Незаконні вивіски і зовнішня реклама: все залежить не лише від комунальників, але й від підприємців

Незаконні вивіски і зовнішня реклама: все залежить не лише від комунальників, але й від підприємців

Сучасне місто важко уявити без рекламних оголошень, афіш і білбордів. Хоча часто їх розміщення суперечить чинному законодавству і негативно впливає на зовнішній вигляд міста. Про перебіг боротьби з вивісками та незаконною рекламою  в ефірі Ранок Про розповідала Оксана Поліщук, голова Громадської Спілки "Асоціація операторів зовнішньої реклами України".

 

"Ми маємо розділяти поняття зовнішньої реклами – щити, білборди, сітілайти – і вивіски, які розміщуються на фасадах будівель. Якщо з зовнішньою рекламою більш-менш впорядковано на рівні закону, то, на жаль, з вивісками міста мають самостійно вирішувати це питання", – розповідає Поліщук.

 

Тут є дві проблеми, зазначає вона: перша – рішення треба схвалити так, щоб вписатися в норми закону, а друга – щоб міські органи влади самі хотіли це вирішити.

 

"В Києві у минулому році нарешті був схвалений такий акт, який встановлює вимоги не лише до зовнішньої реклами, але й чітко прописує вимоги до розміщення вивісок і оголошень на фасадах. Ми зайшли в такий перехідний період, і тут залежить все не лише від комунальників, а залежить ще й від підприємців, які розміщують свої вивіски, від їхнього ставлення до міста", – зазначила Оксана Поліщук.

 

У Києві розмір і вигляд вивісок чітко регламентується завдяки нормі, схваленій в квітні минулого року Київською міською радою. І хоча комунальники демонтують вивіски, що не відповідають вимогам,  деякі підприємці після демонтажу просто виготовляють таку ж вивіску і самостійно її розміщують.

 

"Штрафи є, але вони встановлені на рівні закону, і місцева влада не може встановити інші. Розмір штрафу – приблизно до 1700 грн", – коментує Поліщук.

 

Також вона розказала, що київська влада планує запровадити нові методи боротьби з рекламними оголошеннями і наклейками на стовпах і парканах.

 

"Вони хочуть зробити автоматичний дозвон. Тобто автомат буде телефонувати на номери, розміщені на оголошеннях. Таким чином той номер буде постійно зайнятий, і сенсу в такій рекламі не буде", – поділилась Оксана Поліщук.

 

Як повідомили в КМДА, тільки за жовтень в столиці було демонтовано 1835 незаконних рекламних засобів. З початку року в Києві було демонтовано понад 13 тис. рекламних засобів, в тому числі більше 8 тис. вивісок.

 

Фото ezcanvas.com

 

Матеріал підготувала Анастасія Руссу