Що робити, якщо у вас запланований тур на час карантину

Що робити, якщо у вас запланований тур на час карантину

Багато людей встигли придбати турпакети у туроператорів та турагентів ще до впровадження карантину та закриття кордонів. Як відмовитися від подорожі, якщо вона припадає на час карантину або запланована на найближчі до нього дати у ефірі Українського радіо розповів адвокат Андрій Гук.

0:00 0:00
10
1x

Особливість турпакета в наявності туроператора, турагента і перевізника. В турагенції забрати кошти не вдасться, тому що вона є агентом, який продає певний продукт туроператора. Саме туроператор – та юридична особа, яка відповідає перед туристом за цей турпакет. У статті 20 закону Про туризм йдеться про те, що туроператор, який є стороною договору, зобов’язаний не пізніше як через один день після того, як йому стало відомо про зміну обставин, не раніше ніж за три дні до початку подорожі повинен повідомити туриста про зміну цих обставин, щоб турист міг відмовитися від договору без оплати послуг туроператора, або внести зміни в договір.

Це правила, але якщо ми говоримо про факти, то зв’язку із туроператором у вас зазвичай немає, тому що договір між туроператором, турагентом і вами передбачає, що всі свої претензії ви маєте подавати через турагента, а він вирішує питання з туроператором. В такій складній ситуації як зараз туроператори перевантажені різними запитами і те, що є мережа турагентів, які можуть вести комунікацію – це добре. Варто спершу звертатися до вашого турагента. 

Також в договорі з туроператором є дуже багато дрібного тексту, де може бути написано, що навіть у випадку надзвичайних обставин повертається не все, або повертається все, крім витрат туроператора. Туроператор може сказати, що готель чи перевізник не повернув йому кошти, тому і вам він гроші повернути не може. Залежно від того, як побудований договір – це може бути законно. 

Також у вас є право звертатися з вимогою відмови від туру, якщо в ньому щось змінилося, – це передбачено законом. Якщо туроператор не ухвалює вашу відмову, тоді питання вирішується лише через суд. Якщо ми говоримо по перевезення в межах туру, то авіакомпанія перед вами стає зобов’язаною після того, як туроператор оплатив їй чартер. До цього моменту перед вами зобов’язаний лише туроператор. Ви можете з’ясувати у туроператора, чи відбулася ця оплата чартера. Якщо туроператор підтверджує, що така оплата відбулася, то перед вами стає відповідальна авіакомпанія як по звичайному квитку.

Якщо у вас турпакет поза межами термінів офіційних карантину, які введені зараз, підстав для відмови і повного повернення коштів немає. На цей час туроператор вам в цих послугах відмовит. Потрібно дочекатися рішення продовження карантину в країни прибуття чи виїзду, та очікувати повідомлення від туроператора. Якщо його немає, звертатися самому із питанням, чи відбудеться тур. У разі негативної відповіді, у вас з’явилося право відмовитися від туру з повним поверненням коштів. Або погодитися на нові умови договору, наприклад, перенесення дати. 

Якщо ви перші ініціюєте зміну договору чи відмову від туру, то здебільшого ви можете претендувати на незначні кошти з відшкодуванням витрат туроператора. Витрати туроператора – майже всі, тому що готелі і перевезення сплачуються пакетом ще до початку сезону. Коштів у вашого турагента чи туроператора зразу може й не бути. Тому вам можуть, швидше за все, повернути лише якийсь дріб’язок.

Фото: фотобанк Уніан