Укрзалізниця вчитиме провідників етикету та безпековим навичкам

Укрзалізниця вчитиме провідників етикету та безпековим навичкам

Директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк розповів у ефірі Радіо Промінь, як заняття спецшколи для провідників зможуть змінити ситуацію із сервісом на українській залізниці.

Етикет, домедична допомога і готовність до нестандартних ситуацій — в Укрзалізниці запускають спецшколу для провідників. В такий спосіб покращити імідж "господарів на колесах". Для цього їм викладатимуть основи діалогу і етикету. В Укрзалізниці наголошують, що провідники — це обличчя компанії, поки що найчастіше вони — герої казусів та анекдотів. А ще —  після цього спецкурсу провідники мають бути готовими до будь-яких надзвичайних та аварійних ситуацій, мають надати першу домедичну допомогу і володіти навичками перевезення людей з інвалідністю. Щоправда красномовними супер-професійними провідники мають стати за 96 годин — саме стільки триватиме курс. Перші 21 провідники уже опанували цей курс. 

Зараз у компанії складають графік навчання провідників з усієї України, приблизно буде по 20-25 осіб у кожній групі. 

Директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк розповідає, що такі заняття спецшколи для провідників зможуть змінити ситуацію із сервісом на українській залізниці.

"Якість сервісу залежить від двох факторів. Перший — найбільш системний — це оновлення фондів, тобто нові вагони і локомотиви. А другий — це людський фактор. В останні роки вимоги щодо провідників істотно змінилися. Наприклад, раніше у нас працювала транспортна поліція, яка брала на себе основи забезпечення безпеки, зараз, на жаль, цієї поліції немає, відповідно, всі випадки падають в першу чергу на провідників. Те ж саме стосується і первинної медичної допомоги. Яким чином реагувати на такі ситуації, що потрібно робити — це є дійсно той мінімум, який провідник має знати", — говорить Сергій Вовк.

Він наголошує, що Укрзалізниця оголосила стратегічний курс на те, що провідників має бути менше, можливо має бути один провідник на кілька вагонів одразу, але, зі збільшенням обов’язків, буде логічним і необхідним підвищити мотивацію персоналу, тобто, заробітну плату.

"Серед провідників досить багато молодих людей і вони самі розуміють необхідність цих змін. Провідник має виконувати ту саму функцію, яку виконує стюарт або стюардеса на літаку. Тут нічого складного немає, інше питання, що заробітна плата у стюартів значно вища. Тому якщо буде мотивація, люди будуть іти вчитися, покращувати свої навички і Укрзалізниця теж отримає зворотній фідбек. Зміни відчують і пасажири, і Укрзалізниця. Якщо ж мотивації не буде, то це буде ще одна імітація реформи", — говорить Сергій Вовк.

Фото: Espresso.tv