Дитина може жити в одномовному середовищі, проте бути пасивним білінгвом — соціолінгвістка

Дитина може жити в одномовному середовищі, проте бути пасивним білінгвом — соціолінгвістка

Дитина може жити в одномовному середовищі, проте бути пасивним білінгвом, переконана соціолінгвістка Ольга Шевчук-Клюжева. Про це вона розповіла в ефірі Українського радіо в програмі "Чорним по білому".

Ведуча:

Ярина Скуратівська

 

"Ми маємо розрізняти індивідуальний та масовий білінгвізм. Індивідуальний білінгвізм, на відміну від масового, загалом має позитивний ефект, хоча можуть виникати певні труднощі", — зазначила  Ольга Шевчук-Клюжева.

Соціолінгвістка зауважила, що білінгвізм може стимулювати розвиток деяких навичок у дитини.

"Проведені дослідження свідчать, що білінгвізм не впливає на затримку розвитку дитини, а навпаки стимулює розвиток деяких навичок. Таким чином, дитина швидше орієнтується в тому, яку мову потрібно використовувати залежно від ситуації", — сказала вона.

Ольга Шевчук-Клюжева також зауважила, що дитина може жити в одномовному середовищі, проте бути пасивним білінгвом.

"Дитина може жити в одномовному середовищі, проте все одно бути пасивним білінгвом. Тобто вона може знати мову, чути її та розуміти, але не використовувати її. Масово ми можемо поділити дітей на українськомовних та російськомовних. Якщо дитина українськомовна, то і її оточення теж переважно є українськомовне. А якщо дитина російськомовна, її первинний соціум, насамперед родина, також є російськомовним", — пояснила експерт.

На цю тему — З дитячим суржиком потрібно працювати — соціолінгвістка

Прослухати повну версію розмови.