку. Слід зазначити, що понад 140 машин було втрачено в різних ситуаціях: і під час збройних конфліктів і з інших причин".