Після реформування Укрзалізниці соціальна функція стала для неї нетиповою — експерт про підвищення цін на квитки

Після реформування Укрзалізниці соціальна функція стала для неї нетиповою — експерт про підвищення цін на квитки

Після перетворення Укрзалізниці з державного підприємства на публічне акціонерне товариство соціальна функція стала для неї нетиповою, тому компанія надалі підвищуватиме ціни на пасажирські перевезення. Таку думку в ефірі Українського радіо в програмі "Економ-варіант" висловив фахівець з питань перевезень на залізниці Дмитро Беспалов.

"Нам уже давно треба звикнути, що Укрзалізниця — це вже давно не державна компанія, а публічне акціонерне товариство і завдання будь-якої комерційної компанії — створювати прибуток, тобто генерувати гроші. Тому соціальна функція, котру Укрзалізниця досі виконує, я маю на увазі перевезення пасажирів за збитковою для неї цінами, це дійсно для комерційної компанії дуже нетипово. Вони будуть намагатися підтягнути тариф до собівартості, а потім можливо навіть до прибутку", — вважає експерт.

За його словами, можливе внаслідок підвищення цін падіння пасажиропотоку не надто вплине на компанію, оскільки пасажирські перевезення є другорядними для Укрзалізниці.

"В Укрзалізниці основний прибуток від перевезення вантажів. Тому пасажирські перевезення завжди були на другому, третьому, п’ятому місці після перевезення вантажів. Тому потяги спізнюються, розвиток пасажирських перевезень відбувається дуже повільно", — переконаний Дмитро Беспалов.

Нагадаємо, Укрзалізниця готує пропозицію до Міністерства інфраструктури України провести у 2019 році індексацію тарифів на перевезення пасажирів у два етапи: з 1 квітня на 12% і з 1 жовтня на 12%", – уточнили у компанії.

Загалом же у компанії заявляють, що аби  зробити перевезення беззбитковими, вартість квитків потрібно підняти більш як у два рази, а тарифи на перевезення багажу – майже у 3,5 рази.

Слухати повну версію.