Чого навчатимуть викладачі Стенфорду українських депутатів — розповідає співзасновник освітніх курсів Prometheus Іван Примаченко

Чого навчатимуть викладачі Стенфорду українських депутатів  — розповідає співзасновник освітніх курсів Prometheus Іван Примаченко

Про те, чого навчатимуть викладачі Стенфордського університету українських депутатів, говорили в ефірі Радіо Культура зі співзасновником освітніх курсів Prometheus, випускником Стенфордської програми для лідерів The Ukrainian Emerging Program Іваном Примаченко.

Що за програма і як виникла ідея

В липні цього року відразу після завершення парламентських виборів стало зрозуміло, що в українському парламенті напевно найбільша кількість нових облич, нових депутатів за всю історію. І тому у мене виникла ідея, очевидно, що їх треба навчати державному управлінню, навчати виробленню державних політик і впровадженню цих політик. І я відразу згадав про наш Центр розвитку демократії і верховенства права в Стенфордському університеті, де я рік навчався й щойно повернувся звідти.

Згадав про Френсіса Фукуяму, який був нашим ментором і написав йому, що є ідея вперше в світі привезти викладачів Стенфорду для того, щоб прочитати кількаденний семінар новим депутатам парламенту.

Сьогодні ми знаємо, що проєкту бути. Насправді вже завершується подача заявок на цей семінар. І ми очікуємо, що 9-11 листопада це відбудеться в Україні. І насправді я хочу сказати, що це унікальна за світовими масштабами подія. Жоден парламент світу не приїжджали навчати Френсіс Фукуяма і викладачі зі Стенфордського університету. Це те, чим можна справді пишатися.

Як депутати потрапляють на програму

По-перше, відбір здійснює Стенфордський університет. Є кілька критеріїв, які були одразу опубліковані. По-перше, народний депутат має володіти англійською мовою, достатньо для розуміння того, що будуть розповідати на семінарі, читання і розмова англійською і говоріння.

Депутат не має бути в списках санкцій США. В нас такі депутати є.

Звичайно, ми дивимося також на те, що депутат зробив до параменту і що він зробив в парламенті. Тобто якщо людина може пояснити свій позитивний вплив, що вона зробила для країни конкретно, то от це, що ми й шукаємо, це те на, що буде зважати Стенфорд.

Ми будемо дивитися на мотивацію. Там є пункт окремий в заявці щодо мотивації. Ми хочемо розуміти, яка мотивація у народних обранців пройти цей семінар.

Про програму

Це мікс. З одному боку вона заснована на тих речах, які насправді викладають в Стенфорді. У Френсіса Фукуями є два повноцінних академічних курси в Стенфордському університеті, присвячених проблематиці, яка буде коротко розглянута в цьому семінарі. І це, я вважаю, надзвичайно добре, бо в українському політикумі і в Україні в цілому є така ілюзія, що в Україні є якісь абсолютно унікальні проблеми.

З іншого боку значна частина семінару все ж таки адаптована безпосередньо під цілі членів парламенту. Ми також дозволили членам уряду подаватися на цю програму, бо до нас надійшло багато запитів про це. Семінар адаптований під українські реалії, бо ми розуміємо, що деякі проблеми особливо гостро стоять в Україні. 

Семінар буде поділений на теми, які будуються навколо кейсів, дуже практичних історій, які мали місце в реальному житті в різних країнах світу. Учасники семінару мають вивчити кейс, прочитати його заздалегідь, мають розібратися в ньому. Там є складне рішення, яке потрібно зробити. Наприклад, знайти вирішення проблеми з екологією в окремо взятому місці, запропонувати і захищати ці пропозиції. Немає однозначно правильних і неправильних відповідей, але є матеріал для того, щоб дискутувати і навчатися. Все це будуть коментувати викладачі. Буде робота учасників в групах. Буде безумовно якийсь лекційний матеріал, але він буде обмежений і буде інтерактивний.

Про політичний вплив

З самого початку для нас дуже важливим було те, щоб це була суто аполітична подія, суто аполітичний проєкт. Ми відразу вирішили, що на цьому семінарі вітаються представники всіх партій без винятку, які пройдуть чесний відбір. Саме тому відбір здійснює Стенфордський університет. І жодних втручань (політичних) не було і не буде.

Чого можна навчитися за 3 дні

Насправді за повних три дні можна навчитися дуже багато чому. Ми беремо доволі вузьку тематику — це розробка впроваджень державних політик. І тому ми сподіваємося, що ми зможемо доволі багато встигнути.

Про Тимофія Милованова і його заяву про книжки

Я знаю особисто Тимофія. І хоча я вважаю, що він подав це, напевно, свідомо таким провокаційним способом, я згоден з більшістю його аргументів по суті. Бо що говорить Тимофій, якщо уважно читати цей блог, то він говорить, що справді активне навчання —це реальний спосіб навчатися. Просто пасивно читати і слухати лекції — беззмістовно.

Чи підтримують люди з поганою освітою популістів

З одного боку говорять, що за популістів голосують люди з поганою освітою. Проблема в тому, що в деяких країнах це не так — популістів підтримують цілком освічена публіка. Можна навести контраргумент, що формальний рівень освіти не означає, що це якісна освіта… але з іншого боку ми маємо пам'ятати про економічні фактори, про нерівність, яка підживлює популізм. Ми маємо пам'ятати про корумпованість і деградацію державних інституцій.

В Стенфорді був курс щодо популізму, було кілька семінарів. Зараз на Заході ця тема всіх хвилює. Бо в багатьох західноєвропейських країнах, в Америці до влади прийшли чи близькі до приходу до влади відверті популісти. І те, що вважалося сміхотворним і неможливими десять років тому, вже відбулося або от-от може відбутись.

Про проєкт перезапуску педагогічної освіти

Ми можемо скільки завгодно покращувати українську освіту, але поки ми не перезапустимо освіту педагогічну, освіту власне вчителів, це все трохи безсмістовно. Бо рівень якості викладання в школі завжди обмежений рівнем якості освіти вчителя. Звичайно, ми маємо цю систему всю перезапустити. Я хотів би принести західну модель навчання вчителів.

Про компетенції управлінців

Базова навичка — це, по-перше, навички, пов'язані з розробкою і запровадження державних політик. Це цілий цикл доволі формалізований: починаючи від формулювання проблеми, перевірки, чи ця проблема справді існує, аналізу позиції різних сторін, які так чи інакше дотичні до неї, формулювання гіпотез державних політик, тестування і запровадження. Звичайно до цього дотична низка інших політичних компетенцій: юридична законотворчість, процес написання юридичнокомпетентих текстів, це м'які навички публічних виступів, написання публіцистичних текстів, це комунікація з виборцями, комунікація з колегами і вміння їх переконати.

І третій момент, дуже важливий, — це вміння підтримувати своє психологічне здоров'я. Бо політика дуже складна штука, у ній дуже багато тиску і негативу одночасно.

Довіра і навчання прикладами

Не думаю, що ми можемо навчити академічно довіряти. Можна пояснювати, звичайно. Якась частина людей зрозуміє, що найлегше обманювати того, хто нічому не вірить. Я думаю, що це більше про навчання прикладом. Це про моделі поведінки, які ми інтуїтивно просто переймаємо.

Що змінює Стенфорд у житті

По-перше, він дозволяє відразу перескочити в авангард своєї професії. Там, де люди не просто розповідають, як вирішується проблема, де вони просто зараз працюють над вирішенням проблем, які ще ніхто не вирішив у світі. Напевно, це унікальний досвід, досвід, коли ти це можеш побачити зсередини.

Другий момент, який в Стенфорді дуже крутий, — це нетворкінг, це можливість познайомитися з людьми, про яких ти раніше писав реферати в університеті, про Френсіса Фукуяму і багатьох інших. Тепер ти можеш написати їм імейл і вони відповідають. І це, звичайно, дає доступ до можливостей, які раніше не можна було уявити.

Третій момент — це спілкування з іншими студентами. Бо студенти можуть бути справді видатними людьми, які не просто дають тобі якісь думки і свій досвід, з ними можна співпрацювати, робити нові проєкти.

І ще одне — це справді навчання через спостереження. Ти бачиш, як діють люди, які зробили якісь неймовірні речі, й ти починаєш їх підсвідомо копіювати в хорошому сенсі цього слова.

Рекомендації

Навчання протягом усього життя — це те, що потрібно робити у будь-якому випадку. Зараз є унікальний доступ до ресурсів навчальних — безкоштовні онлайн-курси, де безкоштовно можна навчатися у найкращих викладачів світу. Книжки, відеокурси, семінари онлайн — все це дуже доступно.

1. Вам потрібна англійська
2. Прописати цілі, яких ви хочете досягнути
3. Прописати знання, яких вам не вистачає, щоб ці цілі досягнути
4. І потім вивчати саме це

Іван Примаченко. Фото Facebook 

Останні новини
Військове кладовище почнуть будувати у середині червня – в.о. Міністра у справах ветеранів
Військове кладовище почнуть будувати у середині червня – в.о. Міністра у справах ветеранів
"Єдині вікна" у ЦНАПах, єКабінет, реабілітація та інструменти для розвитку – Порхун про нову ветеранську політику
"Єдині вікна" у ЦНАПах, єКабінет, реабілітація та інструменти для розвитку – Порхун про нову ветеранську політику
"Це не телешоу, не боротьба за популярність... Це реальні люди з реальними історіями", – Мстислав Чернов
"Це не телешоу, не боротьба за популярність... Це реальні люди з реальними історіями", – Мстислав Чернов
Катерина Радченко: Мета нашого проєкту — порушити глобальну тишу
Катерина Радченко: Мета нашого проєкту — порушити глобальну тишу
У межах Чорного моря має активніше діяти НАТО — Риженко
У межах Чорного моря має активніше діяти НАТО — Риженко
Новини по темі
Катерина Радченко: Мета нашого проєкту — порушити глобальну тишу
Без фото і рукостискань. Гутцайт про поводження українських олімпійців з російськими
"Її зачитували до дір". Історикиня Абдулаєва про першу кримськотатарську газету "Терджиман"
Ірина Цілик про свій фільм "Я і Фелікс", що будує містки між поколіннями
Релігійна свобода закінчується там, де починається "русскій мір" — Єленський