Куди сходити: у Львові триває фотовиставка ґрат та львівських брам "Форма збереження"

Куди сходити: у Львові триває фотовиставка ґрат та львівських брам "Форма збереження"

Про виставку "Форма збереження" в ефірі програми "ART-Панорама" на Радіо Промінь розповіла координаторка виставки Вікторія Панас.

Ведуча:

Наталія Тищенко

У львівському Центрі міської історії триває виставка "Форма збереження" двох фотомитців — Танаса Никифорука та Сергія Братковського. Ця виставка — частина програми Публічної історії та проєкту розархівування Міського медіаархіву. Цей проєкт популяризує та актуалізує проблему архівної спадщини серед громадськості та використовує архівні матеріали в неакадемічних формах та форматах.

""Форма збереження" для Танаса Никифорука полягала у тому, щоб зберегти спадщину за допомогою фотографій. Він фотографував, щоб зберегти у пам’яті те, що було колись, — розповіла Вікторія Панас. — А для Братковського це пам'ять про більш пізній період часу, про пізньорадянський час. Він також хотів показати фізичне збереження, бо за рахунок ґрат люди зберігають свою фізичну оселю, свій фізичний простір. У цьому є така досить метафорична різниця, представлена у цій виставці".

Для порівняння світлин цих двох митців цікаво простежити їхній творчий шлях.

"Танас Никифорук працював у будинку моделей. Окрім того, щоб фотографувати будинки у Львові, він також фотографував моделей. У нього є багатий архів. Сергій Братковський зараз живе й працює у Штатах і є досить успішним дизайнером", — розповіла координаторка виставки.

Самі ґрати у своїй елементарній формі, де перехрещуються лінії, без декорацій, виглядають грубо і брутально. Вони викликають асоціації з небезпекою та ізоляцією.

"Танас Никифорук фотографував львівські брами, львівські будинки, і для нього "форма збереження" полягала у тому, щоб не втратити спадку минулого, щоб зберегти брами у пам’яті у тому вигляді, в якому вони були колись. Багато з цих брам збереглися лише на світлинах", — розповіла Вікторія Панас.

Серія фотографій Сергія Братковського, представлена на виставці, має іронічну назву "Хай завжди буде сонце, хай завжди буде мама".

"Він мав дещо інший підхід до фотографування ґрат на будинках — він фотографував ґрати лише у формі сонечок. Він фотографував ґрати-сонечка, щоб показати дволикість радянської системи", — каже координаторка виставки.

Фотовиставка "Форма збереження" Танаса Никифорука та Сергія Братковського триває у Центрі міської історії у Львові до  30 листопада.