"Політичні сили мають значно більші бюджети, аніж українські артисти" — співак Kishe

"Політичні сили мають значно більші бюджети, аніж українські артисти" — співак Kishe

Співак та композитор Kishe нещодавно презентував нову пісню "Цю ніч", а вже на початку наступного місяця планує випустити кліп на неї. В ефірі програми "ДеньПРО" на Радіо Промінь співак та композитор Андрій Kishe розповів, як проходить робота над кліпом, на чому можна заощадити та скільки, і чому саме пісня "Цю ніч" зрештою побачила світ.

Ведуча:

Марія Сизон

Днями я увімкнула одну радіостанцію, і чую — Карлсон щось розповідає. Ведучий до нього звертається "Андрію", "Андрію", думаю — що за Андрій?

— "Малыш, давай немножечко пошалим!" Так, це був я. Люблю цей голос зображати.

І класно виходить. Але мені все ж здається, що пісні пишеш краще.

— Мені здається, що в житті треба спробувати все, поки є час. Якщо є можливість і натхнення копіювати голоси… Це моя мрія — озвучувати мультики.

Моя старша дочка почала малювати анімашки, ми їй подарували графічний планшет, і вона робить невеличкі мультики. Каже: "Хочу вирости і стати мультиплікатором". Я кажу: "Доню, продюсер в тебе вже є!" Мені здається, що український кінематограф має розвиватися, і український мультик також.

Може, варто для початку створити анімаційний кліп?

— Може. Але мені здається, краще брати якусь цікаву історію — у нас багато усього є і у фольклорному минулому, і у сучасному ідейному. Тому можна створювати кльові мультики в Україні.

В роботі над кліпом "Цю ніч" ти — і співрежисер, і оператор, і монтуєш, і пісню пишеш, всі процеси контролюєш.

— Я не можу сказати, що я оператор, бо камеру в руки я не брав. В деяких моментах я просто корегував процес. Я давав своє бачення Саші.

З Сашою Швецем ми вже четверту роботу поспіль робимо разом, у такому творчому тандемі. Якісь ідеї у нас народжуються паралельно, щось він пропонує — я підтримую, входжу в проєкт, і вже там народжуються якісь мої ідеї, які ми також намагаємося реалізувати. А щось народжується і в моїй особистій голові, наприклад, як кліп "Бачу промені". Це творчий тандем у якому я дійсно беру участь як продюсер, співрежисер, лінійний продюсер, який бере на себе відповідальність за організацію усього знімального процесу, логістику, локації, акторів, кастинг-менеджер…

Я щойно їхав у машині і підбивав бюджет кліпу. Я вам не скажу всю правду, але десь 2000 у. о. я заощадив. Це якраз ті кошти, які я мав витратити на кастинг-менеджера, локейшн-менеджера, лінійного продюсера. Я не хочу казати, що це все краще, що так мені зручно. Я роблю це не тому, що це краще, а тому, що першим завданням у нас стоїть заощадити бюджет.

Наше виробництво — це досить затратна штука, від написання пісень до випуску їх, до відеоряду та його просування. Іноді кошториси сягають і по 20-30 тисяч доларів, залежно від проектів.

І в мене такі ж бюджети були. Але на жаль, на сьогодні, роблячи україномовну музику, зіштовхуєшся з тим, що ринок став набагато меншим. Він став конкурентнішим та якіснішим — це круто, я обидвома руками за. Але продавати таку музику складніше, у тебе менше охоплення.

Це поки що, я вважаю, поки українське суспільство не зрозуміє, що треба якось підтримувати українських музикантів не просто приходячи на їхні концерти, але й купуючи їхні альбоми, їхню музику за досить невеликі кошти.

Якщо не маєш можливості перемогти бюджетом, або здавайся, або працюй самотужки.

На сьогоднішній день ринок досить насичений і навіть перенасичений, Інтернет перенавантажений.

У цьому році ми мали президентські вибори, а зараз будуть парламентські вибори, і всі соцмережі та YouTube будуть перенавантажені рекламою. А політичні сили мають набагато більші бюджети, аніж маю я, і тисячі артистів. Тому органічного охоплення мені все ще бракує, при своїх 32000 підписниках. Дати поштовх на мільйон переглядів органічного трафіку — це важко. Тому ти маєш думати стратегічно.

От ти кажеш "заощадив", а я чомусь переконана, що коли на початку липня ми побачимо кліп, там буде мегаякісна картинка.

— Я намагаюся вчитися на своїх помилках, на жаль, намагаюся дивитися, що на сьогоднішній день більше користується попитом, і триматися у цій ланці.

І я дуже вдячний Саші, що він як оператор і співрежисер теж змінюється. Останнім часом він інвестує усі гроші, які заробляє, в техніку.

Наші попередні три кліпи буди зняті на фотоапарат. Я хочу знімати на якісні камери, але це одразу інший бюджет, інший кошторис. Тому що оренда камери, оренда прайм-оптики, людина з камерою, людина з оптикою. Це буде пів бюджету мого кліпу.

На сьогодні ми все-таки виросли з цих штучок, придбали професійні кінокамери. І ту якість картинки я отримав. Зараз я займаюсь колор-продакшном, фарбую кліп особисто, і мені це дуже подобається. Я закінчив курси, і щоб не втрачати хист, я постійно тренуюся на своїх кліпах.

Як взагалі з’явилась пісня "Цю ніч"?

— У лютому ми планували знімати кліп на зовсім іншу пісню. У нас вже була героїня, було все готово. Але мене вкусила муха, я написав пісню "Цю ніч", і я зрозумів, що незважаючи на те, що пісня достатньо лірична, навіть драматична, але вона прокачує. Це пісня, яка дозволить мене впізнати, це пісня, яку люди одразу асоціюватимуть зі мною.

Ми зробили музичну фокус-групу, куди увійшли музичні продюсери, які займаються написанням пісень, і вони виокремили дві пісні: одну російськомовну, яку я все одно робитиму, вона вийде в альбомі, і "Цю ніч".

Ми вирішили зробити ставку на душевність, щирість, розказати історію чоловіка та жінки, почуттів, кохання. Це пісня, яка віддзеркалює історію, через яку дуже багато людей у своєму житті проходили.

Це пісня не для 17-18 років, і навіть не на 22. Це історія чоловіка та жінки, які потрапили в ситуацію кохання, в якій апріорі не можуть бути разом взагалі. І це рішення, яке приймають дуже багато людей: чи так, чи ні, чи йти далі разом, чи ставити крапку і болісно прощатися?

Слухайте розмову повністю в ефірі Радіо Промінь!