"Lufthansa по-вітчизняному": які шанси появи в Україні державного авіаперевізника?

"Lufthansa по-вітчизняному": які шанси появи в Україні державного авіаперевізника?

17 березня в зв’язку з карантином Кабінет міністрів України закрив міжнародне авіаційне сполучення, а 18 березня повністю зупинив внутрішнє. Відтак найбільші авіаперевізники України зупинили польотну програму, обмежившись виконанням евакуаційних та вантажних рейсів. Водночас президент України Володимир Зеленський заявив про намір створити державну авіакомпанію на базі "Антонова". Які перспективи такої ідеї та у скільки мільйонів з державного бюджету вона обійдеться? Про все це Українському радіо розповів директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк.

0:00 0:00
10
1x

"Давно йшлося про розвиток регіональних перевезень і кризовий період є вдалим часом для проведення цих змін", – зазначив Сергій Вовк. 

За його словами, можливість створення в Україні власної державної авіакомпанії, про яку у фільмі "Рік президента Зеленського" сказав Володимир Зеленський, є, проте вона має кілька важливих аспектів: "Це питання розбивається на дві складові. Перша складова – це безпосередньо виробнича. "Антонов" – це компанія, яка наразі знаходиться в надзвичайно складному стані: останній серійний літак – АН-158 – був випущений більше, ніж п'ять років тому. Авіакомпанія не може добудувати і поставити замовникам літаки, які навіть вже є законтрактованими. Йдеться про літаки для національної гвардії Казахстана. І тут мова йде про те, що потрібен технічний та фінансовий аудит стану, в якому знаходиться "Антонов". Треба визначити, які літаки може виробляти компанія з урахуванням всього ланцюга поставок, адже не секрет, що значна частина цього ланцюга знаходилася в Росії, співпраця з якою зараз, мабуть, не є перспективною". 

"Питання номер два – це сама діяльність майбутньої компанії: на першому етапі вона вимагатиме значних інвестицій і навряд може йти мова про рентабельність на цьому етапі. Мова йде про інвестиції в сотні мільйонів доларів і чи готова Україна вкладати такі кошти – це питання. Можливо, йтиметься про певний мікс з успішними авіакомпаніями, зокрема з національним капіталом, які здійснюють перевезення на зовнішніх ринках. Вони можуть отримувати якісь пільгові програми для того, щоб залучати до своєї політної сітки і внутрішні перевезення. Але говорити про державну авіакомпанію зараз - це дуже амбітна ціль, яка обійдеться Україні в дуже велику суму", – наголосив експерт Сергій Вовк.

Проте директор Центру транспортних стратегій зауважив, що у сфері регіонального сполучення в межах України у авіаперельотів є всі шанси конкурувати із залізницею: "Інколи залізниця дешевше, але в окремих напрямках, наприклад, Київ-Одеса, навіть при поточній податковій ситуації певні авіакомпанії конкурували в ціновому сегменті вартості перевезення. Якщо нагадати ситуацію до війни, то на таких напрямках, як Київ-Донецьк, Київ-Харків була повноцінна конкуренція авіаційного та залізничного транспортів". 

"Тому, якщо буде відпрацьована державна програма підтримки виробництва літаків з відповідним фінансуванням чи з боку державних банків, чи якогось спеціалізованого фонду, якщо будуть надані пільги, зокрема, у ПДВ, для авіакомпаній, які здійснюють внутрішні перевезення, то вони можуть мати перспективу. Країна є географічно великою і ми бачити, що дуже часто саме регіональні аеропорти демонстрували динаміку, яка перевищувала найбільші аеропорти міст-мільйонників. Найбільш яскравим прикладом є приватний, коли авіакомпанії суттєво активізують кількість внутрішніх рейсів під час зимового сезону до Івано-Франківська на Буковель", – підсумував Сергій Вовк. 

ФОТО: pixabay 

Останні новини
Наказ убити Вакуленка віддали представники ЗС або спецслужб Росії — OSINT-аналітик
Наказ убити Вакуленка віддали представники ЗС або спецслужб Росії — OSINT-аналітик
Курс гривні коливається. Але потрошку — Крамаренко
Курс гривні коливається. Але потрошку — Крамаренко
Військове кладовище почнуть будувати у середині червня – в.о. Міністра у справах ветеранів
Військове кладовище почнуть будувати у середині червня – в.о. Міністра у справах ветеранів
"Єдині вікна" у ЦНАПах, єКабінет, реабілітація та інструменти для розвитку – Порхун про нову ветеранську політику
"Єдині вікна" у ЦНАПах, єКабінет, реабілітація та інструменти для розвитку – Порхун про нову ветеранську політику
"Це не телешоу, не боротьба за популярність... Це реальні люди з реальними історіями", – Мстислав Чернов
"Це не телешоу, не боротьба за популярність... Це реальні люди з реальними історіями", – Мстислав Чернов
Новини по темі
Смоленська трагедія організована Росією — авіаексперт про катастрофу польського президентського літака
Пам'яті Ігоря Юхновського
Аеропорти із надпотужною ППО ― експерт про можливість відновлення авіаперевезень
Карантин у школах знижує рівень захворюваності на 30% — Мироненко
У росіян півтора десятка літаків, які заправляють у повітрі — генерал Романенко