Олексій Дорошенко: Стабільна гривня - головний фактор, що впливає на ціни

Олексій Дорошенко: Стабільна гривня - головний фактор, що впливає на ціни

Ціни на продукти харчування. На які товари чекати подорожчання, спрогнозував в ефірі Українського радіо в програмі "Сьогодні. Зранку" директор Української асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко.

Зараз багато говорять про можливе подорожчання хліба. Можу сказати, що цього не станеться. Через те, що в нас може бути неврожай. Коли говорять, що ми зберемо чогось менше, ніж минулого року, це, можливо, на 1-1,5%. Тому звертати увагу саме на неврожай того ж зерна не варто. В той же час ми зараз з вами можемо спостерігати потрохи зростання гривні. Це головний фактор, який може впливати на ціни. Водночас якщо нічого серйозного не станеться, ми з вами очікуємо у липні та серпні дефляцію, тобто зниження цін і насамперед на продукти харчування. Тому зараз прогноз позитивний, але все одно щось може трапитися.

За даними Державної служби статистики, риба та продукти з неї подорожчали майже на 3% за цей рік. З чим це пов'язано?

Насамперед з інфляцією. Якщо ми з вами візьмемо великий перелік продуктів, то ми побачимо, що, наприклад, огірки порівняно з минулим роком впали в ціні десь на 25%. Томати навпаки подорожчали на 30%. І так ми з вами можемо проходити і бачити, що деякі подорожчали і значно, наприклад, як та сама морква чи буряк. Навіть на 100-120%. А щось навпаки впало навіть у два рази. Тому цього року ми спостерігаємо з вами таке незвичайне явище, коли дійсно розквіт цін дуже великий. Зараз ніяких великих коливань ми не очікуємо. Водночас потрохи зростатиме ціна на м'ясо, насамперед це яловичина та свинина. Крім того, це будуть молочні продукти.

Щодо експорту ягід, зокрема, до ЄС, чи вдасться його збільшити? Чи справді ми вже отримуємо перші істотні вигоди від тісної співпраці з країнами Європейського Союзу?

Європейські країни виходять для нас на перші місця по рейтингу нашого експорту. ЄС уже займає 40% всього нашого експорту з країни. Це добре. І кожен місяць, кожен рік ми бачимо лише цифри, що тільки зростають. Щодо ягід, то попит зростає не тільки в Європі на українську ягоду, а й в усьому світі. Це якраз сприяє тому, що в Україні все більше вирощують ягід і що найцікавіше, це не лише великі фермери, але й кооперативи. Те, що ми з вами не змогли зробити, наприклад, у виробництві молока, ми з вами зробили у виробництві ягід.