Олександр Чернявський: "Зараз ми тільки наблизилися до питання дійсно доступного автомобіля"

Олександр Чернявський: "Зараз ми тільки наблизилися до питання дійсно доступного автомобіля"

Чи будуть легалізовані "євробляхи"? Яких нововведень очікувати від майбутніх рішень Парламенту? Яку шкоду чи користь це принесе? Це важливе для автомобілістів питання прокоментував в ефірі програми Українського радіо "Сьогодні. Зранку" Олександр Чернявський, співзасновник об'єднання "АвтоЄвроСила".

Пане Олександре! Що робити з тими, хто їздить на євробляхах? Карати чи дозволити? Як прокоментуєте?

Люди хочуть вирішити питання доступного автомобіля, а питання насамперед стоїть в іншій площині - українці мають вкрай низькі доходи і хочуть мати можливість дозволити собі купувати автомобілі по доходам, по тому, що вони змогли зекономити, кожен на свій гаманець. Тому питання саме в цьому. Зараз ми тільки наблизилися до питання дійсно доступного автомобіля. Це питання є в трьох площинах одразу. По-перше, зараз діє обмеження у вигляді Євро-5 на продаж автомобілів. Я не можу завезти автомобіль 2002 року, який в Європі коштує 700 євро в нормальному стані. Я не можу завезти сюди автівку, яка коштує 1500 чи 1300 євро - це ті доступні автівки, на яких їздять поляки, литовці, чехи і всі наші найближчі сусіди. Цим новим законопроектом прибирається ця умова того, що це взагалі заборонено. І це є добре. По-друге, по новому законопроекту добре те, що змінюється правило для всіх - один закон для всіх. Зараз ми маємо преференцію тільки для електромобілів і це певна дискримінація.

А чому такі послаблення для електрокарів?

Це так зване стимулювання використовувати екологічні автомобілі. При цьому ми маємо заяву від "Укравтодору", що вони є загрозою для доріг України. Тому, що коли автомобіль чи на українських номерах, чи на європейських номерах заправляється кожним літром палива, з нього одразу платиться податок, а у електроавтомобіля немає цього податку ні при продажу автомобіля, ні при використанні електрики. І тому "Укравтодор" вважає це загрозою. Тому, коли є один закон для всіх - це добре. Єдині справедливі умови.

Я згоден повністю, що електромобілі потрібно стимулювати заради екології. Це дуже правильно. І третє, в новому законодавстві це те, що абсолютно не підходять ті ставки, які є. Не підходить тому, що самий популярний автомобіль, як в Європі, так і ті, що до нас заїжджають, - це робоча лошадка, дуже надійна, дуже безпечна, економічна. Він коштує 2 - 3 тисячі євро, і якщо ми маємо його розмитнити по тим ставкам, що є зараз, він коштуватиме вдвічі дорожче. Плюс його ще треба буде сюди пригнати, також витратити певні кошти.

За даними митниці, на 1 травня 2018 року в Україні перебувало понад 315 тисяч авто, зареєстрованих в інших державах. За даними Нацполіції, у 2017 році сталося понад 10 тисяч ДТП за участю авто з іноземною реєстрацією. У I кварталі 2018 року кількість таких ДТП зросла до 8,5 відсотка. Як прокоментуєте статистику?

Дуже просто. Є офіційна статистика поліції, яка каже, що 90 відсотків усіх моторошних ДТП - це автомобілі з українськими номерами. І лише 10 відсотків - це автомобілі з європейською реєстрацією. Є офіційна статистика, а є неофіційна. За неофіційною статистикою, кількість таких авто варіюється від 2 до 3 мільйонів. Та офіційна статистика, якою ви оперуєте, в самому дефейсі від різних спікерів міняється на сотні тисяч, тому їхні так звані офіційні дані дуже розходяться. В середньому нараховується 2 - 3 мільйони автівок на іноземній реєстрації. Ця цифра якраз і є співрозмірною тої відносної кількостію автомобілів, які є в Україні. В такій же пропорції ми маємо 90 відсотків ДТП на українських номерах.

Останні новини
Військове кладовище почнуть будувати у середині червня – в.о. Міністра у справах ветеранів
Військове кладовище почнуть будувати у середині червня – в.о. Міністра у справах ветеранів
"Єдині вікна" у ЦНАПах, єКабінет, реабілітація та інструменти для розвитку – Порхун про нову ветеранську політику
"Єдині вікна" у ЦНАПах, єКабінет, реабілітація та інструменти для розвитку – Порхун про нову ветеранську політику
"Це не телешоу, не боротьба за популярність... Це реальні люди з реальними історіями", – Мстислав Чернов
"Це не телешоу, не боротьба за популярність... Це реальні люди з реальними історіями", – Мстислав Чернов
Катерина Радченко: Мета нашого проєкту — порушити глобальну тишу
Катерина Радченко: Мета нашого проєкту — порушити глобальну тишу
У межах Чорного моря має активніше діяти НАТО — Риженко
У межах Чорного моря має активніше діяти НАТО — Риженко
Новини по темі
У цивільному шлюбі за законодавством бонусів немає — адвокатка Беніцька
"Ґвалту більше, ніж змін" — Филипович про заборону релігійних організацій, пов'язаних із РФ
"Автівки подорожчають щонайменше на 30 %", — експерт про скасування пільг на ввезення автівок з-за кордону
В Україні планують спростити правила вивезення дитини за кордон: які зміни запрацюють?
Межа самозахисту: як захистити себе та рідних, не порушуючи закон