"Бізнес – це тільки інструмент. Розпочинаючи бізнес, ти обираєш життя, яким ти хочеш жити" – бізнес-тренерка

"Бізнес – це тільки інструмент. Розпочинаючи бізнес, ти обираєш життя, яким ти хочеш жити" – бізнес-тренерка

Чому, займаючись бізнесом, не можна забувати про те, ким ти є, якими є роль соцмереж для просування бізнесу та майбутнє реклами в Facebook в ефірі програми "Соціум.com" розповіла бізнес-тренерка зі Львова Іванна Євсєєва.

Ведучі:

Ольга Бродська, Тетяна Кононенко

– Ви якось написали, що не хочете обирати, хочете отримувати усе й одразу. Це ваш секрет успіху: не зважаючи на усі обмеження й перестороги, йти до своєї мети?

– Мені завжди було складно обирати, тому що з дитинства нам насаджували думку, що ми мусимо обирати або одне, або інше, і не можна мати усе й одразу. Нам казали, що "усе" – це забагато, а забагато – це не здорово, це недобре. Я занадто довго терпіла, і зараз я хочу усе й одразу. Я знаю, що цей баланс можна тримати, я знаю, що можна отримувати усе, що ти хочеш, якщо собі це дозволити. Найчастіше, на жаль, ми просто не дозволяємо.

– А як же "що занадто"..?

– Я впевнена, що "занадто щасливих" людей не буває. Вони або щасливі, або нещасливі.

Я свій перший бізнес відкривала для того, щоб заробляти гроші для того, щоб подорожувати, бо в мене була така мрія. І от, через 7 років я подивилася на свій бізнес, я побачила, що працюю 24/7 не розгинаючись і взагалі у відпустку не їздила. Тоді для мене прийшов час переосмислити, навіщо я цим всім займаюся.

Я свою трансформацію почала з одного простого питання (а насправді, дуже складного): що я хочу для себе? І коли я беру групу підприємців на певний курс, ми завжди починаємо з цього питання: чого ти хочеш для себе? Тому що бізнес – це тільки інструмент. А ти обираєш життя, яким ти хочеш жити.

Тому два з половиною роки назад, коли всі на Новий рік писали списки цілей, я собі вписала у цей список 12 відпусток на рік. У мене за все життя не було стільки відпусток. Того року я поїхала у 12 відпусток, а так як я трудоголік, я ж мала план перевиконати, у мене було 13 відпусток.

Раз на місяць я просто сідала в літак, летіла кудись на тиждень, на 5 днів. Я собі це дозволила. І знаєте, бізнес не вмер. Він навчився якось виживати без мене і прекрасно з цим справлявся. Я його перебудувала так, щоб я могла собі це дозволити.

Вже третій рік поспіль я багато подорожую. Якщо брати квітень: я була у Вільнюсі, в Ризі, у Данії, в Швеції. Це не рахуючи те, що я була тричі в Одесі, двічі – у Франківську. І я все встигаю, не забуваючи про те, чого я насправді хочу у даний момент. Я захотіла – і посеред робочого тижня поїхала в Київ на три дні. Я собі це дозволила.

– Якщо говорити про роботу: який саме бізнес ви ведете?

– Я 4 роки була співвласником ІТ-компанії разом зі своїм партнером, і буквально нещодавно я вийшла з цього бізнесу. Я збудувала відділ продажів, відділ маркетингу і відділ рекрутингу, тобто все, окрім технічного підрозділу. Ми займаємося програмним забезпеченням для бізнесу. Моя компанія, Auspex, три роки поспіль – перша в Україні за продажами свого продукту.

Для мене було важливо, щоб у нас було перше місце, потім ще рік, і ще рік, і це вже – стеля. Для мене йти далі – менш цікаво, хочеться йти вперед, розвиватися. Я бачу свою сильну сторону в тому, щоб передавати ці знання. Відповідно, півтора роки я керую своїм тренінговим центром, навчаю підприємців трьох основних напрямків, трьох основних китів, на яких тримається бізнес: маркетинг, продажі і персонал. Це ті три структурні підрозділи, ті три базові курси, які в нас є. Окрім цього, у нас в Auspex Academy, є курси з написання текстів, у нас є багато воркшопів… Ми проводимо навчання як офлайн, так і онлайн, щороку ми проводимо понад 100 подій, від бізнес-сніданків до великих семінарів на Арені-Львів.

Зараз ми запускаємо проект про жіночий бізнес і будемо проводити бізнес-сніданки по всіх великих містах України. Це буде для жінок, які працюють, і наші спікери мають донести основну думку: що жінка має залишатися жінкою, не зважаючи на увесь той бізнес.

– Якими соцмережами користуєтеся ви для бізнесу?

– У нас три основні соціальні мережі: Facebook, Instagram та YouTube. Ми маємо з вами розуміти, що якщо ще 5 років тому найбільшою пошуковою мережею у світі був Google, але цього року YouTube пережене його за кількістю пошукових запитів. Тому для підприємців стратегічно важливо качати YouTube, але це довго.

Разом з тим Facebook та Instagram дають результат уже сьогодні. Якщо у вас є якийсь бізнес і ви хочете його правильно просувати, продавати свої товари і послуги, ви маєте розуміти, хто ваша цільова аудиторія: молодша – Instagram, старша – Facebook.

Зараз відбувається зміна внутрішніх алгоритмів Facebook. Насправді десь раз на рік шириться така паніка, що Facebook змінює алгоритми, яка катастрофа. Нічого подібного. Facebook змінює алгоритми щомісяця. Тому якщо маркетолог або таргетолог десь не вчився кілька місяців, найімовірніше, що він вже майже нічого не знає. Facebook постійно випускає нові інструменти, і він це робить не просто так. Це платформа, яка монетизує своїх користувачів, заробляючи на цьому гроші.

Ми активно працюємо з Facebook четвертий рік. І якщо три роки тому заявка з Facebook коштувала нам 40 центів, за рік – долар, ще за рік – 2 долари, зараз – до 4 доларів, то ті оновлення, які зараз впроваджуються – я слідкую за ринком США, у них вже суттєво здорожчав трафік – можуть підвищити вартість такої заявки до 20-30 доларів. На нас це чекає вже за кілька років.

Разом з тим ми маємо розуміти, що кожен раз, коли ми даємо пряму рекламу і залучаємо потенційних клієнтів, ми переплачуємо, і разом з тим не зважаємо на роботу з нашою базою, де є гроші, і що є в рази дешевше. Є зовнішній маркетинг, є внутрішній маркетинг, і треба розуміти, що це різні речі. Звичайно, дешевше працювати з базою. Але ми все рівно хочемо притоку нових клієнтів, тому ми платимо Facebook, Instagram, YouTube і будемо платити дорожче.

Слухай більше в ефірі Радіо Промінь!