"Треба розрізняти ефектність та ефективність": політексперти проаналізували пресмарафон Зеленського

"Треба розрізняти ефектність та ефективність": політексперти проаналізували пресмарафон Зеленського

Олександр Лєонов, виконавчий директор центру прикладних політичних досліджень "Пента", та Олексій Мінаков, політичний експерт, в ефірі Українського радіо проаналізували вчорашній пресмарафон президента Зеленського.

0:00 0:00
10
1x

Олександр Лєонов зазначив, що формат пресмарафону, де журналісти потрапляли на аудієнцію до президента порційно, по 710 людей, дозволяв президентові повторювати важливі для нього та його команди меседжі по багато разів, таким чином, щоб вони запам’яталися аудиторії.

"Зрозуміло, що такий формат сподобається більшості українців. Президент опинився в образі свого хлопця, – погоджується Олексій Мінаков. – Свою роль відіграла й локація – такий пафосний зал, камерна кімната на другому поверсі Food Kyiv Market. За одним столом із журналістами, а не десь на сцені – вся ця картинка зіграла на руку Зеленському. 14 годин безперервної прес-конференції – це ефектна картинка, більшість людей будуть звертати на це увагу. Єдине, що варто розрізняти ефектність та ефективність, і всі ці фішки конвертувати в реальні результати: боротьбу з корупцією, протистояння РФ. Якщо будуть результати – то так, це ефективно".

При цьому, зазначає Олександр Лєонов, на деякі питання повноцінної відповіді за усі 14 годин пресмарафону так і не було дано.

"Звичайно, очікували більше конкретики з питань Донбасу, бо ця історія зараз дуже актуальна, й у світлі акцій протесту потрібно було дати конкретні відповіді, щоб заспокоїти суспільство. А вийшло так, що було багато разів повторено, що "ви маєте мені вірити, ми не перейдемо червоних ліній". Але це була загальна риторика, а конкретики майже не було, попри те, що це запитання порушували неодноразово. Й марафон так і завершився без відповіді на нього", – зазначив він.

Олексій Мінаков також прокоментував розмиті відповіді президента щодо долі Донбасу.

"Президент кілька разів казав, що його місія – закінчити війну. Не перемогти, а саме закінчити війну. Проблема в тому, що закінчення війни – не в його волі, і взагалі не залежить від його бажань і наших бажань. Ключ до миру в Кремлі, у Путіна. Неможливо закінчити війну, в якій зацікавлений Кремль, яку розпочав агресор і яку він контролює. Він досі апелює до миру, хоча інша сторона зовсім не прагне миру, а прагне нашої капітуляції і про це постійно говорить, – зазначає Олексій Мінаков. – Аналогічні конфлікти в Абхазії та Придністров'ї досі тривають. І чому Зеленський вирішив, що на Донбасі Москва діятиме інакше? Вона зацікавлена мати такі проблемні точки, керувати хаосом, а не встановлювати мир і злагоду".

Олександр Лєонов пов’язує зустріч Зеленського з журналістами з акціями протесту, які плануються на початок наступного тижня.

"Чому ідея марафону виникла так раптово? На носі 14 жовтня, плануються акції протесту, й вочевидь, ця пресконференція мала дати певні відповіді. Мені здається, що цю мета не досягнуто. І по-друге, замість того, щоб збільшити собі поле для маневру, він його навпаки звузив", – пояснює експерт.

Читайте також: Президентові Зеленському час дорослішати – політтехнолог Сергій Гайдай

10 жовтня відбувся пресмарафон президента України Володимира Зеленського, він тривав близько 14 годин. Журналісти розмовляли з президентом за столом у Kyiv Food Market групами по 710 людей, які змінювалися кожні приблизно 30 хвилин.​