Якщо банк нав'язує послуги, звертайтеся до Нацбанку зі скаргою — Павло Кушніренко

Якщо банк нав'язує послуги, звертайтеся до Нацбанку зі скаргою — Павло Кушніренко

Як вчинити, коли банк нав’язує додаткові і не завжди потрібні послуги? Павло Кушніренко, керівник громадської організації "Асоціація учасників валютного ринку", член Громадської колегії Ради НБУ в ефірі Українського Радіо радить відстоювати свої права.

Найрозповсюдженіші послуги, які нам нав’язують банки — це страхові поліси, кредитні лінії, послуги з накопичення, нотаріальні послуги тощо. Втім, якщо вас це не цікавить, ви маєте повне право відмовитися — переконаний Павло Кушніренко.

Якщо споживачу не потрібні зайві послуги, а працівник банку — дуже наполегливий, можна звернутися спочатку до керуючого відділенням. 

"Не треба мовчати, треба звертатися до Національного банку, треба інформувати, про порушення прав і нав’язування послуг", — радить експерт.

Він зазначає, що в банківських установах має бути відкритим зазначений номер "гарячої лінії" Національного банку України, за яким можна скаржитися на дії банку. 

Щодо страхування та нотаріальних послуг, які пропонують в банках, експерт пояснює, що тут слід керуватися власною потребою, і якщо послуги вам не потрібні, то від них можна відмовитися. Крім того, якщо ви обираєте таку послугу, з вами має бути укладено договір, жодні електронні посилання на оферти чи форми заявки його не замінять. Відповідно, якщо ви не підписували договір, то й отримувати послугу не маєте. 

"Якщо людина психологічно слабка, вона погоджується, якщо трохи сильніша — вона починає відстоювати свої права", — говорить експерт.

Фото: vkurse.ua