Падіння тиражів реальних газет на 40% є загрозою інформаційній безпеці — голова НСЖУ

Падіння тиражів реальних газет на 40% є загрозою інформаційній безпеці — голова НСЖУ

0:00 0:00
10
1x

Падіння тиражів традиційних газет на 40% є загрозою для інформаційної безпеки України. Про це в ефірі Українського радіо заявив голова Національної спілки журналістів України Сергій Томіленко, прокоментувавши, чому виникають проблеми з передплатою в українських друкованих видань.

"Я погоджуюсь, що це сумнівні газети або газети за одною назвою. Тому нас тривожить ця ситуація. По-перше, ми звинувачуємо акціонерне товариство "Укрпошта", яке "надувало" цю статистику і спеціально затуманювали гостроту проблеми. А проблема є, і це 40% відбулося різке падіння реальних газет України. У нас фактично на 40% відбулося різке падіння реальних газет і реального читання", — зазначив Сергій Томіленко.

Голова Національної спілки журналістів України зауважив, що "ні Мінінформ, ні уряд, ні політики, ні посадовці — ніхто не простягує руку допомоги друкованим ЗМІ та редакціям, і, у свою чергу, це виправдовується тим, що нібито на певному високому рівні у нас є рівень поширення передплати видань".

Томіленко також наголосив, що дешеві газети у статистиці перекривають падіння тиражів традиційних газет, і пошта сприяє саме маленьким газетам.

"Ми проаналізували статистику, і найдешевші видання, їхня в середньому вартість піврічної передплати з вартістю послуг пошти коштує 10 гривень. Одиничка такої дешевої газети у статистиці перекриває падіння тиражів традиційних газет, які на півріччя коштують близько 160 гривень. Пошта сприяє таким маленьким газеткам, і виходить такий дисбаланс", — сказав він.

"Ми у Національній спілці журналістів хотіли б, аби держава мала комплексний підхід до захисту інформаційного простору та підтримувала різноманіття засобів масової інформації", — прокоментував голова НСЖУ.

Зазначимо, за підсумками передплати, АТ "Укрпошта" на друге півріччя 2019 року, майже 40% передплатних тиражів всеукраїнських газет формують тиражі шести щомісячних видань, які мають надзвичайно дешеву ціну — від 17 до 66 копійок на місяць. Безумовним лідером за поштовими тиражами є заснована у листопаді минулого року газета "Передплата". Натомість загальнополітичні видання суттєво скорочують тиражі через неспроможність передплатників сплачувати високу реальну вартість газет та через неякісну поштову доставку.

Прослухати повну версію.

Фото — pexels.com