"Все було зроблено по процедурі": Павло Гудімов про відбір проектів на Венеційську бієнале

"Все було зроблено по процедурі": Павло Гудімов про відбір проектів на Венеційську бієнале

Група митців вимагає, аби журі скасували результати відкритого конкурсу і обрали іншого представника України на цьогорічній 58-ій Венеційській бієнале. З-поміж інших проектів журі відібрали колективний проект "Відкритої групи" "Падаюча тінь Мрії на сади Джардіні". За задумом, у день відкриття бієнале 9 травня над Венецією має пролетіти український літак АН-225 "Мрія" – найбільший транспортний літак у світі. В ефірі "РанокПРО" Павло Гудімов,  куратор  засновник центру Я-Галерея, пояснив, у чому суть конфлікту.

Ведучі:

Ольга Бабчук, Павло Туптинський

Павло Гудімов розповів, що в Україні вже другий рік поспіль відбуваються такі "нерівні" вибори учасника, адже минулорічний переможний проект Іллі Кабакова так і не потрапив на Венеційську бієнале через відмову учасника.

"Цього разу все відбувалося уже з розрахунку на те, що можуть відбутися якісь такі непорозуміння, негаразди. Я, як людина зацікавлена, так само подів свій проект на конкурс. Він був надзвичайно прозорим. Експерти не викликали жодних зауважень, але все почалося після того, як перемогла молода "Відкрита група"", – поділився Павло Гудімов.

Галерист переконаний: цей конфлікт – не тільки відносно павільйону, але й між поколіннями.

"Цей конфлікт проявляє ситуацію. І власне прес-конференція, яку дали Савадов і Соловйов (автори проекту, що посів друге місце – ред.), так само дуже цікава. Вона дає певний зріз мислення деяких художників старшого покоління відносно тих молодих, які вже стають зрілими художниками, – зазначив Павло Гудімов. – Я не вірю, що проект Савадова, який зайняв друге місце, був у чомусь недооцінений експертами. Я думаю, що все було зроблено по процедурі і так, як має бути".

На переконання галериста, немає жодних підстав говорити про якісь непорозуміння чи некомпетентну роботу журі.

"І такі негативні фактори, як пікети під Міністерством культури, – це не мистецькі протести. Це те, що принижує цю ситуацію. Мені дуже неприємно дивитися, як стоять бабки в беретах перед Міністерством культури і кричать, що замміністра Фоменко щось фальсифікує, чи що вона корупціонер. У чому вона корупціонер, якщо вона організувала процедуру зі співбесідами, персональними зустрічами, відкритим поданням проектів?" – дивується галерист.

Пікет під Міністерством культури 13 лютого. Фото narodna-pravda.ua

Павло Гудімов додав, що йому хотілося би бачити Україну на Венеційській бієнале різною, представленою не тільки груповими проектами та перфомансами.

"Було би добре показувати також і персональні проекти уже відомих українських художників, щоб складалося реалістичне враження про те, що ми не тільки народилися. Мені би дуже хотілося, щоб такі художники, як Микола Малишко, Тіберій Сільваші, Ігор Янович також були присутні, і їх не викреслювали через те, що це персональний проект", – поділився галерист.

Нагадаємо, у Мистецькому арсеналі триває виставка "Дивовижні історії Криму".

Фото theБабель